Nintendo: Wii ska leva längre än fyra år

Robot
Nintendo: Wii ska leva längre än fyra år
ptr
Medlem
Nintendo: Wii ska leva längre än fyra år

lycka till med det! om de börjar använda headtracking så som han den där haxjapanen visade så kanske Wii håller sig i fyra år. För vad ska de annars släppa? wii fit är släppt, den misslyckade pistolen är också släppt, vad finns det mer?

Medlem
Skrivet av ptr:

vad finns det mer?

Mer Zelda och Mario.

Medlem

Dom behöver ju knappt släppa några nya spel. Konsollen säljer ju sig själv bara tack vare Wii Sports. XD

Medlem

Wii är den nya generationen.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Gött. Då slipper man lägga ut pengarna på en ny.

Inaktiv

Konsumenter kan väl endast gråta över att de knappast lär sänka priserna snart.

GameBoy levde i får många år. Tror NDS:en gör det också. Möjligt att Wii också kan göra det då den inte direkt konkurrerar med PS3 etc.

Medlem

De skulle de nog tänkt på innan de slängde in de fyra år gamla komponenterna i den...

ptr
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av ptr:

vad finns det mer?

Mer Zelda och Mario.

brukar väl i stort sätt bara komma ett spel av dom per generation? och alla nintendo-spel har ju kommit. mario, zelda, metroid, mario party, mario kart osv osv osv.

Medlem

Då måste dom börja tänka mer på nerladdningsbart innehåll, t.ex. göra det möjligt att få hem nya låtar till Guitar Hero och Rock Band, och då måste dom börja ändra sitt gränssnitt i wii:n för att göra det så smidigt som möjligt, kolla på nya PS3 Store, mycket smidigare.
Men för att göra det möjligt, så måste dom snabba på med att göra det möjligt att koppla in USB hårddiskar för att kunna spara och köra all detta innehåll. Vilket jag inte förstår att Nintendo redan gjort.


signatur
Medlem

Trodde den redan var döende men konsolen säljer ju som smör...?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av Ramrod:

Då måste dom börja tänka mer på nerladdningsbart innehåll, t.ex. göra det möjligt att få hem nya låtar till Guitar Hero och Rock Band, och då måste dom börja ändra sitt gränssnitt i wii:n för att göra det så smidigt som möjligt, kolla på nya PS3 Store, mycket smidigare.
Men för att göra det möjligt, så måste dom snabba på med att göra det möjligt att koppla in USB hårddiskar för att kunna spara och köra all detta innehåll. Vilket jag inte förstår att Nintendo redan gjort.

Skrivet av Verdurakh:

Trodde den redan var döende men konsolen säljer ju som smör...?

Gamers är inte deras primära målgrupp. Så länge de fortsätter släppa spel som The Sims och Wii sport till Wii:n så kommer den fortsätta sälja.

Medlem

snälla rara lilla nintendo ge mig bättre grafik någon gång, kan ni inte för en gångs skull sedan 1993 ge mig bra grafik samt skön gameplay. snes det var tider det men nintendo idag är ett blott minne utav vad dom en gång i tiden var.

och jag vill inte ens veta hur usel grafiken kommer vara om 4 år på denna maskin när nästa generation utav konsoler kommer. (ja jag vill inte bara ha bra gameplay utan bra grafik även som gör så jag kan leva in mig i den spelvärld som utvecklarna skapat lite lättare än att kolla in någon figur med textuerer (ala 97)

:evil:


signatur

God is dead

Medlem

Sony satsar ju på hela 10 år med PS3...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Alla har rätt till en åsikt men blir så tröttsamt att läsa alla inlägg om att Wii har så dålig grafik, de har satsat på en annan målgrupp och tävlar inte om snyggast pixlar med PS3 och XBOX360. Tyvärr kommer det väl ta mer än 4 år innan vissa förstår en så enkel sak....

Jag tror Nintendo ser en stor möjlighet med kontrollerna och kommer släppa fler otroligt bra titlar, antagligen fler Mario och Zelda spel men varför inte ...och nej, de har antagligen inte Dig som målgrupp ifall Du tycker det är så värdelös grafik och uttjatat med Mario och Zelda, du vet.. du behöver inte spela dem! Räcker med att jag och många andra gör de


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Haha, well Wii kommer ju tragiskt ändå att sälja riktigt bra så jag förstår Nintendos strategi

PaZ
Medlem
Skrivet av Angust:

snälla rara lilla nintendo ge mig bättre grafik någon gång, kan ni inte för en gångs skull sedan 1993 ge mig bra grafik samt skön gameplay. snes det var tider det men nintendo idag är ett blott minne utav vad dom en gång i tiden var.

och jag vill inte ens veta hur usel grafiken kommer vara om 4 år på denna maskin när nästa generation utav konsoler kommer. (ja jag vill inte bara ha bra gameplay utan bra grafik även som gör så jag kan leva in mig i den spelvärld som utvecklarna skapat lite lättare än att kolla in någon figur med textuerer (ala 97)

:evil:

Ja, grafiken har ju blivit mycket sämre sen 1993, så jag förstår problemet. Eller inte. Jag kan lova att när de släpper en ny maskin så kommer grafiken till och med vara bättre än föregångarens (!).

