BioWare ändrar sig efter kritik - lite

Medlem

Haha, lovar att jag inte skrev det på blodigt allvar så ni behöver inte försvara något

Men det är ändå än intressant tanke.

Medlem

Trevligt att det kom så många vettiga åsikter i vettiga inlägg.

Skrivet av Noken:

Men det är ändå än intressant tanke.

Nä?

Snarare: "Eftersom hela familjen använt den gemensamma bilen kan du inte längre köra den, för att kunna köra igen måste du ringa Volvo, alternativt köpa en ny bil."

Medlem

Men det är just det att vi valt att acceptera att man måste verifiera äktheten i andra sammanhang, ett exemepl är tex att jag varje dag i tunnelbanan drar mitt lilla kort för att visa att jag betalt för mig.
Har aldrig riktigt sett något problem i detta och det är kanske dags att man börjar vänja sig vid hårdare kontroller av spel med.

Tyvärr är det ju man som konsument som drabbas av extra kontroller men företagen måste ju göra någonting åt det. Människor är inte ärliga och därför finns ju alla dessa säkerthetssaker. Om man tänker på det så går man igenom rätt många säkerhetsgrejer varje dag.

En vanlig dag så använder man tex bilnyckeln för att låsa upp bilen, tunnelbanekortet för att gå igenom den spärren, kortet för att öppna porten till jobbet, logginet på datorn, säkerthetskontrollsakerna i affärerna, nyckeln till sin läghet osv.

Känns som om jag är ute o svävar med detdära lite, men menar bara att eftersom det är så många som inte betalar för sig och tar sånt som inte tillhör dem så är de ju inte särskillt konstigt att företagen försöker hitta nya sätt att stoppa det på.

Och nä, jag vill inte ha nån jämförelse med en tunnelbane spärr och exakt hur verifiering av detta spel fungerar för att jag vet att det inte är samma och det var inte heller poängen med inlägget.

Inaktiv

Om spelföretag kräver att konsumenter skaffar en internetuppkoppling som kostar pengar för att spela spel som egentligen går att spela offline så gynnar de piratkopiering eftersom det är enklare att piratkopiera med en internetuppkoppling än utan en internetuppkoppling. En del konsumenter piratkopierar för att rättfärdiga kostnaden för internetuppkopplingen. När man redan betalar pengar för en bra internetuppkoppling, varför inte utnyttja den genom att ladda hem piratkopierat material?

Att kräva en internetuppkoppling på grund av kontrollsystem är inte nödvändigtvis positivt för de som vill minska piratkopieringen.

Medlem

Blir väl som vanligt då att de som är smarta laddar ner spelet och slipper allt det här skitet. Precis som med HL2 som jag köpte men det fungerade inte!
Tog hem kopian och den fungerade utmärkt! Pinsamt! Skrev mail till Valve om detta men de svarade inte, hihi

Sen så kommer det crackade patchar hela tiden.

Inaktiv

Skall de sänka användbarheten så måste de också sänka priset. Noll andrahandsvärde, omöjligt att låna ut spelet till kompisen när man spelat klart etc... vad håller de på med?

Säljer de det för 100 spänn i stället för standard-fullpris så är det kanske lättare att sälja dessa användarrestriktioner. Annars är det bara löjligt, och en förolämpning mot konsumenten.

Inte en chans att jag köper det här spelet.

Inaktiv

Bra där med bilnyckelsjämförelsen... Tänk dig om Volvo skulle sälja bilarna endast med personligt fingeravtryckslås som inte går att överföra. Du kan då inte låta din fru/man/kompis köra bilen, och ej heller sälja den när du vill skaffa ny. Skulle du köpa bilen då?

Skrivet av Aresz:

"Spelutvecklare är rika."
Jo, tjena. De tjänar inte mycket mer än andra programmerare.

Fel. Att ge sig in i spelbranschen är ett dåligt karriärsdrag oavsett om man är grafiker eller programmerare. Tar man bort ordet "mycket" så blir det dock rätt.

Sen finns det ju en massa lågavlönade programmerings- och grafikerjobb, men är man vass nog för att göra sig nyttig inom spelbranschen så hade man tjänat mer i andra branscher.

Medlem

Dom kan få ja hur pass hårt skydd dom vill, men det ska inte dra någon prestanda, och det ska ta mig fan gå att formatera/uppgradera datorn hur många gånger jag vill.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Aresz:

Från PC Gamers nyhetsbrev, och jag håller med måste jag säga:

.......
"PC-spelen säljer sämre för att spelen är sämre." Nej, försäljningslistorna visar att ett spel som säljs till både konsol och PC alltid säljer mindre på PC.
........

Det där håller jag inte med om. Alla spel är gjorda för PS3 och Xbox360 och sedan konverterade till stackars PC och dessutom konverterade dåligt så det är faktiskt sämra på PC.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av DreD:
Skrivet av Aresz:

Från PC Gamers nyhetsbrev, och jag håller med måste jag säga:

.......
"PC-spelen säljer sämre för att spelen är sämre." Nej, försäljningslistorna visar att ett spel som säljs till både konsol och PC alltid säljer mindre på PC.
........

Det där håller jag inte med om. Alla spel är gjorda för PS3 och Xbox360 och sedan konverterade till stackars PC och dessutom konverterade dåligt så det är faktiskt sämra på PC.

C0D4 är väl ändå bevis på motsattsen?

Inaktiv

Vem har inte haft problem med Windows 3 datorer endast drabbel igentligen, 20 hadde varit bättre för en del byter datorkomponenter rätt ofta, men 3 låter som en säker inkomst vem bryr sig att en del måste köpa nya kopior för dom älskar spelet dom är det bara bajsa på precis dom som köpt 1 kopia med lite starforce.

Medlem

Det känns som om de inte riktigt tänkt till innan de presenterade det där systemet.


signatur

.slanger

Skriv svar