pip...pip...pip...pip...

Inaktiv
pip...pip...pip...pip...

Hej & hå!

Jag har ett litet problem som jag skulle höra om någon kan lösa:)

Det är så att jag har köpt en dator från dell, ca 1 år gammal nu, och när jag spelar lite mer krävande spel så börjar datorn pipa efter ett tag, med ca 3 sekunders mellanrum oavbrutet till jag avslutar spelet.

Händer inget när jag spelar World of warcraft men då jag startar F.E.A.R så sätter den i gång efter 2-5 min och sen piper den tills jag stänger av spelet.

Så jag antar att datorn varnar för att det blir för jobbigt eller något, men jag har provat att fortsätta spela ca 1 timme trots pipandet för att se vad som händer, men ingenting händer, jag kan fortsätta spela som vanligt bara det att datorn piper och att man blir tokig.

Någon annan som har något liknande och kan man slå av detta på något sätt?

Tack på förhand!

Medlem

Hade precis samma problem som du men det fixades genom en speciell drivrutin som jag laddade ner från dells hemsida.
Ring supporten o kolla med dom. Hoppas detta hjälper dig


signatur

"Du skall inga andra gudar hafva jämte mig" PC Gamer KAPITEL 666, VERS 19.

m1
Medlem

låter som varna-när-det-blir-för-varmt-ljudet
gå in i BIOS och testa att höja gränsen för vid vilken temperatur den ska varna.. fast pipet har ju en funktion så höjer du för mycket kanske det går illa..

nj
Medlem

Låter som det redan nämnts det kan vara en temperaturvarning. Om din dator inte har blivit rengjord på länge så kan det vara lite överhängande risk att den är en enda stor dammråtta inuti chassit vilket leder till högre temperaturer.
Speedfan är ett rätt smidigt litet program för att kontrollera temperaturerna i Windows och medans du spelar, har för mig det går att ställa in så programmet skapar en logfil med avmätta temperaturer så du enkelt kan kontrollera hur de ser ut medans du har ett spel igång.

Medlem

Min börjar pipa när den blir för varm, när temperaturen kommer upp runt 65 grader. Jag har min PC öppen just på grund av detta och jag har ställt en bordsfläkt att blåsa rakt in på processorn. Detta brukar hjälpa men i vissa spel, t.ex. FEAR, så kan den gnälla till ändå ibland.

Medlem
Medlem

Jag hade för mycket damm i min dator och den började pipa..Dock min dator var ca 5 när detta hände


signatur
1
Skriv svar