Film: Mirror's Edge gameplay

Medlem

Dice har sagt själva att spelet ska vara linjärt. Dvs inget freeroaming ala GTA och Assassins Creed. Däremot ska ju de flesta banor ha fler än en väg till målet men resultatet ska väl bli det samma.

Unr33l - Vad har det med saken och göra? Sen är ju snygghet ganska subjektivt. Tyckte huvudpersonen var vettigt designad för engångs skull. Inga DD bewbs och minimalt med kläder utan en helt "vanlig" tjej.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ser ju riktigt skönt ut. Jobbigt att det skulle vara värsta emo-bruden man spelar dock...

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ser ju riktigt skönt ut. Jobbigt att det skulle vara värsta emo-bruden man spelar dock...

lollert. synd det inte går taga folk på nätet som ytliga idioter..

Medlem

ser kul ut.

men jag skulle sattsa på att de röda "hjälpen" försvinner mer och mer ju högre svårighetsgrad man spelar på.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

wow FETT


signatur

I'm the best around...

Medlem

i am soooo gonna buy this :>

Medlem

Nice, nu får alla tracer-fjantar något att tjuvspruta i kallingarna över. Slipper dom hoppa runt som idioter på stan, vilket är såå skrattretande.

Innovativt nonetheless. Blir ett köp ifall det visar sig bli bra.

Inaktiv

Jag var skeptist innan men detta ser grymt lovande ut.

Medlem
Skrivet av ptr:

alltså... jämföra trick-jump i quake 3 med det här? vad tänkte du med? varför skulle det bli mer "auto-balans" på konsol för? snarare tvärtom tror jag. Kan ju sätta en femhundring på att ps3-versionen definivit kommer att använda sig av sixaxis och då blir det nog inte mycket auto-balansering.

Vadå jämföra? Jag menade att jag önskar lite utmanande gameplay i form av maximal kontroll av spelaren, något i stil med trickjump. Som någon sa efter mig, lätt att lära sig men svårt att verkligen bemästra.
Självklart menar jag inte att bruden ska få sig en rocketlauncher att skjuta iväg sig med

Sen är det väl ganska allmänt känt att konsoll-spel är förpestade med diverse typer av automatik-system för att underlätta spelandet med gamepads och så att den mest efterblivna/yngsta spelaren ska klara av det?

Skrivet av Mr. Bravo:

Sen är det väl en allmän missuppfattning att konsoll-spel är förpestade med diverse typer av automatik-system

Där, jag fixade din felskrivning.

ptr
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Mr. Bravo:

Sen är det väl en allmän missuppfattning att konsoll-spel är förpestade med diverse typer av automatik-system

Där, jag fixade din felskrivning.

missuppfattning indeed. bara stänga av auto-aim om nu spelet kör med det som standard. och så som jag uppfattade det av trailern så ska man inte behöva någon aim alls då det är meningen att man ska fly sina fienden. Och att behöva automatisera så att man springer rakt frammåt tror jag inte på, kan väl inte svårare att dra upp spak rakt upp jämfört med att trycka på W?

Inaktiv

// Mr Bravo

Jag antar att du tycker att PC med mus och tangentbord är optimalt eller menar du att varje spelare bör ha en arkadhall därhemma? Det handlar helt och hållet om spelet och inte alls om layouten. Mus och tangentbord är grymt till FPS och RTS men that´s it.

Kan inte tänka mig spela bil, sport, rpg, plattform med något annat än gamepad.

Dessutom så är spel som gears of war nästan skönare pga av gamepad och lite begränsad rörlighet - ger spelet mer tyngd.

Skrivet av viktorelius:

Kan inte tänka mig spela bil, sport, rpg, plattform med något annat än gamepad.

Vissa PC-spelare tycks glömma bort att det finns fler genrer än FPS...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av viktorelius:

Kan inte tänka mig spela bil, sport, rpg, plattform med något annat än gamepad.

Vissa PC-spelare tycks glömma bort att det finns fler genrer än FPS...

Liksom många konsolspelare tycks glömma bort att gamepads finns att köpa till PC. Det är sant. Jag lovar.


signatur
Medlem

har en känsla av att man kommer att tröttna på gameplayet jäävligt snabbt :/

Medlem

Woo, på med brand-dräkten

Skrivet av ptr:
Skrivet av slartibartfast:

Där, jag fixade din felskrivning.

missuppfattning indeed. bara stänga av auto-aim om nu spelet kör med det som standard. och så som jag uppfattade det av trailern så ska man inte behöva någon aim alls då det är meningen att man ska fly sina fienden. Och att behöva automatisera så att man springer rakt frammåt tror jag inte på, kan väl inte svårare att dra upp spak rakt upp jämfört med att trycka på W?

