Val av uppkoppling (Sundsvall)

Inaktiv
Val av uppkoppling (Sundsvall)

Jaha, då har man gett upp sitt fiber i de härliga småländska skogarna och ska skaffa uppkoppling uppe i norrland, där dom knappt vet vad fiber är...

I min nya lya, som ni kanske noterat, finns ej fiber tillgängligt. Så jag spanar efter alternativ. De 2 första leverantörerna jag kommer tänka på är ju givetvis Telia och BBB.

Ringde Telia och deras bästa alternativ var 24/1.
Oacceptabelt tycker jag. Jag vill åtminstone ha lite bättre upp hastighet. Kanske kunde det bli uppgraderat till 24/2.5 senare i December. Fortfarande lite väl lite, tycker jag.

Ringde BBB och fick lite underliga alternativ.
Givetvis kunde dom erbjuda 24/1, som alla andra.
20/3 fanns oxå men tydligen var det alternativet inte tillgängligt på min adress.
Då frågade jag om VDSL och efter lite snokande så visade det sig att jag kunde få VDSL på min adress, med hastigheten 12/9.
VDSL lösningen lät mycket mer intressant.

Med detta sagt så tänkte jag passa på att fråga er lite grann om detta.
Vad ni tycker?
Har ju hört en del klagomål om BBB (utom fiber)?
Finns det leverantörer som jag inte är bekant med, som jag borde kolla?

nj
Medlem

Hade för mig BBB helt och hållet slutat leverera VDSL till nya kunder pga diverse olika anledningar, men förmodligen så är det väl ett av de bästa alternativen du kan välja om du bara kan få bredband via teleledningen.

Ett tips är ju dock att kika lite på http://www.alltombredband.com och se vad det mer kan finnas för alternativ, finns en hel del lokala företag listade där med vet jag.

Medlem
Skrivet av Epzilon:

Jaha, då har man gett upp sitt fiber i de härliga småländska skogarna och ska skaffa uppkoppling uppe i norrland, där dom knappt vet vad fiber är...

Knappt vet vad fiber är
Vafan gårdarna halvvägs ut på landet (laggarberg/skottgård) har ju fiberanslutning in till kåkarna. Hela Sundsvall/Timrå är ju i princip ett fiberlan från bbb och typ 30 olika leverantörer från servanet. Vart har du flyttat egentligen

Inaktiv
Skrivet av sCaz:
Skrivet av Epzilon:

Jaha, då har man gett upp sitt fiber i de härliga småländska skogarna och ska skaffa uppkoppling uppe i norrland, där dom knappt vet vad fiber är...

Knappt vet vad fiber är
Vafan gårdarna halvvägs ut på landet (laggarberg/skottgård) har ju fiberanslutning in till kåkarna. Hela Sundsvall/Timrå är ju i princip ett fiberlan från bbb och typ 30 olika leverantörer från servanet. Vart har du flyttat egentligen

MittHem, som är den dominerande hyresvärden, har ju bara ComHem som jag förstått det. BBB tycks man bara kunna få i bostadsrätter.
Själv har jag fått tag i en fin lägenhet väldigt centralt i Sundsvall men inte fan finns där något fiber.
Att inte kunna få 100/100 så här centralt är ju skamligt

1
Skriv svar