You can't Fight Night in here, this is the War Room!

Medlem
You can't Fight Night in here, this is the War Room!

Jag spelade någonting nyss! Ja! Jag lirade faktiskt demot till Fight Night Round 4, eller rättare sagt, det NYA demot till FNR4. Det kom ju ut ett nytt demo i torsdags där man numera kan lira Ali vs Tyson, vilket väl egentligen är en av de anledningarna till att man köper hela spelet?

Senaste gången jag lirade boxing var 3an till... 360 förmodligen, lillebror hade det till vanliga boxen också så det kan ha varit vilken som av de två, nåväl så tänkte jag ge mig in i ringen igen för att få utdela lite knog-smärta. Sagt och gjort, jag körde som Cassius Clay AKA Cassius X AKA Muhammad Ali mot the one, the only, The Baddest Man on the Planet, "Iron Mike" Tyson! Det var en riktigt spännande match vill jag lova! FNR-spelen gör ju stor sak nuförtiden att det ska vara realistiskt och verkligen "kännas" som att man boxas (varför man nu skulle vilja känna det, gör ju bara ont), bl.a. med hjälp av att man slåss med höger styrspak och med den lätt kontrollera när man ska slänga iväg en jab eller fyra av en rungande uppåtskärare. Det funkar bra och ger en fin ny dimension till fighting istället för det eviga knapp-krossandes som finns i princip alla andra spel.

Men, detta är ju inget nytt för del 4, funnits ett tag, men vad jag märkte som var nytt här var hur smart och svår datorn/Tyson verkligen var, han "läste" verkligen av mina rörelser och fattade när han skulle dodgea/blocka/knytnäva. Det tog ett tag men till sist så vann Ali på poäng efter två svidande mattmötningar för Tyson och en neslig en för mig (min kontroll måste ha gått sönder eller nåt).

Kul och givande, känns faktiskt som att mitt spelbehov för idag har blivit mättat, men jag kommer inte köpa hela spelet, för lite pengar och för mycket annat som kommer, även fast de andra liren måhända inte har två titaner som Ali/Tyson...

Nu ska jag se på Dr. Strangelove (som om ni inte begripit det från inläggets titel), vilket var ett tag sen, efter den så funderar jag på att dra igenom Heaven and Hell igen. Om jag får välja en polisfilm som min favorit så blir det nog den, jag blev väldigt imponerad när jag såg den första gången, på bio dessutom!

Hoppas ni andra också har sådana här bra planer för kvällen och om inte så är det bara åtgärda det med en visit till den lokala hyrfilms-affären kanske? Funkar alltid för mig!

Giganternas kamp, snart i en tv 2 meter ifrån dig?

#blogg


signatur
Medlem
You can't Fight Night in here, this is the War Room!

Dr. Strangelove är grymt bra, se gärna några av Kubricks andra mästerverk.

Medlem
Skrivet av DAUNTLESS:

Dr. Strangelove är grymt bra, se gärna några av Kubricks andra mästerverk.

Jo man har ju sett några av hans andra filmer också, Full Metal Jacket, 2001, Clockwork (som jag aldrig såg klart av oförklarlig anledning).

Jag satt mest i ångest nu när jag såg om Strangelove, handlingarna är så otroligt vidriga egentligen så jag blev mest stressad. Men jo, det är en väldigt bra film!


signatur
Redaktör

Priset för aftonens rubrik har hittat en vinnare.

Aftonens filmtips: The Killing. Kubrick, och därmed känd, men jämfört med hans nyare relativt okänd.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Priset för aftonens rubrik har hittat en vinnare.

Aftonens filmtips: The Killing. Kubrick, och därmed känd, men jämfört med hans nyare relativt okänd.

Hehe, det tackar vi för!

The Killing har jag faktiskt hört talas om, tidningen Total Film hade med den på sin lista av de 30 bästa Gangster-rullarna (plats 27), känns som att det är dags att leta upp den med andra ord!


signatur
Medlem

Dr. Strangelove är min favoritfilm, fan vad bra den är. Men i övrigt är jag djupt besviken med ditt inlägg alla vet ju att The badest man on the planet är Feodor. Han skulle kunna plocka Tyson hoppandes på en pogostick och med en hand bakbunden.

Medlem
Skrivet av Eruku:

Dr. Strangelove är min favoritfilm, fan vad bra den är. Men i övrigt är jag djupt besviken med ditt inlägg alla vet ju att The badest man on the planet är Feodor. Han skulle kunna plocka Tyson hoppandes på en pogostick och med en hand bakbunden.

Nu är ju dock Fedor (antar jag att du menade) en MMA-fighter och inte straight boxing, så han hör ju inte riktigt hemma i Fight Night... Att Tyson är den som förärats "titeln" visar ju dessutom vad som gäller!

Men jag är ingen kampsportssnubbe, jag är mer av... "Indiana Jones skjuter ner svärdsnubben som fjantar sig"-typen


signatur
Medlem

"The badest man in a boxing ring" alltså ;p

1
Skriv svar