Temp på geforce 7950gt 512mb.

Medlem
Temp på geforce 7950gt 512mb.

Har en idle på 62-65 grader är inte det lite mycke?

Det är original fläkt på än så länge.

Inaktiv

Det låter som ganska mycket. Minns inte vad min polare hade på sitt med originalfläkten, men det var säkert en bra bit lägre än så. Står datorn varmt till? har du varmt i rummet?
Rekommenderar zalmans VF900, kör den på mitt kort som är i princip samma kort som 7950GT. Jag har en temp på 37 i idle och 45 i spel ungefär. Polaren med 7950GT har likadan fläkt men lite högre temperatur.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

Ett tips innan man börjar byta kylning på grafikkort helt och hållet är ju att dubbelkolla kylpastan som ligger mellan GPUn och kylflänsen.
Är inte alltid den är av bra kvalité och/eller ordentligt utsmetad/tillräckligt tunt lager så den blir lite av ett problem för värmeöverföringen istället för att hjälpa till.

Kan ju även lägga till att byten och modifieringar av kylningen är ett säkert sätt att avsäga sig sin garanti på grafikkort om skador uppstår när man gör det.

Medlem

Jo vet att garantin ryker om jag börjar fixa å dona i datan...men vill ha ner tempen en hel del iaf.

Datan står öppet å bra borde inte vara några problem med att den blir för varm så sätt. cpu har en temp på 28c, system 32c det känns ju iaf normalt, kollat med speedfan.

Medlem

Mer lustigt är att jag inte kan köra med vanlig crt skäm i graffekortet hmm.....har ju omkopplare då det bara finns dvi uttag på mitt kort. Testat med 2 olika omkopplare testat med 2 crt skärmar....ena gick igång en uppstart sen funka dom inte. Dom funkar på brorsans data. Vad kan det bero på tro?

Medlem

fick igång crt:en iaf glapp i kontakten på nåt sätt....tack för hjälpen iaf boys.

1
Skriv svar