Nytt LotR-spel på gång

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Night Hawk:

LOTR är så Uttjatat.

...till skillnad från serien din avatar kommer från eller?

Det största problemet med just LOTR är hur förbaskat många som har efterapat dem, det är nästan seriöst svårt att hita en bra fantasy book nuförtiden då nästan allt är en efterapning på LOTR.

Har nästan totalt slutat lästa västerlänsk fantasy på grund av det. Då det är totalt fantasilöst vid det här laget.

Star Wars har inte riktigt samma problem där Så nej ifall du vill ha min åsikt om det.

Medlem

Orka känns det som men det är ju bara jag.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Har nästan totalt slutat lästa västerlänsk fantasy på grund av det. Då det är totalt fantasilöst vid det här laget.

Star Wars har inte riktigt samma problem där Så nej ifall du vill ha min åsikt om det.

Eh, för Star Wars är inte fantasy då?
Låt se, gammal magiker (obi-wan) och ung riddare (Luke) ska rädda prinsessa (Leia). De möter på en tjuv (Han) och en hårig trollmissfoster (chewbacca), sen också åtföljda av prinsessans 2 fåniga betjänter (c3po och r2d2)... sen träffar de en ÄNNU älder och mäktiga magiker som såklart ser liten och svag ut, får reda att Ond Magiker #2 är riddaren och prinsessans pappa och sen besegrar familjen tillsammans Ond Magiker #1.

Star Wars ÄR fantasy, enda skillnaden är att den utspelar sig i sci-fimiljö.

Medlem

Gud va najs!! Älskar Sagan om ringen


signatur

B lup

Medlem
Inaktiv

Jag hoppas verkligen inte att striderna är lika naturtrogna som i Xena - Krigarprinsessan och att skärmen svämmar över av pastellskrikiga partikeleffekter à la vilket jäkla fantasyspel som helst...

Jag kommer med all säkerhet bli djupt besviken, precis som jag blev på det där slentrianspindeldödar- och partikeluppvisningsmästerskapet kallat LotRO och Warcraft III-kopian Battle for Middle-earth.

Inaktiv

Jag vill ha ett LOTR- RPG som inte just handlar om Frodo eller hans vänner och som inte utspelar sig under just den tidsperioden. Finns faktiskt fler händelser i Middlearth än det som utspelade sig i Filmerna/böckerna

Ta "Knights of the old republic" som ett exempel för vad det gjorde med Star Wars

Medlem

Baah, tycker det är så tråkigt med spel baserade på filmer, man vet juh redan vad som kommer hända, så då måste gameplayet vara åt helvete bra, för storyn är juh verkligen skitsamma..
Tror inte det här blir något för mig, tjuvärr :/

Medlem

! älskade battle for middle earth spelen, hoppas detta blir lite som det

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Night Hawk:

LOTR är så Uttjatat.

...till skillnad från serien din avatar kommer från eller?

Det största problemet med just LOTR är hur förbaskat många som har efterapat dem, det är nästan seriöst svårt att hita en bra fantasy book nuförtiden då nästan allt är en efterapning på LOTR.

Har nästan totalt slutat lästa västerlänsk fantasy på grund av det. Då det är totalt fantasilöst vid det här laget.

Star Wars har inte riktigt samma problem där Så nej ifall du vill ha min åsikt om det.

Vad räknas som att efterapa LOTR då? Så fort det finns alver och dvärgar? Eller kanske så fort det involveras ett magiskt föremål som måste förstöras?

Läser en hel del fantasy och sci-fi och de flesta känns inte speciellt lika LOTR utom möjligen då förekomsten av alver och dvärgar etc. Men även det är faktiskt inte speciellt vanligt.

Angående spelet så visst LOTR är ju ett hyffsat trevligt universum att basera fantasy rts på men filmerna är ju ganska begränsade i vad som händer och vad man kan göra. Vilket är samma problem som typ 99% av alla film -> spel lider av. Istället för att använda filmen som inspiration och baserar sin story i samma universum fast inte under filmen (se t.ex. Riddick Escape from Butcher Bay) Så försöker man översätta filmen till spel vilket till 99% blir PHAIL!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

150 är väl inget om man kört Dead Rising.

Inaktiv

Fint FiNT


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Reagerade kraftigt på skribentens notering: " ...kommer låta dig delta i alla filmens stora slag. "

Annars så tror jag väl att detta även blir ett spel värt att lira, som de föregående.

Medlem

Hoppas att det kommer ett demo:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Medlem

GÖTT! MMER LOTR TE FOLKET. MÖE FINNT DETTA.

Inaktiv
Skrivet av Meller:
Skrivet av LoCK:

"...kommer låta dig delta i alla filmens stora slag." det ska inte vara böckernas stora slag då? =P

Är nog fler som sett filmerna än läst böckerna, iallafall till den målgrupp som spelet antagligen riktar sig mot.

Tvivlar på det, vi kollar hur många exemplar böckerna har sålt jämfört med filmerna. Men det här är en av de få spel som EA står bakom och jag gillar, fast håller med... 150 gubbar... Bara?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tolkiens böcker har sålt i över hundra miljoner kopior. Lägg sen till hur många som lånat den på biblioteket och du får en rätt ansenlig summa.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av Meller:
Skrivet av LoCK:

"...kommer låta dig delta i alla filmens stora slag." det ska inte vara böckernas stora slag då? =P

Är nog fler som sett filmerna än läst böckerna, iallafall till den målgrupp som spelet antagligen riktar sig mot.

Tvivlar på det, vi kollar hur många exemplar böckerna har sålt jämfört med filmerna. Men det här är en av de få spel som EA står bakom och jag gillar, fast håller med... 150 gubbar... Bara?

Jag är fullt medveten om att det är många här som har läst böckerna, men faktum är också att spelet till störst del bygger på filmen, inte böckerna. Hade det varit tvärt om så hade ni kunnat läsa det. Så enkelt är det, hoppas jag.

Medlem

palla ett till spel baserat på filmerna... känns som jag slagits som "Viggo" lite för många gånger nu :)... vrf inte göra typ som KOTOR? fast med LOTR som inspiration.

12
Skriv svar