Rockstar-chef: "Åt helvete med casual gaming!"

Robot
Medlem
Rockstar-chef: "Åt helvete med casual gaming!"

Yeah! Fuck casual gaming =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Haha! Oh vad trevligt om hela spelvärlden och alla publisister skulle våga satsa på nytänkade och innovation... Men det är nog tyvärr lika troligt som att stora skivbolag börjar signa After Ski band...

Men all heder till ubrott som dessa...!

Medlem

Ironiskt nog är GTA4 är väl ändå mest casual gaming just nu.

Sedan Wii kan vara innovativ, men ack är ju konsolen som drar mest casual gamers med sina casual spel.

SO CASUAL

Medlem

Tja, det är ju inte fel att ett spel inte är nytänkande eller har innovation. Det kan ju faktiskt vara kul ändå. Men dem får gärna försöka ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

heja Rockstar !!!

HATAR EA och andra äkliga mass-folks-spel

fram med UT2k3 \o/

(å skäms på alla som älskar massprudcerad smörja)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

"Intressant nog fortsätter han med att lyfta fram Wii som en sann innovatör, att den vågar gå utanför ramarna; spelutbudet till Wii är som bekant till stor del avsett för en bred publik."

Både och, det beror ju på vart man själv anser att man står i sitt spelande. En casual gamer kan likagärna spela GTA IV eller liknande.

Medlem

Själv ogillar jag hela GTA-serien för att den är så satans casual...ge mig en intressant story som håller mig fångad en hel helg istället för en massa content som bara är intressant för kringlallande slöspelare!

Duktig utvecklare (klappar rockstar på huvudet), ni har lyckats skapa välfyllda spelvärldar med polerad spelmekanik. Men gör något med dem för fan! Jag vill ha mer än en sandlåda!

Medlem
Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Själv ogillar jag hela GTA-serien för att den är så satans casual...ge mig en intressant story som håller mig fångad en hel helg istället för en massa content som bara är intressant för kringlallande slöspelare!

Duktig utvecklare (klappar rockstar på huvudet), ni har lyckats skapa välfyllda spelvärldar med polerad spelmekanik. Men gör något med dem för fan! Jag vill ha mer än en sandlåda!

GTA4 har en härlig storry välldigt kripande på sina ställen. å GTA4 känns välldig fräsht måste jag säga.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Schööön snubbe!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skrivet av IceMan:

GTA4 har en härlig storry välldigt kripande på sina ställen. å GTA4 känns välldig fräsht måste jag säga.

Efter all hajp så har man ju faktiskt sjukt svårt att hålla sig ifrån att köpa spelet och titta efter.

Har dock en känsla av att jag kommer bli lika besviken som jag blev av San Andreas.
Jag ser inte varför spel inte skulle kunna ha lika fångande handlingar som The Matrix eller DaVinci-koden, eller lika djup karaktärsutveckling som Gudfadern.

Man blir ju bara ledsen av alla kommentarer om hur story i spel skulle vara ungefär lika viktigt som story i porrfilmer...

Medlem
Skrivet av Kovski:

Ironiskt nog är GTA4 är väl ändå mest casual gaming just nu.

Sedan Wii kan vara innovativ, men ack är ju konsolen som drar mest casual gamers med sina casual spel.

SO CASUAL

Håller inte med dig, bara för att ett spel har stor genomslagskraft och säljer som smör så betyder det inte att det fattas innovativitet. Spelet går hem hos många p.g.a. att det är väldigt unikt men dom har inte skapat det med tanken att det ska passa så många som möjligt. Dom vill nog bara göra grymma spel.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Efter all hajp så har man ju faktiskt sjukt svårt att hålla sig ifrån att köpa spelet och titta efter.

Har dock en känsla av att jag kommer bli lika besviken som jag blev av San Andreas.
Jag ser inte varför spel inte skulle kunna ha lika fångande handlingar som The Matrix eller DaVinci-koden, eller lika djup karaktärsutveckling som Gudfadern.

Man blir ju bara ledsen av alla kommentarer om hur story i spel skulle vara ungefär lika viktigt som story i porrfilmer...

