Hur kan jag göra datorn bättre?

Medlem
Hur kan jag göra datorn bättre?

Hej

Jag har en dator som är rätt så gammal

1,7ghz intel

256 ram

64 mb i grafikortet

Men i vilket fall som så när jag bara sätter på mozilla så stiger cpun till 50%

och datorn är väldigt trög och den har även ca 65 prosesser igån när man inte använder den:P

Borde jag byta ut något eller bara formatera den överfulla hårdisken.Eller om cpun har blivit knäpp?

Vad vet jag?

/Marty


signatur
Inaktiv

jag gissar att du inte spelar på den iaf, så släng in ubuntu eller liknande på den och behåll den som surf-, arbets-, och underhållningsmaskin.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Sätt i mer ramminne så duger den till surfdator ett tag till.


signatur
Inaktiv

den duger redan nu. det hade räckt med hälften, eller tom ännu mindre.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Som surfdator är det inget fel alls på den. Men du kanske dels skall kolla hur mycket minne som används, använder du ofta mer än 256MB så bör du överväga att skaffa mer minne. Kontrollera också hur fragmenterad disken är, och se gärna till så att pagefilen inte är alltför fragmenterad (samt är uppsatt med rätt storlek, för dig är det nog min storlek = max storlek = 384MB).

Medlem

Hur tänker ni när ni säger att den inte duger till några spel? Till exempel cs kräver inte så mycket css och lite andra äldre spel

när datorn står afk så är det bara ca 70-90mb ledigt ram


signatur
Inaktiv

man kan ju spela på en 486 också. typ, mine sweeper.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

De bästa du kan göra är att koppla ur allt öppna fönstret och dra skiten igenom rutan..

Nej, men du borde ta och köra en runda med t.ex Spybot och söka efter spyware osv. Om inte det hjälper bör en omformation av datorn hjälpa.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Du borde köpa mer RAM

EDIT: tom min gammla p3 451mhz hade 384MB RAM.

Medlem

Ja jag har både funderat på formatera hårdisken och köpa nytt ram minne.Och är det verkligen meningen att cpu användningen ska gå till 50-60 % när jag sätter på bara mozilla?


signatur
Inaktiv

När du sätter igång det kanske, men inte när du bara surfar.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

som paddan säger. om det är så att processorn jobbar mycket även efter att mozilla kommit igång är det en bra idé att ladda ner spywareblaster, det löste mina problem när firefox snodde processorkraft.

sen låter det väldigt konstigt att du har ~65 processer igång. du kanske skulle gå igenom dem och se vad det är för nånting. jag har tex 30 st och tycker det är lite i överkant


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag håller med Hwergelmer vet i *** vad allt é


signatur
Medlem

Sökte igenom med spybot då försvann 10 processer men vad e resten?


signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:

Sökte igenom med spybot då försvann 10 processer men vad e resten?

Alla dina program?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

det är nog bara du som kan ta reda på vilka processer som är igång. sök lite på dem och kolla vilka som går att ta bort...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag har sökt lite och på vissa sidor står det att Isass.exe är ett virus men i aktivitetshanteraren står det att den tillhör systemet.

Är det ett virus?

/Marty

P.S

Är registry booster bra?


signatur
Medlem

är det isass eller lsass? lsass är nånting som hör till windows, isass är ett virus...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det är med stort I eller litet l

Står att det tillhör system

Registry booster hittar 1408 errors men demot kan bara laga 15 finns det något annat program som kan fixa det?


signatur
nj
Medlem
Skrivet av Martyzx:

Jag har sökt lite och på vissa sidor står det att Isass.exe är ett virus men i aktivitetshanteraren står det att den tillhör systemet.

Är det ett virus?

/Marty

P.S

Är registry booster bra?

Helt säker på att det är Isass.exe och inte lsass.exe (med L dvs)?

Medlem

Joo visst e det med litet l lsass.exe

Registry booster hittar 1408 errors men demot kan bara laga 15 finns det något annat program som kan fixa det?


signatur
nj
Medlem

CCleaner har jag för mig har en registerkontroll, samt att det kan rensa bort en massa annat onödigt som ligger.

Medlem
Medlem

Siba har hyfsade burkar


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

1
Skriv svar