Rockstar-chef: "Åt helvete med casual gaming!"

Medlem

Ja GTA spelen är ju inte mainstream alls :/

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av mosoloa1:

Måste titeln så med massa svordomar?
Inte så bra för människor som är under 18 år.

Det där är det fanimig trollvarning på.

Håller med pliskin.
1. Detta är inte: "vi-uppfann-bajspr0n-men-får-inte-säga-damn-på-tv-USA"
2. Moraltant; vilken värld lever du i där ingen har hört svordommar innan de blir arton? Eller för den delen, fem?
3. GTA4 är nog mer än mediokert.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Måste titeln så med massa svordomar?
Inte så bra för människor som är under 18 år.

Hoppas VERKLIGEN du var ironisk. Året är 2008 nu, inte 1475.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Såna där hippie spel som spore etc är ju groundbreaking och casual samtidigt, fattar inte riktigt vad han menar.

Inaktiv
Skrivet av Philster:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av dosman:
Skrivet av IceMan:

heja Rockstar !!!

HATAR EA och andra äkliga mass-folks-spel

fram med UT2k3 \o/

(å skäms på alla som älskar massprudcerad smörja)

UT2k3 är ganska casual i förhållande till riktiga spel som Quake.

Tsss inte ens nära, Quake= trycka på W, hoppa med space, peka på folk, done!

UT2k3: love love love.
trycka på så många knappar man hinner med, och sjuta som en toker :love:

Pröva spela mot nån som kan spela quake så får du se hur mycket knappar du ens hinner trycka på innan du är död.

Ja jag har sett QW demos och en del är riktikt sjuka, helt klart mest skill jag sett nästan så ögona poppar ur, sniff men jag är iaf typ bäst/heaton i r6:rouge spear iaf :].

Men ändå Iceman där älskar UT och är nog lite ironisk så du behöver inte låta så sur, och det är alltid trevligare när det är trevligt.

Inaktiv

Med casual så tror jag inte han menar mainstream eller att det är populärt utan snarare att det är lite enklare typ som audiosurf.

Pansarknekt

Rockstar e fanimej precis vad dom heter. Respect. Take 2 e rockstars dom med oxxå. Så jävla glad man blir när det finns sådana företag bland 90% tjock äcklig smörja folk kallar spel.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av RastaMan:
Skrivet av slartibartfast:

Efter all hajp så har man ju faktiskt sjukt svårt att hålla sig ifrån att köpa spelet och titta efter.

Har dock en känsla av att jag kommer bli lika besviken som jag blev av San Andreas.
Jag ser inte varför spel inte skulle kunna ha lika fångande handlingar som The Matrix eller DaVinci-koden, eller lika djup karaktärsutveckling som Gudfadern.

Man blir ju bara ledsen av alla kommentarer om hur story i spel skulle vara ungefär lika viktigt som story i porrfilmer...

Sant, story gör enligt mig VÄLDIGT mycket i ett single-player spel.

Man kan enkelt säga att ett "SINGLEPLAYER"-spel är totalt värdelöst om det inte har en någorlunda bra story. Fast storyn är ju tydligen inte så viktig för de flesta. =/

Därför så lägger väl inte spelskaparna ner tillräckligt med energi på den biten.

Inaktiv

Intressant läsning där!

Blir man besviken på ett spel som GTA IV då är man antingen jävligt ignorant pga the hype å bara vill vara en motståndare eller så har man ingen spelsmak eller ingen vidare filmsmak för den delen heller imo.

Gillar du Action/Gangster filmer/spel så gillar man GTA IV.

Gillar man Brokeback Mountain liknande story's då är nog inte GTA IV din grej.

Folk som säger att dom inte gillar GTA IV vill bara göra sig märkvärdiga imo.

Känner massa människor som aldrig haft något intresse för Data/TV-Spel som blivit jätte imponerade av GTA IV så jag köper inte erat skitsnack.

Märkvärdiga, Märkvärdiga & Återigen Märkvärdiga.

Medlem

Visst, det är samma innehåll som i filmer och TV-serier, men skillnaden är ju faktiskt att man själv gör det istället för att titta på. Därför tycker inte jag att mindre/omogna barn ska spela det. Det kan vara svårare för dom att skilja på spel och verklighet, speciellt eftersom det har blivit så realistiskt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Visst, det är samma innehåll som i filmer och TV-serier, men skillnaden är ju faktiskt att man själv gör det istället för att titta på. Därför tycker inte jag att mindre/omogna barn ska spela det. Det kan vara svårare för dom att skilja på spel och verklighet, speciellt eftersom det har blivit så realistiskt.

Undersökningar har visat på att man just på grund av det aktiva deltagande får många fler indikationer på att det är just fiktion och inte på riktigt. Som åskådare får man emellertid inte dessa indikationer vilket kan förklara varför föräldrar har så svårt att se bortom våldet när de ser sina barn spela något.

Tyvärr saknar jag en referens den aktuella undersökningen men men hänvisar till ett avsnitt ur game theory där det togs upp.


signatur
12
Skriv svar