Jo, visst kan man stänga av auto-aim, men då blir det tråkigt svårt att sikta Men i vilket fall så är det inte bara det jag syftar på. Det finns många andra larviga saker som är ruskigt vanligt på konsoll som tex hälsa som ständigt laddas upp, betydligt mer osynliga väggar, saknad av hopp-funktion, osv. Jämför ett FPS/TPS som är gjort för pc och ett som är gjort för konsoll så märker man ganska tydligt hur bebis-anpassat konsoll-versionen är.

Skrivet av viktorelius:

// Mr Bravo

Jag antar att du tycker att PC med mus och tangentbord är optimalt eller menar du att varje spelare bör ha en arkadhall därhemma? Det handlar helt och hållet om spelet och inte alls om layouten. Mus och tangentbord är grymt till FPS och RTS men that´s it.

Kan inte tänka mig spela bil, sport, rpg, plattform med något annat än gamepad.

Dessutom så är spel som gears of war nästan skönare pga av gamepad och lite begränsad rörlighet - ger spelet mer tyngd.

Vad yrar du om? Jag har inte sagt något om andra spel än FPS/TPS. Jag menar bara att konsollerna får våra FPS och TPS att utvecklas åt fel håll, och detta av en dålig anledning (Den begränsade gamepaden). Sen kan det så klart bero lite på andra faktorer också som tex konsollernas yngre användare. Men sen är det ju en smaksak i slutändan, men personligen så tycker jag att utmaningen att bemästra spelen är en del av nöjet man betalar för. Det värsta jag vet är liksom att bara springa och skjuta sig genom ett spel utan att direkt uppleva eller lära sig något.

Skrivet av slartibartfast:

Vissa PC-spelare tycks glömma bort att det finns fler genrer än FPS...

Eller så är det bara den typen av spel som man föredrar/favoriserar, som i mitt fall. Men du kan väl inte säga att FPS/TPS-spelen inte mer eller mindre dominerar i spel-utbudet för PS3 och 360? Jag hade mer än gärna sett mer av andra genrer på konsollerna. Bil-spel och klassiska moderniserade arcad-spel tycker jag lämpar sig utmärkt för dessa plattformar.

Skrivet av Totts:

Liksom många konsolspelare tycks glömma bort att gamepads finns att köpa till PC. Det är sant. Jag lovar.

Min poäng har aldrig varit att konsoller skulle vara en bättre plattform på grund av att de har gamepads.

Min poäng är, att påståenden om att de skulle vara dåliga spelmaskiner p.g.a. brist på mus och tangentbord är totalt skitsnack.

ptr
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jo, visst kan man stänga av auto-aim, men då blir det tråkigt svårt att sikta Men i vilket fall så är det inte bara det jag syftar på. Det finns många andra larviga saker som är ruskigt vanligt på konsoll som tex hälsa som ständigt laddas upp, betydligt mer osynliga väggar, saknad av hopp-funktion, osv. Jämför ett FPS/TPS som är gjort för pc och ett som är gjort för konsoll så märker man ganska tydligt hur bebis-anpassat konsoll-versionen är.

förstår inte riktigt vad du menar med osynliga väggar och vad de har med konsol och göra. Hälsa som laddas upp finns ju i PC-spel också (COD). Får väl se hur bebis-anpassat Bad Company blir eller om det är precis som om det vore till PC, jag tror på det det andra alternativet.

Skrivet av Mr. Bravo:

Men du kan väl inte säga att FPS/TPS-spelen inte mer eller mindre dominerar i spel-utbudet för PS3 och 360?

Mjo, men det är för att PC-influenser har smugit sig på och förpestat utbudet.

Men visst har folk olika preferenser. Själv ogillar jag FPS eftersom det är ett relativt olämpligt medium för historieberättande.
I halo blir man förvirrad så fort man ser sin karaktär utifrån i cutscenes. I Half-Life så spelar man en sjukt anonym, helt karaktärslös hjälte som aldrig säger någonting eller visar några känslor.

Visst FPS är bra om man vill skapa en trovärdig miljö och slänga in spelaren i denna, men än så länge så är alla försök att förmedla budskap och berätta gripande historier genom FPS-spel väldigt trevande.

Inaktiv
Skrivet av erge:

Nice, nu får alla tracer-fjantar något att tjuvspruta i kallingarna över. Slipper dom hoppa runt som idioter på stan, vilket är såå skrattretande.

Innovativt nonetheless. Blir ett köp ifall det visar sig bli bra.

Bara för att du är avundsjuk för du inte kan göra som dem.

Medlem

Jag är inte särskilt imponerad. Det ser förvånandsvärt stelt ut och linjärt ut. Musiken var häftig, men om jag fattat rätt så är alla banor linjära, vilket ju är det totalt motsatta vad som skulle vara häftigt i ett sånt här spel. Jag hade ju velat haft en hel stad liksom att röra sig på, röra sig vart man vill.
Men här är det alltså en viss väg du måste gå?

Medlem
Skrivet av ptr:

förstår inte riktigt vad du menar med osynliga väggar och vad de har med konsol och göra. Hälsa som laddas upp finns ju i PC-spel också (COD). Får väl se hur bebis-anpassat Bad Company blir eller om det är precis som om det vore till PC, jag tror på det det andra alternativet.

