Doom 4 tillkännagivet

Medlem

får se ifall då lyckas bättre denna gång

doom 3 var ju inte alls lika kul som doom 1 & 2

hoppas de nu gör en voodoo konvertering av 4an med de var nice


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Vad najs ;D


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

YES!! längtar, tackar som fasen


signatur

R.I.P The_maxx

A.G
Medlem

Give us CO-OP!

Medlem

Ingeting om storyn? hehe doom har aldrig haft en story vilket gör det till ett charmigt spel Skaffa röd,blå och guldnyckeln å sen ta dig till slutet av banan (dock är det en story i doom 3 vilket föstör allt )

Medlem

Jag tror termen "skriptat", som lekmannen använder, är en filmterm snarare än spelutvecklarterm. Dvs. "skriptat" som i "manuskript". Ett händelseförlopp som är "skriptat" är således med i spelets manus istället för att vara ett slumpmässigt resultat av spelets AI (som faktiskt ÄR skriptad i spelutvecklartermer

Skrivet av Noceur:

Jag tror termen "skriptat", som lekmannen använder, är en filmterm snarare än spelutvecklarterm. Dvs. "skriptat" som i "manuskript". Ett händelseförlopp som är "skriptat" är således med i spelets manus istället för att vara ett slumpmässigt resultat av spelets AI (som faktiskt ÄR skriptad i spelutvecklartermer

Kanske det.
Det är också möjligt att en massa PR-snack om "riktig AI" med fiender som tänker har fått folk att tro att utvecklingen har gått längre än vad den egentligen gjort.
När vi i princip fortfarande har "AI" som byggs upp på samma sätt som den gjordes i quake-eran för över tio år sedan, bara det att reglerna för beteenden har blivit komplexare.

Dags snart för intelligenta spelfiender som "tränas" av instruerande spelutvecklare istället för att scriptas kanske?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Noceur:

Jag tror termen "skriptat", som lekmannen använder, är en filmterm snarare än spelutvecklarterm. Dvs. "skriptat" som i "manuskript". Ett händelseförlopp som är "skriptat" är således med i spelets manus istället för att vara ett slumpmässigt resultat av spelets AI (som faktiskt ÄR skriptad i spelutvecklartermer

Kanske det.
Det är också möjligt att en massa PR-snack om "riktig AI" med fiender som tänker har fått folk att tro att utvecklingen har gått längre än vad den egentligen gjort.
När vi i princip fortfarande har "AI" som byggs upp på samma sätt som den gjordes i quake-eran för över tio år sedan, bara det att reglerna för beteenden har blivit komplexare.

Dags snart för intelligenta spelfiender som "tränas" av instruerande spelutvecklare istället för att scriptas kanske?

Skulle nog föredra en AI som anpassas sig efter spelarens skills.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Kinglevel:

ojoj.. dax att köpa nytt täcke att gömma sig under.
Fast det ska bli spännande att se nya alien spelet! Det så rätt så scarry ut

...vad ska du göra under täcket med alien-spelet? Kan det vara för att de nya headcrabsen liknar slidor??

http://ve3dmedia.ign.com/images/02/29/22958_bg01.jpg

Medlem

tyckte om doom3 som fan, så serframemot detta.... men tyvärr tror jag inte min dator kommer palla det

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Kinglevel:

ojoj.. dax att köpa nytt täcke att gömma sig under.
Fast det ska bli spännande att se nya alien spelet! Det så rätt så scarry ut

...vad ska du göra under täcket med alien-spelet? Kan det vara för att de nya headcrabsen liknar slidor??

http://ve3dmedia.ign.com/images/02/29/22958_bg01.jpg

hehe. för övrigt trodde jag de hette Facehugger


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Kinglevel:

ojoj.. dax att köpa nytt täcke att gömma sig under.
Fast det ska bli spännande att se nya alien spelet! Det så rätt så scarry ut

...vad ska du göra under täcket med alien-spelet? Kan det vara för att de nya headcrabsen liknar slidor??

http://ve3dmedia.ign.com/images/02/29/22958_bg01.jpg

hahaha... bara d blir bättre än 3an så...

Medlem

Ursäkta måste bara gäspa lite........ZzZZZZzzzz ...vad sa ni Doom 4? Oh f-n..

Inaktiv

underbara nyheter ju! tyckte att doom3 var grymt bra, men har alltid gillat skräckspel också

Skriv svar