Film: Mirror's Edge gameplay

ptr
Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av BlueSam:
Skrivet av erge:

Nice, nu får alla tracer-fjantar något att tjuvspruta i kallingarna över. Slipper dom hoppa runt som idioter på stan, vilket är såå skrattretande.

Innovativt nonetheless. Blir ett köp ifall det visar sig bli bra.

Bara för att du är avundsjuk för du inte kan göra som dem.

Mm absolut, jag är så avundsjuk på folk som kan springa och hoppa över gaps, staket och klättra upp för saker!

Har sysslat med capoiera, breakdance och håller även på med del med tricking under sommartid. Känns som att Le Parkour har lite att komma med rent skillsmässigt i jämförelse. Såvida nu inte skutta runt på stan räknas in som skicklighet.

Men för en lönnfet och finnig datornörd så kan nog Le Parkour ses som en imponerande grej!

wow du däremot är HAX! :O:O:O

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av TiCyB:

Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!

..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?

Håller med. Får mig att vilja lämna FZ. Orkar inte med sådant skitsnack längre och det blir bara värre och värre...

Haha, är du seriös? Lämna gärna! Tål du inte att folk kommer med konstruktiv kritik i ett neutral forum kanske du borde söka dig någon annanstans. Jag får tycka att spelet ser skittråkigt ut om jag vill medan du får tycka att det ser hur häftigt ut som helst, det är det som är det underbara med åsiktsfrihet. Passar det dig inte så kan du som sagt lämna FZ.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av BlueSam:
Skrivet av erge:

Nice, nu får alla tracer-fjantar något att tjuvspruta i kallingarna över. Slipper dom hoppa runt som idioter på stan, vilket är såå skrattretande.

Innovativt nonetheless. Blir ett köp ifall det visar sig bli bra.

Bara för att du är avundsjuk för du inte kan göra som dem.

Mm absolut, jag är så avundsjuk på folk som kan springa och hoppa över gaps, staket och klättra upp för saker!

Har sysslat med capoiera, breakdance och håller även på med del med tricking under sommartid. Känns som att Le Parkour har lite att komma med rent skillsmässigt i jämförelse. Såvida nu inte skutta runt på stan räknas in som skicklighet.

Men för en lönnfet och finnig datornörd så kan nog Le Parkour ses som en imponerande grej!

Här har vi då lite Parkour grundkurs för s.k. lättimponerade datornördar:
http://caralink.free.fr/parkour-moves-s_104.wmv

Medlem
Skrivet av TiCyB:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av TiCyB:

Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!

..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?

Håller med. Får mig att vilja lämna FZ. Orkar inte med sådant skitsnack längre och det blir bara värre och värre...

Haha, är du seriös? Lämna gärna! Tål du inte att folk kommer med konstruktiv kritik i ett neutral forum kanske du borde söka dig någon annanstans. Jag får tycka att spelet ser skittråkigt ut om jag vill medan du får tycka att det ser hur häftigt ut som helst, det är det som är det underbara med åsiktsfrihet. Passar det dig inte så kan du som sagt lämna FZ.

Tål inte du min åsikt så kan du lämna FZ. Goes both ways you know...

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av TiCyB:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av TiCyB:

Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!

..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?

Håller med. Får mig att vilja lämna FZ. Orkar inte med sådant skitsnack längre och det blir bara värre och värre...

Haha, är du seriös? Lämna gärna! Tål du inte att folk kommer med konstruktiv kritik i ett neutral forum kanske du borde söka dig någon annanstans. Jag får tycka att spelet ser skittråkigt ut om jag vill medan du får tycka att det ser hur häftigt ut som helst, det är det som är det underbara med åsiktsfrihet. Passar det dig inte så kan du som sagt lämna FZ.

Tål inte du min åsikt så kan du lämna FZ. Goes both ways you know...

