Abonnemangsavgiften för Age of Conan klarlagd

Robot
Medlem
Abonnemangsavgiften för Age of Conan klarlagd

140 per månad är väl lite väl mycket imo, kanske 70-80 spänn i månaden kan jag betala utan problem, lite mer om spelet är jävligt bra

Medlem

Inte över 100:- i alla fall!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

så du sajjer att AoC inte är jävligt bra ?

Medlem

100-120kr tycker jag är tillräckligt men ibland så får man bita i sura äpplet och betala lite mera. /:

Gen
Medlem

Vilka babianer :/ Högre månadskostnad än WoW? Hade hoppats på 100kr max.

Inaktiv

Lagom högt för att hålla en del kids borta.

Medlem

Får jag fråga vilka som svarade "mer än 200kr" och varför? Allt under hundringen är acceptabelt om spelet erbjuder de där lilla extra.

Inaktiv

antagligen inte någon som är särskilt seriös eller kanske en av de som pallar köpa mmo karaktärer för riktiga penganer

Inaktiv

10 kr per månad x1 miljon abbonenter innebär väl att allt över 10kr är OLAGLIGT OCKER, yapyap det gör det säger jag.

Inaktiv
Skrivet av anon_3159:

Lagom högt för att hålla en del kids borta.

Såna som vill spela för nöjes skull eller såna som tar spelet för mer än vad det är? 8) Hatar de sistnämnda...

Abonnemangsavgift för att spela ett spel kan man ju inte sätta någon generell nivå på... det får man ju bedöma från spel till spel givetvis.

Ifall det är ett välgjort spel... och som de kontinuerligt uppdaterar och levererar nytt material till, ja då är det värt en lite högre avgift för att spela det.

Tycker man att det är för dyrt... ja då behöver man ju inte spela det. Svårare än så är det ju knappast.

Medlem

Om där ändå fanns en magisk gräns där "kids" skräms undan, och man behöver inte betala för spelet till fullpris varje månad. Argumentera som så att ifall det är för dyrt för en är det bara att låta bli, kan hålla, men jag tycker det är allmänt korkat. Bra spel växer inte på träd, och dessa goda titlar borde göras tillgängligt till sådan stor publik som möjligt, givetvis.
Månadskostnaden ska täcka och åtminstone få spelaren att tro att han får värde för utgifterna. Tycker då allt att vad som i dagsläget är normalt underhåll och innehållsuppdatering är inte mer än cirkus en hundring berättigat. Huruvida spelet i sig är bra, får väl allt första kostnaden förtälja, förhoppningsvis håller det god kvalité då det lockade till köp från början.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Skrivet av anon_3159:

Lagom högt för att hålla en del kids borta.

exakt min tanke


signatur
Medlem

jag ahr redan förbokat mit:) testar det lite opm det är kul forsätter ajg att bettala spela men hade varit bättre utan avgiften:( men men:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Får jag fråga vilka som svarade "mer än 200kr" och varför? Allt under hundringen är acceptabelt om spelet erbjuder de där lilla extra.

dom bortskämda, dom rika, och bäst av allt dom som tillbringar all sin tid vid datorn:) (fast vi har ju kanske nån japan här som röstat:))


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av Mahone:

Får jag fråga vilka som svarade "mer än 200kr" och varför? Allt under hundringen är acceptabelt om spelet erbjuder de där lilla extra.

Förlåt jag klickade fel. lol


signatur
Medlem

Jag förstår inte varför folk tror att AoC kommer att ha lite kids.. med tanke på vad som hypas med det är väl sannolikheten högre att det blir många kids? Åldersgräsen skiter alla utom möjligen några tyskar i.

Det sista var lite överdrivet men ja ni fattar nog andemeningen. Jag tvivlar väldigt starkt på att det kommer vara någon skillnad i antal där.

Inaktiv
Skrivet av toern:

Jag förstår inte varför folk tror att AoC kommer att ha lite kids.. med tanke på vad som hypas med det är väl sannolikheten högre att det blir många kids? Åldersgräsen skiter alla utom möjligen några tyskar i.

Det sista var lite överdrivet men ja ni fattar nog andemeningen. Jag tvivlar väldigt starkt på att det kommer vara någon skillnad i antal där.

