problem med webcameran

Medlem
problem med webcameran

har köpt en logitech quickcam communicate STX plus. Då jag installerat programmet och kopplat in kameran så kommer videobilden upp några sekunder och sen dör datorn.. liknar någon form av viloläge där det enda som funkar är att reseta.

har nya drivrutiner till grafikkortet,
winXP med sp2

finns det nån som har en lösning?

jag kommer att använda kameran till videosamtal och för att ta bilder.

tack på förhand/E

har testat att installera kameran på en kompis dator och det fungerade felfritt..


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

Du fick inte med några drivrutiner??


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

gå n på logitechs hemsida www.logitech.com och leta upp din cam, och ladda ner de senaste drivisarna =), gjorde jag när jag tappat bort min cd med alla saker på till camen


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

vid installation från skivan så uppdaterar den automatiskt till de senaste drivrutinerna, har testat båda från cd och den senaste uppdateringen från logitec's hemsida men problemet kvarstår fortfarande.
tack iaf ;P


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

Hmm, för mig händer exakt det samma. Dock när jag kopplar in min avancerade batteri-laddare i 12-volten från nätagget när XP är igång. Men det fungerar när laddaren är inkopplade innan jag sätter igång datorn. Misstänker att det blir för mycket när jag kopplat in den när datorn är igång. Prova och se vad som händer att koppla in webkameran innan du sätter igång datorn. Misstänker att det kanske blir för mycket för nätaggregatet (amatörmässig slutsats).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

har kollat runt i systemloggen och tydligen är det en konfligt som skapar problemet, ska testa att plocka bort lite .inifiler från msconfig utifall det kan vara ett annat program som spökar vid installationen av kameran.
vågar man hoppar att det kommer att lösa problemet? ;|

återkommer med resultat


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

Konflikt, kanske IRQ

Medlem

har lagt webcameran på is ett tag, så fort jag tar mig tid så ska jag formatera och installera om xp..


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

säger han ett halvår senare


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ja men det var väl hyggligt... Liten tröst för oss som legat sömnlösa av oro att problemet inte skulle lösas.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

säger han ett halvår senare

åhå.. tiden går för fort då man inte vet vad man gör. Ber om ursäkt för min oförmåga att hålla koll på datum


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

Medlem

haha, tycker mest att det är lite komiskt att du skriver ett halvår senare att du lagt det hela "på is ett tag", no shit liksom

paddan: eller hur!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jo men det är ju inte bra att stressa 8)

ska ta bort bevakningen på tråden så jag helt och hållet glömmer bort den, förhoppningsvis..
Så att jag inte återkommer om ytterligare ett halvår men nån skum kommentar.

återkommer med vidare info angående hur jag aldrig orkat fixa kameran.
beräknad tid tills jag kommer ihåg den igen: ca 7 månader


signatur

"I love escelators, they can never break, only temporarially turn into stairs"

1
Skriv svar