It looks like Swine Flu!

Medlem
It looks like Swine Flu!

Rulla runt, lek död. Duktig Gris.

Det råder panik i världen folk dör höger och vänster av någonting som heter Svininfluensan. Väldigt intressant namn på någonting som är så farligt, det måste betyda att man ska akta sig för grisar så man inte blir smittad. Men ändå verkar folk "leka" med grisar iaf. Att folk inte lär sig när dom läser allting ifrån Aftonbladet som alla svenska medier gör. Och sedan så kommer det där att man kan få en spruta så att man kanske inte får den dära grissjukdomen, låter ju smart om man hade tänkt o åka nånstans där det finns massor med grisar typ t.ex *Bodils MInicirkus. Men då ska man också tänka att man kan bli sjuk av att ta den dära sprutan också. Det är inte bara pang på och sätta nånting i armen sen så är man pigg och glad.

Jag själv tänker inte ta den Sprutan då jag tycker det verkar onödigt. Den vanliga Influensan dödar ju också men det hörs det ingenting om på Nyheterna om. Fast det Nyheterna får sin kraft ifrån är rädsla. Det gör att folk vill höra mera om själva nyheten och så kan medierna hålla på med samma sak i ett år eller mer. Människan är inte odödlig men man ska inte behöva vara rädd för allting, då blir man som Nasse i Nalle Puh som inte vågar nånting.

*Update: Fick veta från Nocturne att Bodil dog tidigare i år. R.I.P Bodil.

#blogg

Medlem
It looks like Swine Flu!

Om jag minns rätt så har de ju bytt namn på svininfluensan men inga har snappat upp på det, lättare att skriva det som folk känner igen. Antar att detta inlägg är en reaktion till nyheten om den första svenska döden från svin influensan.

Förresten, intressant sak att man inte hört om någon som blivit frisk efter att ha fått sjukdomen. Det kanske inte har hänt? Eller så säljer det inte...

Medlem

Bodils minicirkus finns inte längre då Bodil dog tidigare i år
Jag har en arbetskamrat som hade svininfluensan, han hamna på sjukhus men nu mår han bra!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Bodils minicirkus finns inte längre då Bodil dog tidigare i år
Jag har en arbetskamrat som hade svininfluensan, han hamna på sjukhus men nu mår han bra!

Vaa? men då.. hon var ju så cool :/ riktigt tråkigt.

Ja där ser man, folk kan visst bli friska efter man fått svininfluensan. Bra att veta..

Medlem

Bodil, hah lustig filur. Vi köpte en av våra Minigrisar från henne en gång i tiden då min syster jobbade åt henne.

Och jag kommer nog ej heller vaccinera mig, Alla som dött verkar ju ha seriösa hälsoproblem före de blivit smittade vilket orsakat dödsfallen, Har även turen att en i klassen jobbat i en sån där telefoninformation om influensan som berättade att de har fått gå ut och varna folk att inte tro på vad som står i tidningarna då det är överdrift med kopiösa mängder.

Medlem

Kunde nästan tro det, för dom säger ju att det är en pandemi och det betyder att det är många länder som smittas. Men att bara säga att det är en Pandemi kan också få folk att bli lite rädda över själva ordet. Men det är inte så farligt som media vill att det ska låta.

Det är bra att man väljer att inte vaccinera sig, då som jag skrev i bloggen att man kan bli sjuk om man gör det. För man behöver lite av viruset för att göra ett antivirus och då kan det sedan göra en sjuk när man väl vaccinerar sig.

Hittade vad svininfluensan kallar sig nu. "Nya influensan" Inte lika läbbigt och det låter helt normalt.

Och detta är fint det med.
"Statsepidemiologen Annika Linde menar att denna svininfluensa inte är farligare än vanlig vinterinfluensa men att fler förmodligen kommer smittas"

källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/H1N1-utbrottet_2009

1
Skriv svar