Spela in TV till din PS3 i september

Robot
Spela in TV till din PS3 i september
Medlem
Spela in TV till din PS3 i september

Mycket intressant.

Medlem

STRÅLANDE! För upp ps3 ännu högre på tronen

Medlem
Medlem

kommer någon att använda det?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag kommer lätt att använda de, har varit många filmer man velat spela in på typ Canal+ men som man inte har kunnat spela in pga att ja inte har en inspelningsbar box/dvd

Medlem

Ytterligare information gällande PlayTV:

Inspelat material kommer ej att vara DRM-skyddat, dvs. att det är en helt vanligt MPEG (4)-ström, som fritt kan flyttas runt bland digitala media.

Materialet kommer gå att överföra till Sony PSP via Remote Play.

Medlem

PS3 är som en spelmaskin med inbyggd DVD spelare


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är som en spelmaskin med inbyggd DVD spelare

det var ps2 med dock..

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är som en spelmaskin med inbyggd DVD spelare

det var ps2 med dock..

Och alla xbox ^^

Anyway, det här lät extremt sweet. PS3:an ligger före 360:n på alla fronter utom nätspel, imo -- men jag spelar i huvudsak på nätet så än så länge ångrar jag inte mitt 360-köp.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag kommer lätt att använda de, har varit många filmer man velat spela in på typ Canal+ men som man inte har kunnat spela in pga att ja inte har en inspelningsbar box/dvd

Tyvärr så kommer PlayTV endast att, iaf enligt tidigare utsago, fungera tillsammans med de fria digitalTV-kanalerna eftersom det inte finns någon kortläsare eller möjlighet till CA-modul.

Medlem

Plockar inte folk hem det dom vill se via BitTorrent idag. Man kan ju lätt få hem sprillans nya avsnitt, dagarna efter de visats i USA


signatur
Medlem
Skrivet av Lith:

Plockar inte folk hem det dom vill se via BitTorrent idag. Man kan ju lätt få hem sprillans nya avsnitt, dagarna efter de visats i USA

Sedan när har det varit lagligt?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Lith:

Plockar inte folk hem det dom vill se via BitTorrent idag. Man kan ju lätt få hem sprillans nya avsnitt, dagarna efter de visats i USA

Sedan när har det varit lagligt?

Sedan när har någon, förutom de olika branscherna, brytt sig?

Inaktiv

Najs som fan att spela in filmer och program man annars missar ju. Skitbra!

Inaktiv

LoL.... Sony tänker utan för boxarNa


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Blir till att skaffa en PS3 lite senare då.. frågan som går i mitt huvud nu är hur mycket utrymmer tar en inspelad HD film igentligen?.

Känns som man kommer fylla disken rätt så snabbt..

Medlem

Som sagt, PlayTV är ganska värdelös för oss i norden som lever med kanalkort för alla intressanta kanaler.
Ingen CA-modul = bara fria kanaler kan tittas på...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är som en spelmaskin med inbyggd DVD spelare

det var ps2 med dock..

Sony släppte en maskin som kallades PSX som i princip var en DVD/hårddiskinspelare kombinerad med en PS2. Den hade multimediafunktioner (man kunde skapa animerade slideshows från sina digitalfoton och bränna ut dem som videofiler på DVD-skivor) och den kunde också överföra inspelade program till PSP:n.

Den sålde väl hyfsat i Japan, men aldrig så bra som man hoppats, så den lanserades aldrig i USA eller Europa trots att det ursprunligen fanns planer för det.

En hel del av koncepten från PSX-en har man i stället fört över till PS3. Med tv-inspelningsmöjligheter så klarar den nästan allt som PSX-en gjorde.

Jag förstod aldrig varför Sony gjorde den redan ganska snålt tilltagna hårddisken 1/3 mindre i de nyare PS3-orna. Okej att man tar bort lite extrautgångar och så för att sänka priset. Men hur mycket kan man spara in på att minska hårddisken från 60 till 40 Gb? Det borde väl närapå kosta extra för att köpa hårddiskar under 250Gb idag. Och om man vill spela in en tv-serie i HD att ha på sin PS3 så lär ju gigabytesen försvinna snabbt.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av TruB:
Skrivet av mosoloa1:

PS3 är som en spelmaskin med inbyggd DVD spelare

det var ps2 med dock..

Sony släppte en maskin som kallades PSX som i princip var en DVD/hårddiskinspelare kombinerad med en PS2. Den hade multimediafunktioner (man kunde skapa animerade slideshows från sina digitalfoton och bränna ut dem som videofiler på DVD-skivor) och den kunde också överföra inspelade program till PSP:n.

Den sålde väl hyfsat i Japan, men aldrig så bra som man hoppats, så den lanserades aldrig i USA eller Europa trots att det ursprunligen fanns planer för det.

En hel del av koncepten från PSX-en har man i stället fört över till PS3. Med tv-inspelningsmöjligheter så klarar den nästan allt som PSX-en gjorde.

Jag förstod aldrig varför Sony gjorde den redan ganska snålt tilltagna hårddisken 1/3 mindre i de nyare PS3-orna. Okej att man tar bort lite extrautgångar och så för att sänka priset. Men hur mycket kan man spara in på att minska hårddisken från 60 till 40 Gb? Det borde väl närapå kosta extra för att köpa hårddiskar under 250Gb idag. Och om man vill spela in en tv-serie i HD att ha på sin PS3 så lär ju gigabytesen försvinna snabbt.

PSX hette väl playstation 1 innan?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Det här längtar jag verkligen till, precis som någon sa i tråden tidigare vill jag kunna spela in saker från canal+, inte minst hockey till höst


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Men vaf.. läser folk inte? det GÅR inte, den klarar bara fria kanaler och sist jag kollade så behövde du programkort för betalkanaler, och play tv har ingen läsare för programkort...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

och vad är felet på en vhs för att spela in sport? bäst känsla att se fotboll på sunkig vhs-kvalla;)

Medlem
Skrivet av simulacra:

Men vaf.. läser folk inte? det GÅR inte, den klarar bara fria kanaler och sist jag kollade så behövde du programkort för betalkanaler, och play tv har ingen läsare för programkort...

så var läser du?

Medlem

Ja, med kortläsare hade det säkert varit kul. En tusenlapp för att spela in SVT och TV4 känns ju inte så motiverat.

Medlem

Jag läser inläggen här, ingen verkar ta fasta på att playTV inte har ngn kortplats och att det har klagats på sedan den först presenterades...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Jag läser inläggen här, ingen verkar ta fasta på att playTV inte har ngn kortplats och att det har klagats på sedan den först presenterades...

Tycker vi får avvakta lite innan vi drar några slutsatser, info'n du får här inne på forumet är inte så reliable. Kan hända att man kommer kunna gå runt det finns mycket externa inkopplingar man kan göra med bland annat USB så jag tycker bara vi ska hålla oss riktigt lugna här.

PS3 FTW!!!

Medlem

Nah, fin idé men jag tänker då inte punga ut tusen spänn för det, isåfall väntar jag tills filmen (enda jag ser på TV) går nån annan gång

Medlem

Jag säger inte att jag får min info här inne, utan att det faktum att playTV inte har ngn CA-slot har varit känt sedan den först visades upp...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Om det finns en ingång (scart, hdmi etc) på playTV (eller är det bara ren mjukvara?)så man kan koppla decoder till ps3 och då borde det väl gå att spela in den kanal man valt oavsett CA eller ej.

12
Skriv svar