Förre Nintendochefen Japans rikaste man

Robot
Förre Nintendochefen Japans rikaste man
Medlem
Förre Nintendochefen Japans rikaste man

Nu blev det inte riktigt rätt. Billion är engelskans miljard. Så siffrorna har förstärkts med tusen i denna artikel.
Hade det varit som FZ skriver skulle han varit överlägset rikast i världen.

Medlem
Skrivet av rocagil:

Nu blev det inte riktigt rätt. Billion är engelskans miljard. Så siffrorna har förstärkts med tusen i denna artikel.
Hade det varit som FZ skriver skulle han varit överlägset rikast i världen.

Förlåt, du har ju alldeles rätt. Ibland kan det gå lite fort. Jag tänkte förstås på svenska biljon (vilket är 1000 miljarder), men naturligtvis är ju en "billion" en miljard. Tack för hjälpen!

Medlem

Där ser man, grattis Nintendo!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Dags att ge tillbaka lite till fansen nu!

"Detta innebär att han numera kan titulera sig Japans person, rapprterar den amerikanska tidningen Forbes."
Jag vill också vara Japans person!

FZ rapprterar ibland med vissa stavfel och grammatiska missar. Jag har klagat på detta ett otal gånger nu. Det sänker er trovärdighet. Jag har personligen inte sett detta ske i närheten så mycket på någon annan spelsite, varken engelskspråkig eller svensk.

m1
Medlem
Skrivet av Final_Frontier:

"Detta innebär att han numera kan titulera sig Japans person, rapprterar den amerikanska tidningen Forbes."
Jag vill också vara Japans person!

FZ rapprterar ibland med vissa stavfel och grammatiska missar. Jag har klagat på detta ett otal gånger nu. Det sänker er trovärdighet. Jag har personligen inte sett detta ske i närheten så mycket på någon annan spelsite, varken engelskspråkig eller svensk.

Tycker snarare tvärtom. Jag ser fler stavfel och klantiga missar i lokaltidningen än vad jag gör i FZ:s nyheter. Att det slinker in fel då och då är ju oundvikligt, speciellt på en sådan här sida där (antar jag?) det inte finns någon som korrekturläser innan publicering.

Edit: grammatikmiss

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:

"Detta innebär att han numera kan titulera sig Japans person, rapprterar den amerikanska tidningen Forbes."
Jag vill också vara Japans person!

FZ rapprterar ibland med vissa stavfel och grammatiska missar. Jag har klagat på detta ett otal gånger nu. Det sänker er trovärdighet. Jag har personligen inte sett detta ske i närheten så mycket på någon annan spelsite, varken engelskspråkig eller svensk.

Håller inte med om att det sänker trovärdigheten; visst hade jag hellre sett att allting var rättstavat och grammatiskt korrekt, men jag kan inte begära att FZ ska korrekturläsa allt som skrivs, så att anmärka på några stavfel känns bara som "nitpicking" (i brist på bättre ord)... Men det är bara min åsikt;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Final_Frontier:

"Detta innebär att han numera kan titulera sig Japans person, rapprterar den amerikanska tidningen Forbes."
Jag vill också vara Japans person!

FZ rapprterar ibland med vissa stavfel och grammatiska missar. Jag har klagat på detta ett otal gånger nu. Det sänker er trovärdighet. Jag har personligen inte sett detta ske i närheten så mycket på någon annan spelsite, varken engelskspråkig eller svensk.

Håller inte med om att det sänker trovärdigheten; visst hade jag hellre sett att allting var rättstavat och grammatiskt korrekt, men jag kan inte begära att FZ ska korrekturläsa allt som skrivs, så att anmärka på några stavfel känns bara som "nitpicking" (i brist på bättre ord)... Men det är bara min åsikt;)

Visst handlar det om små fel. Men ibland är det också större tabbar, som med engelskans billion som nämndes här ovan, eller en gång när FZ felciterade en rapport där en vinstsumma blev till förlust. I de allra flesta fall är det dock såna här småfel.

