Medlem
Klarar Crysis ?

Har en fråga !

Klarar mitt ATi Readeon 9800 av crysis ?

har för övrigt: AMD 3500+ och 2GB RAM


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

nj
Medlem

Är väl rätt omöjligt att säga vad som i förväg kommer klara spel som inte är släppta på marknaden, men ja... Förmodligen så kommer det väl gå att spela, men du får nog vara beredd på att du inte kan köra i några högre upplösningar eller med allt grafiskt lullull påslaget.

Inaktiv

annars så finns det system rekomendet...... och nej ditt grafikkort klarar inte av det

nj
Medlem
Skrivet av david_dellblom:

annars så finns det system rekomendet...... och nej ditt grafikkort klarar inte av det

Klarar inte av det enligt vad? Tittar man till systemspeccarna du hänvisar till så står det under minimum ett grafikkort som klarar shader model 2 vilket Radeon 9800-serien har stöd för (även alla Radeon-kort ner till 9500-serien, prestandamässigt så är de två grafikkretsar som är listade långsammare än ett R9800 iom det är två lågprestandakretsar).

Medlem
Skrivet av Fanster:

Har en fråga !

Klarar mitt ATi Readeon 9800 av crysis ?

har för övrigt: AMD 3500+ och 2GB RAM

Kommer ej att gå det kräver dx 10.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av Fanster:

Har en fråga !

Klarar mitt ATi Readeon 9800 av crysis ?

har för övrigt: AMD 3500+ och 2GB RAM

Kommer ej att gå det kräver dx 10.

Skulle det inte gå att köra med DX9.0c också? Har för mig det men inte med "top of the line" grafik inställningar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

jaha, det är mycket möjligt. NU blev jag osäker haha


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Jodå, det kommer att gå att spela med DX9-inställningar precis som FarCry går att spela med DX8-inställningar. Annars skulle det inte vara många som kunde spela det


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

nä.. lite bull om man släpper nytt spel med DX 10 så kan man inte spela det för man har DX9.. hmm.. lite knasigt, men ska nog ändå snart skaffa nytt graffe..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

wops..:$

har råkat skriva fel. ang, mitt graffe kort.. jag har ett 9600:(.. vet inte vart jag fick att jag hade ett 9800:|, satt inte på min egen dator när jag skrev det, men crysis ska det väll ändå kunna klara ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

nj
Medlem
Skrivet av Fanster:

wops..:$

har råkat skriva fel. ang, mitt graffe kort.. jag har ett 9600:(.. vet inte vart jag fick att jag hade ett 9800:|, satt inte på min egen dator när jag skrev det, men crysis ska det väll ändå kunna klara ?

Tja, 9600-korten har som jag tidigare nämnde även de stöd för SM2.0 (vilket Crysis som minimum kräver i stöd från grafikkorten), och är väl iaf som sämst likvärdigt i prestanda med de grafikkort som listats för de minimala kraven.

Medlem

Ditt kort kommer nog inte att klara av spelet, då dx9 versionen av spelet stödjer Shadermodel 3.0 och sådant, samma sak med nya Rainbow six: Vegas, det kan du heller inte köra.

Gör som jag, köp ett x1950 kort... mycket prisvärda och bra med kraft


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

X1950.. har kollat lite på den faktiskt, men vill ju så klart ha ett 8800 GTX..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Fanster, du behöver inte köpa geforce 8 än, det dröjer innan crysis kommer... i höst är vad jag har hört. Innan dess räcker det ju absolut med ett x1950pro eller Xt. x1900gt och x1950pro är väl mest prisvärda just nu, själv har jag ett x1950xt som klockar som en gud, fick 6400 poäng i 3dmark06

Hade jag vart du hade jag köpt x1950pro, kostar ca 1700:- och sedan väntat tills geforce 8 serien blir billigare, Det är ju ändå onödigt mycket kraft i det kortet, finns ju inget spel som är så pass krävande än.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

hmm.. det har du faktiskt rätt i.. ska kolla lite mer på X1950, och vänta med 8800 korten. de kommer ju bli billigare eftersom tiden går


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

sen kommer ett ännu fettare kort, så vill man ha det , men nej vänta tills de går ner i pris, sen kommer ett ännu fettare kort och nu vill man ha den men nej, vänta tills den går ner i pris... Du kommer vara fast med ditt 9800


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Laxen: Du skröt ju i månader om hur du skulle köpa det dyraste och bästa DX10-kortet så fort det kom ett ju... Vad hände med det?
Har du överklockat ditt X1950XT? Cong till ett bra köp btw.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Har läst lite på system requirements på flera olika platser radeon 9800 kommer nog inte att funka jätte bra tror jag!!minst så ska man ha ett grafikkort i 1300 series!har själv radeon x1300 som är minimum kravet för att få spelet att gå runt på lägsta prestanda sen ska man ha ett kort som har x2 duel core minst utan duelcore är amd 3800!
dx9 ska oxså funka stog det!

själv har jag sopigt system nu om det ska klara crysis

amd athlon 64 x2 duelcore 3800+

1024 mb ram ) bytes mot 2g

radeon x1300 256 mb) bytes mot NVIDIA GeForce 7950 GX2 1 g gddr3

windows xp home (5.1 build 2600) bytes mot vista

för att få spelet att funka inom mina normer!

kommer att gå på ca 6000kr + priset på crysis!tycker ni att det är värt att göra denna uppgradering?


