Rekomendera nya pc-högtalare??

Inaktiv
Rekomendera nya pc-högtalare??

Hej,

Mina gamla har gått söner (körde in datastolen i baslådan^^) så jag söker nya högtalare för datorn, högst runt 3500kr. Gärna ett fint 5.1. Nån som vet ett "bra märke" fast helst i den prisklassen? Tack!

Denna tex (Logitech Z-5500) http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/pc-speakers/2....

Vad sägs?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Nähä, inget? Allmänt prat hade funkat bättre.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Jag rekommenderar Z-5500. Aldrig testat men de såg fina ut.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

logitech: z-2200, z-2300 eller z-3 kan du titta närmare på om du ska ha 2.1 ljud bara. Har själv z-3 och tycker de fungerar bra.

Flakmonkey

z-5500 är finfina... har dem iofs inte till datorn utan till konsolerna och DVD:n men kan inte klaga på dem där så borde funka bra till datorn också ^^

JB
Medlem

Jag har Logitech Z-2300 och dom är riktigt riktigt fina. 1200kr för dessa högtalare är ett fynd.

Skulle inte rekommendera lägga ut 2700:- för z5500, vilket är samma högtalare, fast bara fler av dom. Du får mycket bra ljudupplevelse med 2.1 som z2300 har.

Till spelande, så tycker jag ett bra headset är bättre än högtalare, då man hör "bättre", och dessutom slipper störa grannar/familj/fv med "oljud". Senheisser PC150 tex är mycket fint headset.

Till film, om man nu skall titta framför datorn, så är z2300 mycket kompetenta.

Till musik, så är z2300 mycket kompetenta, tom jävligt bra.

Medlem

Jag har 2.1, Z-2300. Kostar en del men det är riktigt bra ljud när jag spelar eller kollar på film eller lyssnar på musik. Det kan jag rekommendera.
5.1 har jag vid min hemmabio och jag tycker 2.1 räcker vid datorn.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Jo, jag hade ju bara tänkt att lyssna på musik med dem (me datorn), kanske är lite överdrivet med 5.1... men när det endå är föräldrarna som betalar så why not... Antingen de eller Z-2300 då, jag skriver båda så lär ja ju få nån utav dom hehe.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Jag hade tagit Z-2300. Har själv föregångaren till dom högtalarna. Dels slipper du onödigt med sladdar, jag hatar sladdar, samt att 99% av all musik bara är i stereo vilket gör ett 5.1 överflödigt.

Önska dig ett Z-2300 och något annat du behöver för resten av pengarna. Det är mitt tips.

1
Skriv svar