Gainward GeForce 7600GT

Inaktiv
Gainward GeForce 7600GT

Funderar på att köpa detta kortet då det ligger under 1.500 som är min smärtgräns för tillfället.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324988

Gillar att det har passiv kylning men frågan är om det är ger bra prestanda för pengarna eller finns det något som är bättre för samma pengar? Är Gainward något att rekommendera eller är de ökända inom grafikbranshen. Jag har nämligen inte bra koll.

Inaktiv

Eftersom det är passivt kylt lär det bli ganska varmt vid belastning och det kan ju skära ned lite på prestandan om man har otur. Ett bättre kort är 1950Pro som också finns för 1500 kr men då kan du nog glömma att det är lika tyst.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

det ska inte vara några proböem att använda fabrikskylning så länge temperatur och luftflöde i chassit är någorlunda rimligt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Tittade lite snabbt på ett Sapphire Radeon X1950PRO och det kortet såg väldigt stort ut. Då jag bara har en liten låda, en Shuttle P, är jag tveksam om ett sådant kort får plats.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

det ska inte vara några proböem att använda fabrikskylning så länge temperatur och luftflöde i chassit är någorlunda rimligt.

Det ser ut att bli ruskigt trångt. Kanske säkrare att satsa på en med fläkt eftersom fläktdelen hamnar inåt om jag inte ser helt fel.

Inaktiv

det kan nog vara bäst så ja.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Helvete vilket litet paket... Aldrig sett in i en sån. Jävla läckra små saker det där... Står välventilerat, typ utomhus?
Vill också ha en sån liten sak... Kanske går att klippa och klistra lite i nuvarande chassit.. hehe


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Helvete vilket litet paket... Aldrig sett in i en sån. Jävla läckra små saker det där... Står välventilerat, typ utomhus?
Vill också ha en sån liten sak... Kanske går att klippa och klistra lite i nuvarande chassit.. hehe

Fram med skärbrännaren och svetsen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar