GTA IV säljer massivt

Robot
Medlem
GTA IV säljer massivt

Inte speciellt oväntat, men inte mindre roligt för det!

Medlem

Inte direkt oväntat som sagt

Inaktiv

Jaså.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Så synd att dom alltid är så hemliga med sånt här, jag vill ha global sales! Hur mycket säljer ni rockstar? Är ni rädda för att aktieägarna ska bli besvikna? Spill your beans!

Medlem

Sist jag kollade så hade webhallen de till 360n, lär ju även finnas gott om limited edition

Medlem

Jag är mest intresserad att se om det sålt bättre än halo3 för det slog ju en massa rekord. Med tanke på att GTA är ett enormt väntat spel på båda konsolerna så borde det ju ha en chans.

Medlem
Skrivet av Megakickass:

Så synd att dom alltid är så hemliga med sånt här, jag vill ha global sales! Hur mycket säljer ni rockstar? Är ni rädda för att aktieägarna ska bli besvikna? Spill your beans!

http://vgchartz.com/aweekly.php
Någon dag eller två till så har europeiska datan sammanställts så man kan slå samman det.

Medlem

finns det en dansk FZ?

Inaktiv

vad fint


signatur

The only one: DutyEA

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

finns det en dansk FZ?

upptäckte också häromdan, finns en dansk flagga under alla länkar på vänsterspalten som pekar mot http://www.fz.dk/


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av lyrael:

Jag är mest intresserad att se om det sålt bättre än halo3 för det slog ju en massa rekord. Med tanke på att GTA är ett enormt väntat spel på båda konsolerna så borde det ju ha en chans.

Va snackar du om? Halo 3?
klart det gör det...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Undrar fortfarande vem som sålde begagnat exet min fru hittade åt mig den 1 maj.. Perfekt om ni frågar mig..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

nån som har spelat både ps3 och xbox360 versionen. vilken maskin har den bästa grafiken?

Medlem
Skrivet av jonapaloma:

nån som har spelat både ps3 och xbox360 versionen. vilken maskin har den bästa grafiken?

Har hört att PS3 ska ha lite bättre grafik och bilduppdatering.


signatur

B lup

Medlem

När jag kollade jämförelse mellan de olika versionerna på Gametrailers såg man tydligt att 360-versionen hade skarpare bild.
http://www.gametrailers.com/player/33469.html

Lägg dessutom märke till de många popins som är på PS3. I synnerhet märkbart under helikopterturen 2:34+, 2:44 så försvinner GetaLife-byggnaden.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av lyrael:

Jag är mest intresserad att se om det sålt bättre än halo3 för det slog ju en massa rekord. Med tanke på att GTA är ett enormt väntat spel på båda konsolerna så borde det ju ha en chans.

Va snackar du om? Halo 3?
klart det gör det...

Skrev jag inte vad jag snackade om? Men jo vi får väl se. Visst säljer mer i längden gör det ju säkert men jag tänker mest på förhandsbokningar, första dagen försäljning och de två första veckorna. Sånt som är lite kul att veta. Tog bara halo 3 som exempel för att jag minns att det slog ett par rekord iallafall i USA. Båda konsollerna rockar för övrigt så ta det lugnt

Skrivet av Astrality:

När jag kollade jämförelse mellan de olika versionerna på Gametrailers såg man tydligt att 360-versionen hade skarpare bild.
http://www.gametrailers.com/player/33469.html

Skarpare bild kanske men 360 versionen har sämre grafik...fast det är inget en vanlig spelare tänker på

Skrivet av Mahone:

Sist jag kollade så hade webhallen de till 360n, lär ju även finnas gott om limited edition

det är nog inga problem att hitta det till 360 det är ps3 versionen som är slut

Medlem

sjuukt kul spel. Älskar det


signatur
Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Astrality:

När jag kollade jämförelse mellan de olika versionerna på Gametrailers såg man tydligt att 360-versionen hade skarpare bild.
http://www.gametrailers.com/player/33469.html

Skarpare bild kanske men 360 versionen har sämre grafik...fast det är inget en vanlig spelare tänker på

måste säga att jag ser ingen skillnad på dom videorna som inte kan ha med kabel / tv inställningar att göra, rent grafiskt sätt verkar det vara rena kopiorna som det bör vara, har inte sätt någon skillnad på effecter t.ex väder o.s.v och har inte spelat det själv på xbox dock på ps3 så kan inte jämmföre "flyt" o.s.v när det börjar choka sig.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Inte oväntat.

Medlem
Skrivet av lyrael:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av lyrael:

Jag är mest intresserad att se om det sålt bättre än halo3 för det slog ju en massa rekord. Med tanke på att GTA är ett enormt väntat spel på båda konsolerna så borde det ju ha en chans.

Va snackar du om? Halo 3?
klart det gör det...

Skrev jag inte vad jag snackade om? Men jo vi får väl se. Visst säljer mer i längden gör det ju säkert men jag tänker mest på förhandsbokningar, första dagen försäljning och de två första veckorna. Sånt som är lite kul att veta. Tog bara halo 3 som exempel för att jag minns att det slog ett par rekord iallafall i USA. Båda konsollerna rockar för övrigt så ta det lugnt

Ja okej:up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

ptr
Medlem

OT: spelar du hos en polare på t.ex. ps3 och sen drar du hem och spelar på din 360 så kommer du inte se någon skillnad alls, men visst målar man upp dom precis bredvid varandra så kanske man ser pyttelite skillnad som man själv aldrig skulle märka.

on topic: såklart, ägspel ju

Medlem

Väntar fortfarande på att Elgiganten ska få leverans, come on nu!


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Oväntat ;P.........Dags för pc version nu!

Medlem

tänker inte ens titta på någon trailer! tror aldrig på att en så vek maskin som xbox 360 skulle vara bättre än ps3:an, inte ens om jag fick bevisen upptryckta i ansiktet på mig.

det är ingen idé att ge reply på vad jag skrev, kommer ändå inte tro på några tattiga xbox-fanboys

Medlem

Jag har letat en vecka i västerås efter GTA4 till PS3, slut överallt...


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Kul att det säljer bra, riktigt skönt lir.. nu kanske dom snart kan "ge" bort det på pc-marknaden också utan att gå back allt förmycket men samtigt blidka deras fan's.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Inte helt oväntat som sagt. Tur att man förbokade det

Men jo då, PS3-versionen är ju att rekomendera. Har själv den och provade 360-versionen hos en polare några dagar senare. Då man hade en viss vana av hur allt flöt, såg ut och uppförde sig i PS3-versionen så kände man direkt av nackdelarna med 360. "Pop-ups" och sena texturer förekom mycket oftare, på varierande avstånd, vilket inte känns av alls på PS3. Ljuset och färgerna är en aning tråkigare på 360, men kan uppfattas som skarpare då PS3 har mer "blur"-effekter. Båda versionerna lider av fps-drops när det händer mycket i omgivningen, men jag kände ett ovant småhackade när man krockade mycket på 360, både mot folk, objekt och andra bilar.

Det var mitt intryck iaf. Sen får ni väl välja själva om ni vill tro på mig eller nån spel-sida. Kan tillägga att jag hatar konsoller rent allmänt, så inte är man någon fanboy heller PC och prestanda ftw!

12
Skriv svar