Nej, det blir det inte, dessutom var det du och inte jag som började prata om att lämna FZ. Till skillnad från dig kan jag föra en ordentlig diskussion och inte bli ledsen som ett dagisbarn när någon redogör för en annan åsikt än min egen. Om du inte klarar av att folk kritiserar vissa spel vore det kanske bra om du passade på att dra nu innan du blir manodepressiv av alla galna meningsskiljaktigheter. Tänk dig nu att det här är ett långfinger och inte en tumme.

Medlem

Nu går ni båda upp på era rum... Och ni får INTE se hur filmen slutar!!

Medlem
Skrivet av TiCyB:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av TiCyB:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av TiCyB:

Jag tycker att valet av steril miljö var ganska dåligt i det här sammanhanget, kändes billigt på något sätt. Dessutom tyckte jag att rörelser och liknande såg alldeles för stela och tråkiga ut för att vara parkour. Det här var inte särskilt imponerande!

..va f-n lirar dessa människor för spel till vardags egentligen? ..Alfapet?

Håller med. Får mig att vilja lämna FZ. Orkar inte med sådant skitsnack längre och det blir bara värre och värre...

Haha, är du seriös? Lämna gärna! Tål du inte att folk kommer med konstruktiv kritik i ett neutral forum kanske du borde söka dig någon annanstans. Jag får tycka att spelet ser skittråkigt ut om jag vill medan du får tycka att det ser hur häftigt ut som helst, det är det som är det underbara med åsiktsfrihet. Passar det dig inte så kan du som sagt lämna FZ.

Tål inte du min åsikt så kan du lämna FZ. Goes both ways you know...

Nej, det blir det inte, dessutom var det du och inte jag som började prata om att lämna FZ. Till skillnad från dig kan jag föra en ordentlig diskussion och inte bli ledsen som ett dagisbarn när någon redogör för en annan åsikt än min egen. Om du inte klarar av att folk kritiserar vissa spel vore det kanske bra om du passade på att dra nu innan du blir manodepressiv av alla galna meningsskiljaktigheter. Tänk dig nu att det här är ett långfinger och inte en tumme.

Jag har haft massvis med ordentliga diskussioner under åren men nu är jag riktigt jäkla trött på gnället och använder min yttrandefrihet till att framför min åsikt om din kommentar. Jag tycker fortfarande att din åsikt är värdelös och står för det.

Perequin: Men jag är ju redan på mitt rum

Medlem

Trött på gnället? Det var ungefär fem sidor fyllda med folk som satt och försökte bräcka varandra i att lovprisa spelet och sedan min kommentar där jag berättade att jag inte tyckte spelet såg särskilt imponerande ut och dessutom redogjorde för precis varför. Är du verkligen så känslig? Ditt liv måste vara väldigt enformigt och tråkigt om du ställer så stora krav på att alla ska ha samma åsikter.

Medlem

Men herregud, folk är verkligen asdåliga på att hitta information, det ÄR inte linjärt rörelsemässigt, det är uppdragen som är det, om du vill ta en annan väg till dit mål så går det alldeles utmärkt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Som sagt. Det berör inte bara den här tråden. På senare tid har det allt för ofta kommit häpnadsväckande kommentarer som får en att undra vad som krävs för att får sådana som dig att bli nöjd. Visserligen skrev du ner det men det är fortfarande obegripligt för mig.
I mina ögon är du bara ännu en bortskämd "gamer" som har fräckheten att klaga på något som faktiskt är otroligt... ja.. det ordet räcker faktiskt. Otroligt.

Medlem

Det här var inte otroligt. Hade de kört en några minuter lång gameplayvideo där vi fick se hur man helt fritt kunde ta sig mellan byggnader så kanske det hade börjat bli mer intressant men det här videoklippet säger mig inte speciellt mycket. Min erfarenhet är att spelutvecklare brukar vara ganska duktiga på att lova innovativa spelmoment och stor frihet men har sedan problem att införliva löftena. Mycket snack och lite verkstad. Man behöver inte vara bortskämd bara för att man inte blir hänförd av vad skit som helst.

Medlem
Skrivet av TiCyB:

Min erfarenhet är att spelutvecklare brukar vara ganska duktiga på att lova innovativa spelmoment och stor frihet men har sedan problem att införliva löftena. Mycket snack och lite verkstad. Man behöver inte vara bortskämd bara för att man inte blir hänförd av vad skit som helst.

