BioWare ändrar sig efter kritik - lite

Robot
Medlem
BioWare ändrar sig efter kritik - lite

Jävla idioter. Är det något jag avskyr så är det giriga äckel till företag! De bör slopa allt skräp och sälja spelet som man alltid sålt spel.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Ja fy fan.....cadaver butchery

Medlem

Tycker det är bra, hårdare tag tack! Spelen fungerar ypperligt med dessa skydd om man inte har tummen mitt i handen eller är en tjock pirat. Stå på er!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det är lättare att göra sig av med dom här kopierings skydden som pirat en det är att jobba runt dom som laglig köpare, vilket är det tragiska, dom skulle tjäna mer pengar på att slopa kopierings skydd helt(skulle sänka spelpriset rätt rejält eftersom dom inte behöver betala liscenser) och för multiplayer games kör dom bara CD-Key helt enkelt. Så länge internet existerar kommer piratkopior att finnas oberoende av vad spel utvecklarna gör, kan lika gärna spara på krafterna.

Medlem

Inte irriterande nog att man måste ringa och aktivera windows när man inte har internet. Nu måste man altså göra samma med sina spel... yay.

Medlem

Har aldrig fattat varför dom ödslar tid på koperings skydd, det funkar ju aldrig ändå. visst i sällsynta fall har det funkat.
Släpp spelen utan skydd dom som kör pirat kopior gör det ändå dom som köper gör det ändå. enklare blir det inte

Inaktiv
Skrivet av Petrik:

Har aldrig fattat varför dom ödslar tid på koperings skydd, det funkar ju aldrig ändå. visst i sällsynta fall har det funkat.
Släpp spelen utan skydd dom som kör pirat kopior gör det ändå dom som köper gör det ändå. enklare blir det inte

Exakt!

Det ända som fungerar är CD-Keys (för online vill säga).


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Lagom ironiskt att skyddet förmodligen kommer att främja piratkopiering. Personligen så tycker jag det är okej med den elektroniska registreringen (dock så är det fortfarande tragiskt att folk inte kan köpa ett singleplayerspel om de inte har någon internetuppkoppling) men det där med kopior är ju löjligt.

Medlem
Skrivet av stefan123:

*länk borttagen*

Håll sånt där skit utanför forumet, det har absolut inget med ämnet att göra och är bara till för din egen vinning.

Angående Mass Effect så är det ju så som FZ skriver att de valde bort pesten men fick kolera. Om jag vill installera detta på min stationära dator och på min laptop så har jag då bara en enda aktivering kvar sen ifall jag måste formatera om någon av dem eller byter grafikkort i datorn. Inte undra på att det piratkopieras så mycket.

/ LordDaimos

Det här tycker jag personligen låter värre än onlineaktiveringstjosandet.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Det här tycker jag personligen låter värre än onlineaktiveringstjosandet.

Samma här, senaste året har jag gjort två större uppgraderingar av hårdvara. Med andra ord så skulle jag inte ha kunnat installera spelet igen om jag blev tvungen att formatera av någon anledning.

Som tur är så är jag inte ett dugg intresserad av spelet, men jobbigt för dom som är och köper sina spel. Piraterna drabbas ju inte som vanligt.

Inaktiv

Jaha ännu ett till spel man måste skippa pga att ren protest. Ja jag vägrar spela spel som anväder koperings skydd. skippar alla spel som använder sig av extrem metoder för att hindra piratkopiering.

Inaktiv

hmmm...kom o tänka på en sak lite..var väl likadant med Bioshock och där hade jag inga problem alls (köpte via Steam o kanske är "lättare" då?)

Anyhow..någon borde väl orka testa att installera spelet, formatera tre ggr o sen ringa till EA o se hur långt det går innan det skiter sig

inga som helst problem att en användare kan lyckas sabba sin dator till tre OS ominstallationer på en månad (eller en vecka för den delen) vore väldigt intressant att se vad som händer och om man till slut förlorar rätten till att spela sitt nyinköpta spel pga yttre omständigheter

edit: hursomhelst skönt att dom till viss del lyssnar på sina kunder, forumwhine funkar ibland

Medlem

Förståeligt då det är många som kommmer ladda ner detta spelet. Men tror det går att komma förbi spärrren ändå.

Inaktiv

Varför bryr ni er så mycket om att man måste aktivera det online? Köper man spelet så blir det ju inga problem.

Medlem

Eftersom det är ett single-playerspel som kommer det inte hjälpa ett skit mot piratkopiering. gz EA.

Medlem

Vart är spelvärlden på väg egentligen?????

