Damm problem i Chassit...

Medlem
Damm problem i Chassit...

Hej, igår gjorde jag min vanliga städning av datan f*tta va det är dammit där ibland, Vissa nya chassin har damskydd man kan ha utanför eller innot i så att dammet fastnar och inte kommer in å sabbar fläktarna, Men jag har inte hittat sådant löst att köpa? någon som vet vart det går att få tag i ?

MVh Matte


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv

Finns ju typ dust guards som man sätter vid fläktarna för att förhindra att damm kommer in. Kanske var sån du menade. Finns på bland annat komplett.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

det bästa är alltid att inte flytta mer luft genom chassit än man absolut måste. på köpet får man en mer hanterbar ljudnivå.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Allting är mätbart och dessutom relativt ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

hehe mjo Sant, men jag vill endå stoppa dam från att komma in, det måste ju finnas något filter man kan använda, visst dust guard va ju bra med kostadeför mycke sen fanns dom inte i alla storlekar.... måste finnas någe mera?


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv

Du kan ju sätta eget nät där du vill. Bara köpa finmaskigt tyg antar jag.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

sånt där "tyg" som brukar sitta på högtalare borde vara bra, släpper nog igenom hyffsat mycket luft också. om du inte har en gammal högtalare liggandes kan du säkert köpa sånt i en sytillbehörsaffär...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Är man ball så borde man fan bygga sin dator i ett litet kylskåp :S Ni vet en sån liten dricka/snuskyl typ. Måste vara ultimat :P. Håller mycket låg temperatur, låter lite och är typ helt tätt.
OT sorry


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Är man ball så borde man fan bygga sin dator i ett litet kylskåp :S Ni vet en sån liten dricka/snuskyl typ. Måste vara ultimat :P. Håller mycket låg temperatur, låter lite och är typ helt tätt.
OT sorry

Blir bara lite otrevligt om kondens uppstår...

1
Skriv svar