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Inaktiv

Köp hellre ett 8800gts än ett 7950gx2. Det är bättre och har även stöd för dx10 funktioner. Till systemspecsen som nj länkar så står det ju klart och tydligt att SM 2.0 är ett måste.

Fanster: Tänk på att om du har AGP-kort så kan du inte köpa ett kort för pci-e. Datorn i övrigt är ju hyfsad så ett x1950pro vore väl inget dåligt val, även om jag inte gillar att de kostar 2300kr för AGP.

Medlem

Paddan, jag skröt aldrig... jag sa att jag kommer att köpa ett dx10 kort, men eftersom att Crysis dröjer så vänter jag med det. Och andra sidan siktar jag på Ati's dx10 kort.

Och jag ska till att testa mitt nya x1950 i natt, funderar på eventuell överklockning men vi får se.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Tänkte bara eftersom du skrev att det klockar som en gud. Klockning är inte detsamma som poäng i 3DMark. Och eftersom du inte överklockat det så kan du ju inte veta om det klockar som en gud eftersom orginalklocken inte direkt kan påstås vara gudalik. Lycka till.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Köp hellre ett 8800gts än ett 7950gx2. Det är bättre och har även stöd för dx10 funktioner. Till systemspecsen som nj länkar så står det ju klart och tydligt att SM 2.0 är ett måste.

Fanster: Tänk på att om du har AGP-kort så kan du inte köpa ett kort för pci-e. Datorn i övrigt är ju hyfsad så ett x1950pro vore väl inget dåligt val, även om jag inte gillar att de kostar 2300kr för AGP.

jag har så jag kan ha både agp och pci e i datorn... allt i ett


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Men framtida (inte Crysis) directX-10 spel som görs, då måste man väll ha ett dx10 kort för att kunna spela det? t.ex. 8800GTX

Inaktiv

Jag skulle tippa att många kommande spel kan spelas i DX9c också. I alla fall de närmsta två åren eller så, annars kommer spelföretagen sälja väldigt få spel för DX10 eftersom de flesta kommer sitta på sina DX9-kort ett tag till.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Okej, men det smartaste måste vara att idag satsa på ett dx10 kort?

Inaktiv

Inte nödvändigtvis. De kostar väl över 4000 kr nu och det finns bara 2 varianter ute. Det är mycket möjligt och i det närmaste troligt att det kommer komma bättre kort och mer konkurrens på den marknaden närmaste året. Det innebär att det kan vara smart att satsa på ett DX9-kort för typ 2000 kr nu, som är mycket potenta, för att senare köpa ett bättre och kanske billigare DX10 kort om ett år.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Det är faktiskt omöjligt att säga vilket grafikkort som kommer att klara och inte klara Crysis.
Spelet är inte släppt ännu, och kommer inte att släppas än på länge, så alla cirkulerande systemkrav är rena spekulationer, tro inget annat.

MFC
Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av Fanster:

Har en fråga !

Klarar mitt ATi Readeon 9800 av crysis ?

har för övrigt: AMD 3500+ och 2GB RAM

Kommer ej att gå det kräver dx 10.

"kräver" är väl fel ord... dessutom så skulle utvecklarna vara rent ut sagt dumma i huvudet att kräva något som inte många eller ett begränsatt antal kommer att ha.. fast, inget förvånar en längre


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Att släppa spel som folk inte har hårdvara för är så självdödande det bara kan vara.
Det kommer dröjja länge innan vi kommer se ett spel som KRÄVER Dx10 kort ute på marknaden, det är iafl vad jag tror.
Tänk er själva vilken marknad som är mest attraktiv, en med 90 % av datornanvändarna eller en med 10 %.
För det kommer dröja länge innan majoriteten har klivit över till DX10 kort. Och så länge fler har sämre utrustning ju längre kommer dom sätta lägre minimi krav på spelen.

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av Fanster:

Har en fråga !

Klarar mitt ATi Readeon 9800 av crysis ?

har för övrigt: AMD 3500+ och 2GB RAM

Kommer ej att gå det kräver dx 10.

"kräver" är väl fel ord... dessutom så skulle utvecklarna vara rent ut sagt dumma i huvudet att kräva något som inte många eller ett begränsatt antal kommer att ha.. fast, inget förvånar en längre

Klart som fan det ska gå. varför göra ett nytt spel där man måste köpa ett nytt kort, dvs DX10 kort.. det tror jag inte på att man måste, klart som fan det ska gå. får vänta o se.. ska kanske ändå skaffa nytt snart.. ett X1950(X?)


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

12
Skriv svar