Sant, story gör enligt mig VÄLDIGT mycket i ett single-player spel.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Själv ogillar jag hela GTA-serien för att den är så satans casual...ge mig en intressant story som håller mig fångad en hel helg istället för en massa content som bara är intressant för kringlallande slöspelare!

Duktig utvecklare (klappar rockstar på huvudet), ni har lyckats skapa välfyllda spelvärldar med polerad spelmekanik. Men gör något med dem för fan! Jag vill ha mer än en sandlåda!

Mafia?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Själv ogillar jag hela GTA-serien för att den är så satans casual...ge mig en intressant story som håller mig fångad en hel helg istället för en massa content som bara är intressant för kringlallande slöspelare!

Duktig utvecklare (klappar rockstar på huvudet), ni har lyckats skapa välfyllda spelvärldar med polerad spelmekanik. Men gör något med dem för fan! Jag vill ha mer än en sandlåda!

Spela storyn?
Polarn upptäckte fan så mkt mer saker än vad jag gjorde när han strötestade det hemma hos mig, jag åker dit jag ska och gör det jag ska, finns ingen mening med att sandboxa fram allt jämt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Rockstar NR1


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu lugnar vi ner oss och återkommer om någon månad och ser om GTA fortfarande är soooo fantastic..
Bra spel men det är liiite hajpvarning just nu...


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Inaktiv

Kul att han nämde Wii som innovatör! 8)
GTA äger!

Medlem

Alltså det han säger är ju så jävla sant , jag menar det är typ inte svårare än att hålla ungjävlarna borta från spelen när dem är små , och är dem våldsamma bör dem tas om han tidigt om dem inte kan skilja på spel och verklighet DET ÄR LIXOM fel att skylla våld på spel , det är så mycket fler faktorer som spelar in.

Btw en annan sak han sa det där med att Tv,Filmer osv visar ju precis hur råa saker som helst i filmer m.m varför skulle man inte få göra det i spel lixom?, heller i spel än i film tror jag , ja menar hur sjuk är inte film serien S.A.W på en höft.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Btw en annan sak han sa det där med att Tv,Filmer osv visar ju precis hur råa saker som helst i filmer m.m varför skulle man inte få göra det i spel lixom?, heller i spel än i film tror jag , ja menar hur sjuk är inte film serien S.A.W på en höft.

Mycket av det där är ju för att spel tvingas dras med leksaks stämpeln.

Inaktiv

trevligt missledande rubrik..

kul interjuv iaf. Det ger svar på varför spelet är lite tråkigare än dom gamla titlarna.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

heja Rockstar !!!

HATAR EA och andra äkliga mass-folks-spel

fram med UT2k3 \o/

(å skäms på alla som älskar massprudcerad smörja)

UT2k3 är ganska casual i förhållande till riktiga spel som Quake.

Medlem

Spel som säljer massvis som GTA IV, är inte det Casual gaming? host host!

Medlem

Måste titeln så med massa svordomar?
Inte så bra för människor som är under 18 år.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av IceMan:

heja Rockstar !!!

HATAR EA och andra äkliga mass-folks-spel

fram med UT2k3 \o/

(å skäms på alla som älskar massprudcerad smörja)

UT2k3 är ganska casual i förhållande till riktiga spel som Quake.

Tsss inte ens nära, Quake= trycka på W, hoppa med space, peka på folk, done!

UT2k3: love love love.
trycka på så många knappar man hinner med, och sjuta som en toker :love:


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Måste titeln så med massa svordomar?
Inte så bra för människor som är under 18 år.

Det där är det fanimig trollvarning på.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av dosman:
Skrivet av IceMan:

heja Rockstar !!!

HATAR EA och andra äkliga mass-folks-spel

fram med UT2k3 \o/

(å skäms på alla som älskar massprudcerad smörja)

UT2k3 är ganska casual i förhållande till riktiga spel som Quake.

Tsss inte ens nära, Quake= trycka på W, hoppa med space, peka på folk, done!

UT2k3: love love love.
trycka på så många knappar man hinner med, och sjuta som en toker :love:

Pröva spela mot nån som kan spela quake så får du se hur mycket knappar du ens hinner trycka på innan du är död.

12
Skriv svar