Så är det. Det håller jag med om men jag sväljer inte vilket skit som helst.

För mig är det otroligt. Från att ha spelat på en vectrex och sedan följt utvecklingen med C64, Amiga, Nintendo och PCn så är det här fantastiskt. Att en animation inte är perfekt kan jag acceptera. Perfektion är givetvis eftersträvansvärt men vi vet att det sällan uppnås av olika anledningar... Antingen p.g.a. t.ex. tidsbrist eller bist på kompetens.

Medlem

Jag vet inte om jag älskar eller hatar grafiken. Gameplay + musik ägde dock i trailern!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

För mig är det otroligt. Från att ha spelat på en vectrex och sedan följt utvecklingen med C64, Amiga, Nintendo och PCn så är det här fantastiskt. Att en animation inte är perfekt kan jag acceptera. Perfektion är givetvis eftersträvansvärt men vi vet att det sällan uppnås av olika anledningar... Antingen p.g.a. t.ex. tidsbrist eller bist på kompetens.

http://blipp.com/pawal/misc/vectrex.jpg

Det är bara att inse att generationen som växt upp utan sprites i spelen är lite bortskämda.

Medlem

Personligen älskar jag den visuella stilen.

Spelet kan säkert bli grymt. Jag undrar bara hur det ska kunna vara underhållande under en längre tid att spela spelet. Känns som att man lätt skulle bli trött av att hålla ett sådant högt tempo hela tiden. Som att köra skitlång racingbana i ett bilspel.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av ostmjuk hamster:

För mig är det otroligt. Från att ha spelat på en vectrex och sedan följt utvecklingen med C64, Amiga, Nintendo och PCn så är det här fantastiskt. Att en animation inte är perfekt kan jag acceptera. Perfektion är givetvis eftersträvansvärt men vi vet att det sällan uppnås av olika anledningar... Antingen p.g.a. t.ex. tidsbrist eller bist på kompetens.

[http://blipp.com/pawal/misc/vectrex.jpg]

Det är bara att inse att generationen som växt upp utan sprites i spelen är lite bortskämda.

Tyvärr är det nog så och det gör en både ilsken och ledsen. De får nog aldrig möjligheten att uppleva det som tidigare gamers hade och de verkar heller inte uppskatta det nya. Så vad finns kvar?

Medlem

"Visst", och bara för att jag inte tycker att Jumper var en bra film innebär det att jag ogillar hela mediet. Kräsen måste jag också vara eftersom den har mycket bättre effekter än science fiction-filmer från 80-talet!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Margy:
Skrivet av ostmjuk hamster:

För mig är det otroligt. Från att ha spelat på en vectrex och sedan följt utvecklingen med C64, Amiga, Nintendo och PCn så är det här fantastiskt. Att en animation inte är perfekt kan jag acceptera. Perfektion är givetvis eftersträvansvärt men vi vet att det sällan uppnås av olika anledningar... Antingen p.g.a. t.ex. tidsbrist eller bist på kompetens.

[http://blipp.com/pawal/misc/vectrex.jpg]

Det är bara att inse att generationen som växt upp utan sprites i spelen är lite bortskämda.

Tyvärr är det nog så och det gör en både ilsken och ledsen. De får nog aldrig möjligheten att uppleva det som tidigare gamers hade och de verkar heller inte uppskatta det nya. Så vad finns kvar?

Måste hålla med om det. Den nya generationens gamers uppskattar inte nytänkande, som BF Heros trailern beskriver dem, "Ultraskilled 14 year old playing the game 8 hours a day". Allt kan bevisas med att många olika spelgenrer har helt änkelt dött ut. Äventyr, Platforms, Kluriga pussel etc.
Iof ser det ljusare ut nu när vi fått portal och snart mirrors edge.


signatur

Idono. That's me!

Skrivet av Margy:

Det är bara att inse att generationen som växt upp utan sprites i spelen är lite bortskämda.