FZ är inte lokaltidningen, det är Sveriges största spelsite. I min lokaltidning stod det nyligen i en spelrelaterad artikels rubrik att det var "samarbeten på gång mellan Sony och Microsoft" men sedan nämndes inte ett ord om det i artikeln. Det verkar ju för övrigt väldigt osannolikt, så troligen hade de fått det om bakfoten.

Hur som helst. Allt jag begär (och det här tycker jag definitivt att man kan begära) är att artikelförfattarna läser igenom sina egna nyhetsartiklar en gång extra innan de trycker på publicera-knappen. Det är trots allt inte särskilt komplicerad korrekturläsning det rör sig om.

Idag är många så vana vid att skriva saker snabbt på nätet att de kanske inte bryr sig så mycket om ett stavfel i en professionell publikation. Jag anser dock att det kan skada trovärdigheten; om det slarvas med stavningen kanske man börjar fråga sig om det även slarvats med faktan. Inte för att jag tycker att detta sker på FZ, men det är en onödig risk att ta, särskilt för nya läsare som inte känner till FZ sedan innan.

Inaktiv
Skrivet av Final_Frontier:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Final_Frontier:

"Detta innebär att han numera kan titulera sig Japans person, rapprterar den amerikanska tidningen Forbes."
Jag vill också vara Japans person!

FZ rapprterar ibland med vissa stavfel och grammatiska missar. Jag har klagat på detta ett otal gånger nu. Det sänker er trovärdighet. Jag har personligen inte sett detta ske i närheten så mycket på någon annan spelsite, varken engelskspråkig eller svensk.

Håller inte med om att det sänker trovärdigheten; visst hade jag hellre sett att allting var rättstavat och grammatiskt korrekt, men jag kan inte begära att FZ ska korrekturläsa allt som skrivs, så att anmärka på några stavfel känns bara som "nitpicking" (i brist på bättre ord)... Men det är bara min åsikt;)

Visst handlar det om små fel. Men ibland är det också större tabbar, som med engelskans billion som nämndes här ovan, eller en gång när FZ felciterade en rapport där en vinstsumma blev till förlust. I de allra flesta fall är det dock såna här småfel.

FZ är inte lokaltidningen, det är Sveriges största spelsite. I min lokaltidning stod det nyligen i en spelrelaterad artikels rubrik att det var "samarbeten på gång mellan Sony och Microsoft" men sedan nämndes inte ett ord om det i artikeln. Det verkar ju för övrigt väldigt osannolikt, så troligen hade de fått det om bakfoten.

Hur som helst. Allt jag begär (och det här tycker jag definitivt att man kan begära) är att artikelförfattarna läser igenom sina egna nyhetsartiklar en gång extra innan de trycker på publicera-knappen. Det är trots allt inte särskilt komplicerad korrekturläsning det rör sig om.

Idag är många så vana vid att skriva saker snabbt på nätet att de kanske inte bryr sig så mycket om ett stavfel i en professionell publikation. Jag anser dock att det kan skada trovärdigheten; om det slarvas med stavningen kanske man börjar fråga sig om det även slarvats med faktan. Inte för att jag tycker att detta sker på FZ, men det är en onödig risk att ta, särskilt för nya läsare som inte känner till FZ sedan innan.

Ingen idé att ta upp denna diskussion, är man stressad å har mycket att göra så kan det lätt bli så här, har även sett stavfel å andra fel på mer seriösa sajter än FZ.

Jag brukar läsa illustrerad vetenskap och där blir dom rättade av läsare i varje nummer, dom har t.om en sida för det, så det här är ett vanligt problem. Det räcker att man nämner det man behöver inte göra det till en diskussion som ska leda till vad? Att någon är inkompetent?

Det största felet FZ.se har gjort det är att ge GT5P 3/5 möjliga

Medlem

Errare humanum est, ignoscere divinum

Medlem
Skrivet av planta:

Errare humanum est, ignoscere divinum

True that:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Ad astra per aspera

Medlem

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam

Medlem

Har för mig att han skänker mkt utav sina pengar till välgörenhet

ptr
Medlem
Medlem
Skrivet av Aresz:

Ad astra per aspera

Spiritual beggars:heart:


signatur

P.L.U.R

lol nähä man är ju inte förvånad precis


signatur
Medlem

Kul för han:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

1
Skriv svar