Inaktiv

Från PC Gamers nyhetsbrev, och jag håller med måste jag säga:

Att skjuta sig i foten
Inte helt oväntat blev det en livlig diskussion på Biowares forum efter att företaget gått ut med att PC-versionen av Mass Effect kräver validering via nätet. Spelarna rasar över det extra lager av säkerhet som krävs för att visa upp att de faktiskt är betalande kunder. Men egentligen, vad är det de gnäller på? Produktaktiveringen kommer att gå på ett kick och den validering som krävs var tionde dag sker ju mer eller mindre automatiskt. Jag kan förstå om någon stackars modemare känner sig förbisprungen, men de som sitter på bredband bör nog tänka efter innan de skriker ut sin vrede.
Det kan tyckas att EA skjuter själva i foten när de använder metoder som egentligen inte biter på nämnvärt piratkopieringen, men de argument som haglar på Biowares forum och andra platser på nätet är häpnadsväckande korkade. Många gastar om att de nu känner sig tvingade att piratkopiera spelet, vilket verkligen får mig att ilskna. Det är ju ingen som tvingar någon att piratkopiera. Mass Effect har ett kopieringsskydd som kräver aktivering. För att spela det måste spelaren acceptera det och avtalet vid köp. Om det känns orimligt är det bara att strunta i spelet och köpa något annat. Det är ingen mänsklig rättighet att få lira Mass Effect. Jag bojkottade spel som använde StarForce av principskäl. De spelen är och förblir svartlistade för mig. Att piratkopiera spelet för att "kritisera" kopieringsskyddet kommer bara att få Bioware att tänka både en och två gånger innan de utvecklar för PC igen.

Inget kopieringsskydd i världen kan förhindra piratverksamheten. Ett lås kan alltid brytas upp hur komplicerat det än är. Däremot förstår jag varför utgivaren väljer den här metoden och jag tror att det är något vi PC-spelare får vänja oss vid. Vi straffas kollektivt för att somliga inte kan hålla fingrarna borta ur syltburken. Fast om valet står mellan att tvingas validera ett spel på nätet och inte få spelet alls till spelplattformen blir nog valet enkelt för de flesta. Det gäller bara att folk inser vikten av att vända trenden nu.
Det handlar om att förändra folks syn på mjukvara. Många av dagens unga spelare har en mentalitet som förstör plattformen och driver bort utvecklarna. När jag läser forumen märker jag att vissa tycker sig ha rätten att få spela alla spel och till försvar kommer väldigt underliga argument.

"Jag har inte råd med alla spel."
Nej, och det är det inte många människor som har, men varför skulle det ge dig rätten att spela ändå?
"Spelutvecklare är rika."
Jo, tjena. De tjänar inte mycket mer än andra programmerare.
"Jag skulle ändå inte ha köpt spelet."
Varför tankar du det då? Om det inte är värt att köpa lär det väl knappast vara värt att spela.
"Jag kommer ändå att köpa spelet senare"
Kanske, kanske inte. Om alla skulle köpa spelen de tyckte om hade vi inte haft någon kopieringsdebatt alls.
"PC-spelen säljer sämre för att spelen är sämre." Nej, försäljningslistorna visar att ett spel som säljs till både konsol och PC alltid säljer mindre på PC. Om du nu tycker att det är dynga kan du ju roa dig med något annat istället.
"Om de hade slutat göra så många actionspel och skapat fler äventyrsspel som Monkey Island och Grim Fandango..."
Låt mig stoppa dig där. Anledningen till varför det inte görs så många äventyrsspel av den dyrare klassen är just att de säljer dåligt. Många tycks spela dem, men ytterst få köper dem.

Nåväl, vi får väl se hur försäljningssiffrorna kommer att se ut för Mass Effect och Spore senare i år. Jag befarar det värsta, att det skulle bli dåliga siffror och fler företag lämnar plattformen. Då är det inte spelutvecklarna som har skjutit sig i foten, utan spelarna själva.

Medlem

Bra att de lyssnade en smula på spelarna. Detta skydd är en aning mer humant.

Inaktiv
Skrivet av Nyhetsrev:

"Jag har inte råd med alla spel."
Nej, och det är det inte många människor som har, men varför skulle det ge dig rätten att spela ändå?

Med tanke på att det moraliska argumentet mot piratkopiering är att genom att ladda hem någonting ISTÄLLET för att köpa det gör att utvecklarna förlorar pengar de annars skulle fått. Så kan faktumet att personen i fråga inte skulle köpa spelet även om piratkopiering inte existerade göra att det inte längre finns ett moraliskt skäl till att inte ladda hem det. Oavsett vad han gör, så får utvecklarna inte mer pengar, så vad spelar det för roll om han laddar hem det?

Skrivet av Nyhetsrev:

"Spelutvecklare är rika."
Jo, tjena. De tjänar inte mycket mer än andra programmerare.