Osynliga väggar som i tex stup som man inte kan falla ner i Visst förekommer många av dom här sakerna i vissa PC-spel också, men det är då mest spel som utvecklats parallellt med en konsoll-version eller en portning.

Skrivet av slartibartfast:

Mjo, men det är för att PC-influenser har smugit sig på och förpestat utbudet.

Men visst har folk olika preferenser. Själv ogillar jag FPS eftersom det är ett relativt olämpligt medium för historieberättande.
I halo blir man förvirrad så fort man ser sin karaktär utifrån i cutscenes. I Half-Life så spelar man en sjukt anonym, helt karaktärslös hjälte som aldrig säger någonting eller visar några känslor.

Visst FPS är bra om man vill skapa en trovärdig miljö och slänga in spelaren i denna, men än så länge så är alla försök att förmedla budskap och berätta gripande historier genom FPS-spel väldigt trevande.

Mja, det finns ju olika sätt att ta sig en roll i ett spel. Det finns ju spel som har en berättande story, där du då har rollen som en person i storyn. Detta blir som en interaktiv film och jag kan då hålla med om att man på något sätt borde kunna få se mer av sin karaktär än i cut-scenes.
Sen har vi typen där vi skapar en egen karaktär i början av spelet, väljer utseende och skills och dylikt. Under spelets gång så skapar man snarare sin egen story har har då rollen av en karaktär som man har skapat själv. En förbestämd djupgående karaktärs-bakgrund hade då snarare förstört upplevelsen. Men iom att man har skapat karaktärens uteende själv i början så känns det inte lika främmande när man väl får se det. Men dom här typerna av spel brukar väl vara kombinerade FPS/TPS som tex Oblivion. Så man kan se sin karaktär när man vill.
Och till sist har vi spelen där utvecklarna vill sätta spelaren själv i en situation/konflikt. Här vill man inte heller har någon mer djupgående bakgrund, då man själv är huvudpersonen i form av tex en random soldat. Det är du och din puffra mot resten. Storyn du får uppleva då bygger på nuet och kommande upplevelser i ditt äventyr. Du har inget behov av att se din karaktär här alls

Så jag tycker inte att det är direkt svårare att berätta en story i FPS. Det handlar nog mer om att FPS i dag är så otroligt mainstream och saknar djup pga utvecklarna.
I Mirror's Edge får man ju leva sig in mer i karaktären iom att man ser mer av hennes kropp och rörelser och får känna mer på hennes fysiska förmåga. Detta tror jag nog kan leda till något positivt i det du eftersträvar med karaktärs-uppfattning i fps Lite mer häftiga detaljer som skulle förbättra det ytterligare vore ju tex att man kunde se skador och smuts på benen och armarna som uppstår under uppdragen, och att man får höra henne prata och uttrycka sig mer i ord och ljud under spelandet
Men vi får väl se hur det blir.

Sorry för lång post, blev lite insatt i ämnet Lyckades iaf halka in lite på topic igen på slutet!

Medlem

Såg hur coolt ut som helst ju! Men så otroligt snyggt som det lät på vissa i kommentarerna är det ju inte.

Någon som vet vad låten i slutet heter?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av TiCyB:

Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!

..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?

Mest GTA IV för tillfället.

Medlem
Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av TiCyB:

Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!

..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?

Håller med. Får mig att vilja lämna FZ. Orkar inte med sådant skitsnack längre och det blir bara värre och värre...

Medlem

Wow är det rätta uttrycket. Dice har verkligen något på g.
Visst är det inte världens snyggaste grafik men det är rimligt snyggt i vilket fall. Förhoppningsvis har dem samma sorts musik som i trailern, det är stämningsfullt som in i helvete!

Också bara för att få folk som säger att det är linjärt så får ni ta och läsa förhandstitten skriven i level utgåva 24.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Riktigt fräckt men dålig perferie-syn... Såg bara precis rakt fram ju

Inaktiv

Äntligen lite nyskapande av dice, skönt att se att de kan skapa annat än Battlefield expansioner.

+1 Köp.

Medlem
Skrivet av BlueSam:
Skrivet av erge:

Nice, nu får alla tracer-fjantar något att tjuvspruta i kallingarna över. Slipper dom hoppa runt som idioter på stan, vilket är såå skrattretande.

Innovativt nonetheless. Blir ett köp ifall det visar sig bli bra.

Bara för att du är avundsjuk för du inte kan göra som dem.

Mm absolut, jag är så avundsjuk på folk som kan springa och hoppa över gaps, staket och klättra upp för saker!

Har sysslat med capoiera, breakdance och håller även på med del med tricking under sommartid. Känns som att Le Parkour har lite att komma med rent skillsmässigt i jämförelse. Såvida nu inte skutta runt på stan räknas in som skicklighet.

Men för en lönnfet och finnig datornörd så kan nog Le Parkour ses som en imponerande grej!

Skriv svar