Medlem
Mikrofon och X-fi

Nu var det e bra tag sen jag skaffade ett X-fi men ända sen dess har min mikrofon inte fungerat ordentligt.

Problemet är att ljud upptagning är extremt låg, den reagerar bara om jag ropar på <5 cm avstånd eller knackar på den. Jag har haft "db boost" på hela tiden, har jag inte det så "hör" inte mikrofonen nånting knappt. Jag har provat att byta mikrofon 3 gånger utan lycka, även bytt PCI plats med X-fi kortet. Kanske bra att notera att kortet sitter i en förlängning av PCI platser. Uppdatera har jag också gjort från creatives hemsida men till ingen nytta.

Någon som har fler förslag? eller vet vad det rör sig om?

Medlem

AudioHQ:
Det finns någon flik där du kan välja on/off, något på ST..m. minns tyvärr inte. Jag har för mig att jag hade låg volym, men att det löste sig genom att sätta detta alternativ till on.
Ljudet kommer då kännas mjukare och förhoppningsvis får du högre volym i micken. Du kör väl förhoppningsvis på 'game mode'?


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av woicer:

AudioHQ:
Det finns någon flik där du kan välja on/off, något på ST..m. minns tyvärr inte. Jag har för mig att jag hade låg volym, men att det löste sig genom att sätta detta alternativ till on.
Ljudet kommer då kännas mjukare och förhoppningsvis får du högre volym i micken. Du kör väl förhoppningsvis på 'game mode'?

ST sa du? Får kolla runt lite, och ja jag kör gamemode.

Borde kanske också säga att detta inte är något av "extrememusic" etc utan något slags standalone som kom med kommundatorer.

Edit: Upptäckte just att den inte känner av min mikrofon inkopplad, den visar en ikon att det vanliga ljudet är inkopplat med micen har ingen. Trots detta så funkar mikrofonen men på ovanstående vis.

Medlem

Om du har samma programvara som jag så se till att du har liknande inställnig som jag har på bilden.

/Homer_S

Medlem

Det blev lite bättre, men inte så bra att det går att använda om jag inte har micen precis bredvid munnen.

Följer homers exemplar och ger en screen:

http://img144.imageshack.us/img144/4958/xfixh2.jpg

Till vänster är homers och resten hur mitt nu ser ut.

1
Skriv svar