Inaktiv
´HJÄLP

Hjälp mig med detta svåra beslut om vilket grafik kort jag ska skaffa till min dator?vill att den ska funka till kommande spelet crysis!agp kort oxså!


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

nj
Medlem

För AGP så är det bästa du kan köpa Radeon X1950 Pro.

Medlem

Om du tänkt spela Crysis behöver du ett DX10 kort. Eller åtminstone uppgradera till PCI-e.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Behöver man inte alls. Om du inte är mycket för att mecka med datorn och inte har en Athlon64 (s939) processor, så gör som NJ säger. Annars köp ett billigt pci-e 939 mobo och ett x1950pro. Blir väl några hundra dyrare, men du kan ta med kortet till nästa uppgradering.

Inaktiv

Hmmm okej!ty för svar!vet på ett ungefär vad jag ska skaffa nu!!:D


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Inaktiv

tittade runt lite nu så jag tänker uppgradera till pci undrar jag om något av dom här korten duger sisådär! http://shop.compless.com/index.php?p=utforska&artid=33174&sor... eller det här http://shop.compless.com/index.php?p=utforska&artid=33173&sor...


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Inaktiv

Ja duger gör de absolut, men de är dåliga köp. Tittar du på sådana summor bör du kika på 8800GTS istället.
7950GT finns också en bit under 3000 kr nu också vad jag kan minnas. Förövrigt verkar det som att X1950XT finns för under 2200 kr på komplett denna vecka vilket är ett riktigt kap!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

hmm okej låter rimmligt!men ska ha det till crysis som kommer snart hoppas jag^^så jag tänkte slå på stort direct men vet inte vad x1950xt går för om det klarar av crysis dock!men hmm 2200kr låter som ett mer plånboks vänligt alternativ:D


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

Inaktiv

Det kommer klara av crysis. Vill du däremot ha bästa prestanda med DX10 osv blir det ju 8800GTS/GTX som gäller. Men de kostar mer än dubbelt vad ett X1950XT gör också, fast så är det ju en bra bit bättre också. 8800GTS verkar ligga på strax över 4000 nu.
Kan vara ett svårt val..


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar