Corsair + Kingston = ??

evh
Medlem
Corsair + Kingston = ??

Var och köpte ett kingston 512mb ram igår. Han i kassan frågade om det var CL2.5 eller CL3, hade inte den blekaste men jag trodde det var 2.5 iaf. Hade sedan tidigare Corsair 1024mb 512*2, men står inte nånstans 2.5 eller 3. Har det någon betydelse egentligen?? Och valet av märket på minnet?? Jag vet att det är pc3200 400mhz iaf..

Sen igårkväll la internet av helt plötsligt. Fungerade fint på vår andra dator, men min ville tjura. Blev lite osäker om det kunde va minnets fel, men den hade ju stått på med internet 4-5 timmar innan utan problem.
Då internet fortfarande strejkade på morgonen tog jag ut det nya minnet och såg till min förvåning att det fungerade.. vafan.. sen satt jag tillbaka minnet igen. Och nu har det fungerat sen dess. Det kan väl omöjligt vara det nya minnet som har en timer när uppkopplingen på ENBART min dator ska upphöra???
Märkte sen också att bara den gröna lampan till nätverksuttaget lyste då tpkabeln satt i. Kan påpekas att fliken på tpkabel är borta så den åker gärna ut lite nu o då. Nu lyser den gröna och den orange blinkar som det ska.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

det är nog nätverkssladden som ploppat ut, antaligen löste du problem när du stängde ner datorn och satte i nätverkssladden igen efter minnestestandet fick du in den ordentligen.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar