Keytronic ersättare

Inaktiv
Keytronic ersättare

Jag har letat runt hela nätet efter ett svart Keytronic tangentbord... Mitt börjar bli lite slitet och vissa tangenter glappar... Det verkar som att dom har slutat tillverka såna tangentbord vilket är väldigt synd... Älskar att det är liksom lite motstånd när man trycker ner knapparna... Finns det något tangentbord som har samma motstånd och kan ersätta ett Keytronic?

Medlem

Själv kör jag då med ett gammalt keytronic ergoforce "vit" och är rätt sköna knappar på den med lagomt tryck motstånd, annars vet jag inte vilka nya som skulle vara nå bra när man inte behövt köpa nått nytt

Inaktiv

Du borde ju kunna komma över Keytronics begagnade nånstans... jag var inne på www.it-auktion.ses lager i Bromma och där sålde de massa gamla grejer som man inte ser på nätet. Ring och fråga dem.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Okej.. Hehe mitt tangentbord har råkat ut för en hel del misshandel... Ångrar att jag gjorde det nu när jag insåg hur svårt det är att hitta ett sprillans nytt

edt"P_zazaza

www.guzilla.com/pictures/tangentbord.jpg

Inaktiv

Happ, nu var jag inne i stan och letade tangentbord som är någonlunda likt ett keytronic... Blev ett Logitech Ultra-Flat dock så blev det en besvikelse eftersom knapparna sitter inte som dom ska men det som är bra med den är att den har ett motstånd som gör det skönt att skriva... 179 kronor down the drain.. Orkar fan inte åka in och byta fanskapet

Bild:
www.guzilla.com/pictures/logiultra.jpg

Edit: Bytte det emot ett Logitech Classic Keyboard eftersom jag störde mig på att uparrow knappen låg där shift ska ligga..

Medlem

du skulle ha tagit och köpt ett Logitech Ultra-X Media Keyboard om du gillade den där platta typen. http://www.webhallen.com/prod.php?id=48929

Medlem

Guzilla, du har ingen aning om hur lång kablen är på ett Ultra-Flat tangentbord? Har nämligen tänkt mig att köpa ett (är van vid ihoptryckta tangentbord) men behöver en kabel som någolunda lång. Kabeln på mitt nuvarande är c:a 140 cm, vilket är lite kort.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

nj
Medlem
Skrivet av mr.bear:

Guzilla, du har ingen aning om hur lång kablen är på ett Ultra-Flat tangentbord? Har nämligen tänkt mig att köpa ett (är van vid ihoptryckta tangentbord) men behöver en kabel som någolunda lång. Kabeln på mitt nuvarande är c:a 140 cm, vilket är lite kort.

Testade precis mäta kabeln på mitt Ultra-X Flat och kabeln är en bra bit över 150 cm kan jag säga iaf, någonstans mellan 170-180 cm skulle jag gissa (hade bara ett 150cms måttband och en katt att brotta undan som trodde han fick leka med måttbandet/kabeln så det är ungefär så precis mätning jag kunde göra just nu)

Edit: Såg precis att Guzilla visade den andra modellen av Ultra-Flat tangentbordet (nyare, osäker på om den ersatt det jag har, samma som mad-dog länkar till), dock så står det ju på webhallen att kabeln är 1.85m lång iaf såg jag precis.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av mr.bear:

Guzilla, du har ingen aning om hur lång kablen är på ett Ultra-Flat tangentbord? Har nämligen tänkt mig att köpa ett (är van vid ihoptryckta tangentbord) men behöver en kabel som någolunda lång. Kabeln på mitt nuvarande är c:a 140 cm, vilket är lite kort.

Testade precis mäta kabeln på mitt Ultra-X Flat och kabeln är en bra bit över 150 cm kan jag säga iaf, någonstans mellan 170-180 cm skulle jag gissa (hade bara ett 150cms måttband och en katt att brotta undan som trodde han fick leka med måttbandet/kabeln så det är ungefär så precis mätning jag kunde göra just nu)

Edit: Såg precis att Guzilla visade den andra modellen av Ultra-Flat tangentbordet (nyare, osäker på om den ersatt det jag har, samma som mad-dog länkar till), dock så står det ju på webhallen att kabeln är 1.85m lång iaf såg jag precis.

Då borde ju Ultra-Flat vara i något så när samma längd. Behöver nog en sladd som minst är 160 cm.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag försökte byta mitt Classic emot ett Ultra-X Flat men tydligen är dom väldigt noga med att kartongen inte får va öppnad på Webhallen... Blev lite sur att jag inte frågade om jag fick känna på tangentbordet innan jag köpte det... Nåja, Köpte ett Ultra-X iaf som jag är väldigt nöjd med...

Medlem

Hur var det med Ultra-X? Kunde man ha fler än 3 tangenter nedtryckta på samma gång utan att det börjar pipa och ha sig?

Inaktiv

Japp. Den piper inte för mig iaf när jag har fler än 3 tangenter nedtryckta.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Happ, nu var jag inne i stan och letade tangentbord som är någonlunda likt ett keytronic... Blev ett Logitech Ultra-Flat dock så blev det en besvikelse eftersom knapparna sitter inte som dom ska men det som är bra med den är att den har ett motstånd som gör det skönt att skriva... 179 kronor down the drain.. Orkar fan inte åka in och byta fanskapet

Bild:
www.guzilla.com/pictures/logiultra.jpg

Edit: Bytte det emot ett Logitech Classic Keyboard eftersom jag störde mig på att uparrow knappen låg där shift ska ligga..

ETT ULTRA FLAT påstår du är någorlunda likt ett keytronic? Du måste antingen vara galen elr så gillade du inte ens tagentbordet du hade. Ultra flat superkänsliga eckel tagentbord är så långt ifrån man kan komma de gammla tagentborden. På ultra flat tagentbordet råkar man ofta trycka ner 10 knappar iställer för en osv.

Härlig bump du gjorde, tråden vara bara 3½ år gammal.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Det var en vältajmad bump han gjorde, eftersom mitt KeyTronic bestämde sig precis för att den inte ville längre >_<

Som alla andra så hittar jag inget KeyTronic som man kan köpa nytt någonstans, så jag undrar också efter något tangentbord som skulle kunna ersätta den?

Höga knappar istället för äckel platt tangentbord, och knapp motstånd, även om det inte är det varierade knappmotståndet ^^


signatur

Tobias 'Dopefish' Lundmark - #machinima @ quakenet
Starbreeze

Medlem

Coolt gamla dopefish på FZ det visste jag inte Kommer ihåg dina episka wow filmer, kult!

Keytronic har gått i KK sa en kompis till mig så det är väl att kolla på beg marknaden i så fall.

Som geek så måste ni ju ha mekaniskt tangentbord, för överlägsen känsla. Kostar lite mer men värt det.

Här är en guide:

http://www.overclock.net/computer-peripherals/491752-mechanic...

affär:

http://elitekeyboards.com/products.php?lang=en

http://www.keyboardco.com/ <- dessa sägs komma med en svensk layout om ett tag.

Steelseries har ju 7g och 6g som är mekaniska med Cherry MX Black switchar som är linjära med mycket motstånd. Bra för spel men vissa klagat på för mycket motstånd för skrivande. Andra switchar är MX Blue och Brown. Dessa ska vara de bästa för skrivande för dem har tactical feedback. Blue klickar när du trycker ner dem, brown är tysta och något lättare.

Har mekansikt med US Layout och det funkar utan problem så det är egentligen inget problem med att inte få ett med svensk layout imo!

Medlem

Yeah, brukar hänga här rätt mycket, men skriver ytterst sällan något

Tackar för länkarna! De var precis den typen av information jag letade efter. Synd bara att de tangentborden kostar multum, men med tanke på att jag hade mitt förra i ett decennium så är det nog värt att lägga ner en extra slant för att få något ordentligt


signatur

Tobias 'Dopefish' Lundmark - #machinima @ quakenet
Starbreeze

Medlem

KeyTronic har inte konkat, de har bara dragit sig bort från marknaden här.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

jag gillar alla logitechs g tangentbord (ex g110) som har upphöjda knappar, tyvärr kostar dom skjortan men dom är överlägsna platta tangentbord imo. Kör med logitech ultra x premium på jobbet , gillar det inte alls


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Köpte ett Steelseries 6G v2 (som 7G förutom handledsskyddet och extra ingångarna på tangentbordet). Det saknar förstås den varierade knappmotståndet för skrivning som det var på KeyTronics, och jag hade inte insett hur mycket känslan av tangentbordet hade hjälpt mig att navigera runt knapparna.

Så det tog ett par dagar innan jag började känna mig okej med det nya tangentbordet, och är nu relativt nöjd med mitt köp. Känns och låter bra att skriva på, men som sagt, inget KeyTronic


signatur

Tobias 'Dopefish' Lundmark - #machinima @ quakenet
Starbreeze

Medlem

A det där har linjärt motstånd, Mx Black switch. MX Blue,Brown,Clear switchar har icke linjärt motstånd som ska vara bättre för skrivning. Men finns inte att få tag på i sverige tyvärr. Köpes på sidorna jag länka förut.
Har också linjärt tangentbord och ett gammalt keytronic. Tycker sjävla nertryckningen är mycket skönare på det mekaniska, dock när man bottnar ur tangenten så är det mjukare på keytronicen eftersom tangenten landar på gummi och inte plast.

1
Skriv svar