Det är väl ingen som tror. Men när "nipple"-hypen lagt sig kommer nog en hel del försvinna. En hög månadsavgift gör nog att vissa måste hålla i veckopengen och inte har 4 konton aktiva.

Medlem

Knappast. Mitt 2månadskort kostar 250. alltså 125 kr o månaden

Medlem

max 130 i månaden optimalt runt 115-120 och jag vägrar o köpa flera månader i taget för det tvingar en att binda sig till spelet när man kanske vill göra nått helt annat en månad o då vill man inte betala för det.

Ska tillägga jag kommer inte spela aoc tills dom tar sitt förnuft o sänker kostnaden som inte kommer ske så får bli andra mmo för min del


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Men 50 Kr hade varit bra.... J*avla norrmän


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Kommer juh säkert vara som så att det finns olika betalplaner då man kan köpa 3 månader i taget och få ett bättre pris per månad etc, men som Notumforce säger så är det juh inte alltid man vet i förväg att man vill lira 3 månader i rad, när jag körde WoW så tröttnade jag ofta en månad, så då blev det en månad lagom till diverse lov ibland.. Men men, får väl hoppas att AoC är värt pengarna

Medlem

Helt ok, dock lite i överkant. 140-150kr är ingenting egentligen bara spelet är riktigt bra och supporten är riktigt bra.

Billigt sätt att vara social utan att behöva gå till krogen eller ta hem polare som stökar ned för en bara! >,<

Medlem

Jag fattar inte varför alla klagar på månadsavgiften hela tiden. Jag tycker det är 100% rimligt att ha en månadsavgift på 100kr, men även upp till 200. Om man ser det som underhållning istället för något annat så kan det till och med vara billigare.

Se det som så att om du inte spelar, så kanske du köper en film eller går på bio ett par gånger i månaden. Du kanske åker iväg någonstans över en helg, och alla vet ju vad kollektivtrafik kostar. Finns massor av saker du skulle kunna göra, men säg att du spenderar 300-400kr i månaden på diverse saker... Milt räknat.

Säg att du väljer att spela istället, så kommer du ju garanterat kapa en del kvällar med film/bio etc... Om du då spenderar 100-200kr i månaden istället, så borde du väl teoretiskt sett inte ha något emot en 150-200kr abonnemangsavgift heller?

Om du nu argumenterar att du ändå inte skulle köpa film eller göra annat så tror jag redan du är lite beroende och hellre kunnat upptäcka världen än att spela. Piratkopierade filmer kan du inte heller räkna med, för då skulle du spelat spelet pirat också, på piratserver eller liknande.

Och för er som tror att höjd månadsavgift håller undan barn så vet ni väl att de redan är så bortskämda i dagens värld att föräldrarna betalar ändå? Jag har en kusin på 12 år som har fått 4 wow account med 70s på, och har 5 konton aktiva i månaden. Pengarna för hans del är inget problem eftersom hans päron betalar. Jag tror att många andra ungar har det på samma sätt också!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Anser inte att det är rimligt att betala 1680 kr / år för ett spel. Men det är väl bara jag.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Anser inte att det är rimligt att betala 1680 kr / år för ett spel. Men det är väl bara jag.

Du glömde att det blir runt 2000kr första året. Man måste ju köpa grundspelet också! (Man brukar ju få första månaden gratis då)

Men 1700kr för ett helt års underhållning är väl inte så mycket? Du lär ju komma upp i samma summa om du spelar andra spel också, för du lär ju köpa fler än 4 spel per år, eller? I alla fall om du spelar lika mycket som om du har månadsavgift.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

lol , jag skulle nog punga ut det om det var värt det helt klart, men jag får alltid vibbar av att de anstränger sig allt i världen för att bara bli lika lyckade/rika som BLIZZARD.(är säkert sant men känns löjligt)

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Anser inte att det är rimligt att betala 1680 kr / år för ett spel. Men det är väl bara jag.

Ser man tillbaka på hur mycket pengar man kastat bort på t.ex. WoW så undrar man varför i helvete man gjorde det? Jag menar man får ju inte ut ett jävla någe utav det... bara ett litet tidsfördriv. :evil:

Medlem

^- Som alla hobbys då ungefär?

Medlem

svindyrt


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

123
Skriv svar