1080p, vad krävs för graffe?

Medlem
1080p, vad krävs för graffe?

Jag funderar på att skaffa en lcd med 1080p ( 1920*1080) men...

Vilka grafikkort klarar detta format?

Vilka spel stöder detta format? jag undrar bla om Quakeserien, battlefieldserien, CS, Sims mfl

Vi är flera som spelar...
Vi sak även se på tv tänkte vi, den har hdmikontakt oxå...
/Jaws


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Vad jag vet så finns inget spel som har "Full-HD" som val i grafikinställningarna.
Min skärm (Samsung 244T) klarar 1080p men den upplösning jag kör är 1920 x 1200 och det är den upplösningen jag har i spel, så det är bättre än 1080p.
Det finns lite olika 1080p-format. Microsoft har ett och Apple/Quicktime har sin H.264 som kräver en hel del.
SKa du köpa ett nytt grafikkort för att klara detta utan problem bör du nog skaffa ett Nvidia från 8xxx-serien.
Sen behöver du en bra CPU också, vad har du idag?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

GF 6800 men jag har lite tankar på att göra en ny burk och låta denna stå och jobba med enklare ting...

/Jaws


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Inaktiv

Tror alla grafikkort klarar av den upplösningen. I windows och enklare uppgifter där i. Ska du däremot spela spel bör du ha ett rätt kralligt kort om du ska spela med fin grafik utan att dina ögon lider.
Så du behöver mycket umpf i grafikkortet... Mycket minne är inte en nackdel heller.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar