Kan inte öppna NVidias drivar-paket. Hjälp?

Inaktiv
Kan inte öppna NVidias drivar-paket. Hjälp?

Tydligen så kan jag inte starta nvidias installationsprogram från min dator. När jag dubbelklickar så kommer en ruta upp och frågar om jag vill köra detta program, trycker "kör", timglaset kommer fram, och sedan ingenting...Vad kan detta bero på? Har varit så ett tag men nu börjar jag reta mig ordentligt på det!!!

Medlem

filen kanske är skadad. Ladda ner igen och testa


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Nä, där är inget fel på filen. Jag kan högerklicka och välja "packa upp till..." sen starta installationen manuellt., eller starta via en annan dator och packa upp den så.
Jag misstänker att jag fattas en .dll-fil eller något annat löjligt som hindrar applikationen från att starta.

Medlem

Packa upp? Om du laddar hem nvidias drivers får du väl en .exe-fil som du bara kör igång? Det får jag i alla fall, och jag vet inte vart du tankar ifrån.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Woicer: Ja precis. Det är den .exe-filen jag inte kan starta. Däremot så kan du högerklicka och välja "packa upp" om du inte vill starta nerladdade .exe-filer.
Men vad är det som hindrar programmet från att starta? Nu minns jag inte vilka andra applikationer som gör likadant men jag tror att det var x-fi drivarpaketet som oxå vägrade starta via dubbelklick.

Inaktiv

Prova att avinstallera de gamla drivrutinerna innan du installerar de nya. Jag vet inte om det hjäper, men man kan ju alltid prova. Se bara till att komma ihåg ungefär vilka inställingar du hade innan, (typ digital vibration och tv-utinställningar och sånt).

Och installera inte de nya drivrutinerna i samma mapp som de gamla. Alltså typ ver.93.xx i samma mapp som i en mapp med äldre drivrutiner. Det kan bli konstigt då.

1
Skriv svar