Inaktiv

Prestanda betyder ju bäst... eller hur var det?

Medlem

Synd att personer som bara stirrar sig blind på grafiken har mage att kalla sig gamers.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Synd att personer som bara stirrar sig blind på grafiken har mage att kalla sig gamers.

word


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

ja sitter fortfarande och väntar på att dom ska göra ett spel som använder kontrollen ordentligt.. t.ex ett die by the sword till wii

Inaktiv

@Forollkin: Snegla lite på Star Wars - The Force Unleashed.
Det ser lovande ut.

http://www.g4tv.com/xplay/videos/21570/XPlay_Exclusive_Star_W...

Edit: Typo.

Medlem
Skrivet av Forollkin:

ja sitter fortfarande och väntar på att dom ska göra ett spel som använder kontrollen ordentligt.. t.ex ett die by the sword till wii

Det måste vara historiens mest ralliga spel.. snacka om att det var swing ´n´ prey i det


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av Json_81:

Synd att personer som bara stirrar sig blind på grafiken har mage att kalla sig gamers.

Ska det här vara någon form av försvar av Wii? Nintendo har i ochmed Wii tagit ett gäng kliv bakåt tekniskt sett. Nintendo-spel har av vana just saknat substans och består för det mesta bara av platformslir och så vidare. Tycker det är patetiskt att peka på utvecklingen och anklaga den för att vara själlös. Är bara ett desperat försök att få Nintendo att se bra ut.

Wii är som sagt inte för Gamers.

Medlem

Vad snackar du om Puddy?? Dom som har tagit ett kliv tillbaka är både MS och Sony med deras kontroll som är flera år gammal. Förutom kanske värdelösa Sixaxis! Det andra är bara ytlighet i form utav grafik/fysik.

Det är självklart kul att spela SAMMA jävla spel igen med bättre grafik, men i slutändan så tröttnar man. GTA IV är väl ett bra exempel på det, same shit all over again med samma värdelösa aim/styrning (obs! Ja den är lite bättre mot tidigare). Skulle GTA IV finnas på Wii med samma grafik, så skulle man älska styrningen och aimen.

Medlem
Skrivet av Puddy:
Skrivet av Json_81:

Synd att personer som bara stirrar sig blind på grafiken har mage att kalla sig gamers.

Ska det här vara någon form av försvar av Wii? Nintendo har i ochmed Wii tagit ett gäng kliv bakåt tekniskt sett. Nintendo-spel har av vana just saknat substans och består för det mesta bara av platformslir och så vidare. Tycker det är patetiskt att peka på utvecklingen och anklaga den för att vara själlös. Är bara ett desperat försök att få Nintendo att se bra ut.

Wii är som sagt inte för Gamers.

^- Sedan när betydde endast bra grafik utveckling?

Får jag fråga dig vilken generation du började lira? nes? snes? N64? gamecube? För att om du kallar first party games från nintendo för att sakna substans, så kan man ju börja undra om du började lira denna generation.

Jag pekar vidare till försäljningssiffrorna om det passar dig bättre än påpeka att strävan efter att ens försöka påpeka att endast bättre grafik betyder utveckling.

Medlem
Skrivet av LannY:
Skrivet av Json_81:

Synd att personer som bara stirrar sig blind på grafiken har mage att kalla sig gamers.

word

Men vad är ett spel utan grafik?, nothing.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av ptr:

vad finns det mer?

Mer Zelda och Mario.

brukar väl i stort sätt bara komma ett spel av dom per generation? och alla nintendo-spel har ju kommit. mario, zelda, metroid, mario party, mario kart osv osv osv.

har för mig att nintendo sagt att twilight princess egentligen var från förra generationen (gamecube) och GC har 2 zelda N64 har 2 zelda

Inaktiv
Skrivet av Forollkin:

ja sitter fortfarande och väntar på att dom ska göra ett spel som använder kontrollen ordentligt.. t.ex ett die by the sword till wii

Då borde du kolla in Starwars Force unleashed

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av LannY:
Skrivet av Json_81:

Synd att personer som bara stirrar sig blind på grafiken har mage att kalla sig gamers.

word

Men vad är ett spel utan grafik?, nothing.

Vaddå??? Har du inte spelat nått textäventyr..

12
Skriv svar