Activision och Vivendi lämnar ESA

Robot
Medlem
Activision och Vivendi lämnar ESA

ESA?, trodde det stod EA. Men okej då fattar jag.

(OBS: Redigerat, nu med mindre stavfel)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Inte mycket till mässa då..

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Inte mycket till mässa då..

Har väl inte varit mycket till "mässa" sedan förra året då bara var press och andra utvecklare/utgivare var välkomna.

Skrämmande att ESA helt lagt ner NY kontoret som slogs mot okonstitutionella spellagar, samt nästan allt lobbande, och bara satsar på att jaga folk som chippat sin x-box.

Medlem

E3-mässan är verkligen på väg utför.
Nej tillbaka med stora pampiga mässan med massa booth-babes och hög ljudnivå.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Sorgligt värre

Medlem

Saknar gamla E3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

E3-mässan är verkligen på väg utför.
Nej tillbaka med stora pampiga mässan med massa booth-babes och hög ljudnivå.

QFT!

Medlem

Uuuuääää!... vart har mitt E3 tagit vägen =(


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av JeX:
Skrivet av DonGrif:

E3-mässan är verkligen på väg utför.
Nej tillbaka med stora pampiga mässan med massa booth-babes och hög ljudnivå.

QFT!

Vare inte snack om sist att man inte får ha lättklädda booth babes?

Det är väl "kränkande" och "förnedrande"!?
Civ=Fail


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

PaZ
Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av JeX:
Skrivet av DonGrif:

E3-mässan är verkligen på väg utför.
Nej tillbaka med stora pampiga mässan med massa booth-babes och hög ljudnivå.

QFT!

Vare inte snack om sist att man inte får ha lättklädda booth babes?

Det är väl "kränkande" och "förnedrande"!?
Civ=Fail

Tvärtom hörde jag att det var positivt för branschen, eftersom det tystade alla som tyckte att spelande var grabbigt och nördigt.

Flakmonkey

Allt fler utgivare kör ju sina egna events nu och jag tror nog att de nästan föredrar det... större chans att påverka journalister, etc. Problemet blir ju kanske för de som inte har råd att lägga ner pengar på det och har svårt att ragga pressen?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Allt fler utgivare kör ju sina egna events nu och jag tror nog att de nästan föredrar det... större chans att påverka journalister, etc. Problemet blir ju kanske för de som inte har råd att lägga ner pengar på det och har svårt att ragga pressen?

Var inte ESA det som handlade om att främja PCn också? lr e jag ute o cyklar ...

Medlem

Tror mer och mer på att GC i Tyskland kommer ersätta E3
http://www.gc-germany.com/


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

E3 + Gnälliga speltillverkare = RIP

Vilket är synd, jag tycker det är bra som E3 var förut, där alla sammlades.. kan fatta att det kostar men det är väl bara göra ett bra spel så kommer ju journalisterna o tittar.

Blir bara segt att höra hit o dit om kommande spel, och varje företag kommer ut varje vecka och vill ha lika mycket uppmärksamhet istället.

Dom stora behöver noga inga som ställen som E3 men dom små då ? dom som inte får nå direkt rampljus, jag tycker man kör över dom tyvärr... Är nog grejen också från dom stora, mindre konkurans då och ingen vill ju bli spöad av ett spel från ryssland gjort på vodka och lite snöre och sen som visade sig vara bättre t.ex nått blizzard gjort me feta pengar inblandade etc.

Medlem

finns andra mässor kvar.. o det kommer nya hela tiden.... så det är bara o bita ihop..

Medlem

Well tråkigt att en sån stor och känd mässa som E3 går utför... tyckte jag läste någonstans (Gamereactor?) att årets E3 skulle vara en återgång till det gamla stuket på E3, iaf större lokaler

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Tror mer och mer på att GC i Tyskland kommer ersätta E3
http://www.gc-germany.com/

Annars finns GDC.

Sen har Blizzard två egna mässor, de behöver inte vara med på E3.

1
Skriv svar