Fläkten snurrar ej!

Medlem
Fläkten snurrar ej!

Någon som vet vad man ska/kan göra när fläkten på grafikkortet ej fungerar längre Temperaturen ligger på 75 grader när jag kör 2D i windows. Efter en gamesession drar den upp på strax över 100 grader ibland! Måste man fixa ett helt nytt kort eller kan man laga fläkten på något sätt?

Tack på förhand


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

nj
Medlem

Om du fortfarande har garanti på kortet så kan du kontakta butiken där du köpte det för att få det åtgärdat (antingen fläkten eller kortet utbytt), dock så kommer du vara utan kort under tiden det tar att åtgärda det.
Annars så finns det flertalet olika fläktar att köpa för att kyla grafikkort, dock så avverkar du garantin om du själv börjar byta.

Inaktiv

Spela inte utan fungerande fläkt eller hyffsat effektiv passiv kylning. Vad är det för kort du har?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

gör som nj säger, kontakta butiken du köpte graffekortet ifrån. om det inte hjälper, så kan du alltid åka till nästsa data affär o köpa dig en ny fläkt...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ok tack! Jag har ett ASUS 7800GT Dual.. alltså 2 kort i 1


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

nj
Medlem
Skrivet av Bill:

Ok tack! Jag har ett ASUS 7800GT Dual.. alltså 2 kort i 1

Isåntfall så bör du nog verkligen kontakta butiken där du köpte kortet (förutsatt att garanti finns, annars så får du nog vända dig till Asus, går förvisso att reklamera varor i upp till 3 år efter inköp men då måste du bevisa att det är ett ursprungligt fel), för jag har inte sett någon kylare som är gjord för ett grafikkort med dubbla kärnor. På det så brukar även de flesta kylare man kan köpa löst ta upp rätt mycket plats så att få plats med två sådana kan bli lite bökigt.

Inaktiv

Sjukt kort. Aldrig hört talas om tror jag. Vad kostade det och vad presterar det i 3DMark05? I fullt fungerande skick med kylning dvs.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Sjukt kort. Aldrig hört talas om tror jag. Vad kostade det och vad presterar det i 3DMark05? I fullt fungerande skick med kylning dvs.

Gissar på att det är det här kortet. Sedan kan man ju fråga sig hur sanningsenlig Asus 3DMark05-graf är.
Hittade iofs ett test ExtremeTech gjort av kortet här.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av PaddanL:

Sjukt kort. Aldrig hört talas om tror jag. Vad kostade det och vad presterar det i 3DMark05? I fullt fungerande skick med kylning dvs.

Gissar på att det är det här kortet. Sedan kan man ju fråga sig hur sanningsenlig Asus 3DMark05-graf är.
Hittade iofs ett test ExtremeTech gjort av kortet här.

Jo precis det kortet.. Köpte för snart ett år sedan.. kostade runt 8000 men fick det för halva priset så... Det har ju inte en chans mot dagens ny men men Aja jobbit har precis fått ett nyt moderkort av dem eftersom det andra pajjade haha.. De lär bli lite trötta på mig kanske 8)


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Snarare du som ska vara trött på dem.

Tycker det kortet verkar vara rätt ballt. Hehe. över 11K poäng är sanslöst mycket, och för ett år sen också... Monster


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Testat att trycka in sladden från nätagget som passar i ut taget på grafikkortet?kanske funkar då:P


signatur

Klipp dig!Skaffa ett jobb!Och lär dig svenska för fan!

1
Skriv svar