Tror det är mer företagen de arbetar förs fel och inte piratkopierare, senast jag hörde så är de framgångsrika spelföretagen ganska rika och jag tror det är det som personer som kallar spelutvecklare rika menar.

Skrivet av Nyhetsrev:

"Jag skulle ändå inte ha köpt spelet."
Varför tankar du det då? Om det inte är värt att köpa lär det väl knappast vara värt att spela.

Ett argument som snubblar över sig själv men ändå används i var debatt. För en student så kan ett spel vara mer än en halv månadslön, bara för att ett spel inte är värt den mängden pengar, betyder inte att spelet i fråga inte skulle vara roligt att spela.

Skrivet av Nyhetsrev:

"Jag kommer ändå att köpa spelet senare"
Kanske, kanske inte. Om alla skulle köpa spelen de tyckte om hade vi inte haft någon kopieringsdebatt alls.

Fel därför att anti-piraterna ser varje nedladdning som en förlorad försäljning även om det är extremt långt ifrån korrekt. Även om vi alla köpte spelen vi tyckte var värda pengarna så skulle det ändå laddas hem en hel del spel som piraten i fråga bara skulle finna roligt i en dag och därför inte värt pengarna.

Edit/Disclaimer: Jag ser definitivt inte illegal nedladdning som moraliskt riktigt eller någonting man borde göra, jag tål bara inte dålig logik oavsett källa.

Medlem

låter helt sjukt!

max 3gånger, sen ringa/maila blabla

helt idiotiskt, vi normala människor som formaterar hela tiden, kommer att bli vansinniga, å vem faan orkar avsintalera allt helatiden?

dvs jag kommer alidrg faan köpa det till PC, om dom inte tar bort det.

idioter!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

låter helt sjukt!

max 3gånger, sen ringa/maila blabla

helt idiotiskt, vi normala människor som formaterar hela tiden, kommer att bli vansinniga, å vem faan orkar avsintalera allt helatiden?

dvs jag kommer alidrg faan köpa det till PC, om dom inte tar bort det.

idioter!

man lägger ju såklart på en egen hårddisk så man har fritt att formatera ^ ^ .. eller är det nåt i registret kanske? :B

Sen tycker jag nog att jag håller med nyhetsbrevet där...

Medlem

bara dom tar bort skydden efter ett tag.. jag menar.. inte fan har jag nån koll på hur många gånger jag installerat mitt bioshock, och vette fan om antal-installationer-skyddet ens är kvar i bioshock eller om de patchat bort det.. vågar ju fan inte låna ut spelet till polare ifall skyddet skulle vara kvar

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av Nyhetsrev:

"Jag skulle ändå inte ha köpt spelet."
Varför tankar du det då? Om det inte är värt att köpa lär det väl knappast vara värt att spela.

Ett argument som snubblar över sig själv men ändå används i var debatt. För en student så kan ett spel vara mer än en halv månadslön, bara för att ett spel inte är värt den mängden pengar, betyder inte att spelet i fråga inte skulle vara roligt att spela.

Men är det inte då som man väntar tills spelet sjunker i pris och då köper det. Om det är ett spel som man tror är någorlunda underhållande men alldeles för dyrt så är det väl bara att vänta tills spelet sjunker till en rimlig summa pengar.

Så gjorde jag när jag köpte Kane & Lynch. Spelet hade fått ganska medelmåttiga betyg av recensenter men jag var fortfarande intresserad av spelet. Så jag väntade typ 3 månader då priset halverades och då köpte jag det.

Det där var bara ett exempel. Jag försöker inte framstå som någon ängel, jag har också laddat ner spel en gång i tiden.

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:

Men är det inte då som man väntar tills spelet sjunker i pris och då köper det. Om det är ett spel som man tror är någorlunda underhållande men alldeles för dyrt så är det väl bara att vänta tills spelet sjunker till en rimlig summa pengar.

Det är en bra poäng, även om de spel som är framgångsrika nästan alldrig landar i "budgetlådan" och kane&lynch kanske inte är det bästa exemplet på ett framgångsrikt spel då det skulle ta andra spel mycket längre tid att halveras i pris. Men du har rätt, jag tänkte inte på det. Tycker dock ändå att mitt argument har en del sanning i sig.

Medlem

piratkidsen whinade lite o fick igenom sin vilja


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av skribb:

Jävla idioter. Är det något jag avskyr så är det giriga äckel till företag! De bör slopa allt skräp och sälja spelet som man alltid sålt spel.

Så jävla rätt att dem fortfarande har kvar autentiserings skyddet , de borde haft 10 dagar OCKSÅ , tjut då pirater.. de är väl förföan inget att lipa om , om man tänkt köpa det

O_o

Jävla Dubbel Moral många här har helt jävla patetiskt.

Skriv svar