Sprites, vad är det för nymodighet!?!

(bilder visar en vektor-display...)

Medlem
Skrivet av TiCyB:

"Visst", och bara för att jag inte tycker att Jumper var en bra film innebär det att jag ogillar hela mediet. Kräsen måste jag också vara eftersom den har mycket bättre effekter än science fiction-filmer från 80-talet!

Fast här talar du om film och det mediet har inte förändrats lika drastiskt (om vi bara går tillbaka till 80-talet). CGIn och effekter har blivit bättre men samtidigt kan man skapa film utan dessa och därför har jag lite svårt att se din liknelse.
Min syn på filmskapande är alltså att det ständigt finslipat existerande tekniker medan spelvärlden tagit stora kliv genom åren.

Du säger att animationerna ser stela ut i ME och att du nu spelar GTAIV. Var det inte GTAIV som skulle använda sig av det absolut senaste animationstekniken kallad Euphoria?
Då kan jag förstå varför det näst senaste inte imponerar.

Idono: Hehe ja om t.o.m. större företag påpekar attitydproblem hos en del ungdomar. Fast att kidsen skulle har något emot nyskapande kan jag inte riktigt se i det klippet.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Fast här talar du om film och det mediet har inte förändrats lika drastiskt (om vi bara går tillbaka till 80-talet). CGIn och effekter har blivit bättre men samtidigt kan man skapa film utan dessa och därför har jag lite svårt att se din liknelse.
Min syn på filmskapande är alltså att det ständigt finslipat existerande tekniker medan spelvärlden tagit stora kliv genom åren.

mmm, spelbranschen befinner sig ju som bekant i en expanderande fas där kraven på mer content/snyggare grafik/bättre fysik etc. pressar upp utvecklingsbudgetarna, vilket höjer riskerna för finansiärerna och får dem att satsa på säkrare kort.

Jag hoppas verkligen att läget stabiliseras (om tio-tjugo år?), så att lågbudgetproduktioner kan fokusera på att göra spel med hjärtat istället för att kämpa med hantverket.
Hur bra skulle dages filmer vara om halva produktionsbudgeten gick åt till att försöka fundera ut hur kameran fungerar?

Medlem

Nu börjar jag drömma om framtiden igen ;P
Tänk er Mirror's Edge med framtidens förbättrade och känsliga VR-system. Sitta hemma och få svindel varje gång man hoppar från taket på en skyskrapa till nästa.
Hur länge får vi vänta tills det görs en seriös satsning på ett nytt kontrollsystem som detta tror ni ? Det måste ju ändå vara framtiden att vara helt insvept i spelen visuellt. Tänk er Resident Evil IX, smyga runt i skräck i en mörk byggnad. Tänk er GTA V, sno en motorcykel och åka i 300 km/h över en bro likt de i Liberty City och rysa av fartkänslan medans man tittar åt sidorna ner över havet. Nåja, Mirror's Edge får la duga sålänge. Hoppas bara det blir en riktig utmaning där man får tänka till ordentligt för att lista ut vart man ska springa. I videon tar hon sig i framåt i samma riktning hela tiden.

Medlem

Fick fjas förra gången jag såg något från detta spelet, men inte denna gången av någon anledning. Såg för plastigt och stelt ut när hon kravlade sig över ramperna på taken.


signatur
Medlem

Grejen är väl den att man måste få ett spel att stå ut från mängden på något område, antingen grafikmässigt eller spelmässigt. Jag bryr mig inte speciellt mycket om att grafiken ska vara banbrytande om man har något annat bra med sig till bordet, som en trovärdig och engagerande story eller grym spelkänsla. Problemet med Mirror's Edge blir därför att man inte imponerat speciellt stort med varken story (futuristisk berättelse i storebrorssamhälle där huvudpersonen blir förföljd av myndigheterna, bla bla bla) eller spelkänsla (stela animationer i ett parkourspel, sterila och tråkiga miljöer), men jag hoppas att framtida gameplayvideor kan visa upp en bättre sida av spelet.

Medlem

Ser riktigt bra ut:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Skriv svar