Mac Mini - Vad häftigt!

Medlem
Mac Mini - Vad häftigt!

En kompis till mig har skaffat en Mac Mini och har kopplat den till sin plasma. Var riktigt häftigt med Apples gränssnitt. Det följer med någon sak som heter FrontRow där man kan kolla film, lyssna på musik och ta ner trailers. Var väldigt smidigt. Quictimefilmer i 1080p gick helt smidigt och då är det den minsta Mac Minin som han köpt. Sen kunde han starta upp WindowsXP inuti Macen och det fungerade problemfritt (vet inte om avancerade spel fungerar). Blev som sagt väldigt imponerad och funderar på att skaffa en själv som man har vid TVn och hemmabion.

Har ni någon erfarenhet av en sån här? Har vi några Macare på forumet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag har samma planer om att införskaffa en Mac Mini.. smutt som fan..


signatur

Why?

Inaktiv

Älskar Mac sedan jag började på använda det på skolan.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Jag tänkte som sagt ha min vid TVn som en mediadator. Men hur fungerar olika upplösningar på Mac? Min 32" LCD har typ 1300 x 768 (768 stämmer ivarjefall), men vad ställer jag in i Macen? BLir det bra bild för att vid TVn så som jag tänkt? Vet att det inte är samma som med en riktig monitor men jag måste ju kunna se något ändå.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jaja, nu är den beställd ivarjefall. Tillsammans med trådlöst tangentbord/mus. Sen ska den få trådlöst nätverk till min PC samt till bredbandet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Se till att skaffa en DVI-HDMI kabel oxå (utgår från att din tv har hdmi ingång)


signatur
1
Skriv svar