Abonnemangsavgiften för Age of Conan klarlagd

Medlem

Hade nog inte velat betala många kronor för det, är inget höjdarspel. Verkligen inte imponerad av betan..

Medlem

Beror väl kanske på vad för typ av spel man gillar också.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av qweex2:

2. Du spelar endast spel utan månadsavgift. Du spelar 20h i veckan, så ett spel räcker max ett par månader. På ett år köper du säg 6 spel. Total summa: 2400kr

Max ett par månader? Jag har många spel som jag spelat i flera år utan problem. Det är nog rätt individuellt hur länge ett spel varar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qweex2:

2. Du spelar endast spel utan månadsavgift. Du spelar 20h i veckan, så ett spel räcker max ett par månader. På ett år köper du säg 6 spel. Total summa: 2400kr

Max ett par månader? Jag har många spel som jag spelat i flera år utan problem. Det är nog rätt individuellt hur länge ett spel varar.

Precis, det beror på hur kass man är

Medlem

Spelkort är till för just småglin som inte ens har ett Visa-kort. Hade hoppats att dom inte skulle ha det till AoC.. men men...


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Spelkort är till för just småglin som inte ens har ett Visa-kort. Hade hoppats att dom inte skulle ha det till AoC.. men men...

Jag har inte VISA-kort, so what? Var inte så jädra fördömmande.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av qweex2:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av qweex2:
Skrivet av Fargo:

Anser inte att det är rimligt att betala 1680 kr / år för ett spel. Men det är väl bara jag.

Du glömde att det blir runt 2000kr första året. Man måste ju köpa grundspelet också! (Man brukar ju få första månaden gratis då)

Men 1700kr för ett helt års underhållning är väl inte så mycket? Du lär ju komma upp i samma summa om du spelar andra spel också, för du lär ju köpa fler än 4 spel per år, eller? I alla fall om du spelar lika mycket som om du har månadsavgift.

Men nu snackar vi väl om ett spel?

Jag vill inte tjaffsa och hamna off-topic, men jag jämförde ett spel med en bunt andra. Säg ETT spel som du betalat en avgift för, sedan spelat i över ett år utan att tröttna. Om jag antar att du spelar lika mycket oavsett om du betalar månadsavgift eller inte, så ger jag dig två alternativ:

1. Spela samma spel i ett år utan att tröttna på det. Du betalar månadsavgift på 140kr, vilken du bara kunnat avbryta om du inte velat spela mer. Du spelar 20h i veckan. Total summa: 2000kr

2. Du spelar endast spel utan månadsavgift. Du spelar 20h i veckan, så ett spel räcker max ett par månader. På ett år köper du säg 6 spel. Total summa: 2400kr

Detta är milt räknat, för om du spelar lika mycket så räcker inte ett 400 kronors-spel i två månader. Det gör däremot spelet med månadskostnad, eftersom du betalar hela tiden så måste det betyda att du inte tröttnat.

Förlåt att jag la detta onödiga inlägget, men enligt min åsikt så är månadskostnaden värt det. Det går alltid att vinkla synen något, så jag vet att inte alla håller med mig, men ingen tvingar ju dig att betala heller, visst är det bra?

Din uträkning är bortom väggarna du får ju räkna med spel som har mp del där kan spelen räcka i år så då är ju faktiskt kostnaden för mmo spel bra mycket högre.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

äh 140kr/mån är små pengar.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Juggernawt:

Spelkort är till för just småglin som inte ens har ett Visa-kort. Hade hoppats att dom inte skulle ha det till AoC.. men men...

Jag har inte VISA-kort, so what? Var inte så jädra fördömmande.

Jag har inte heller VISA kort och tror inte man kan kalla mig småglin precis.


signatur
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Juggernawt:

Spelkort är till för just småglin som inte ens har ett Visa-kort. Hade hoppats att dom inte skulle ha det till AoC.. men men...

Jag har inte VISA-kort, so what? Var inte så jädra fördömmande.

Men det stämmer ju? Finns ju lite undantag, som i ditt fall, men det är inte jättemånga under 18 som har Visa.

Jag känner inte en enda som INTE har visa dock.

EDIT: Visa = vilket kredikort som helst, som mastercard osv...

Inaktiv

Jag betalar gärna 500:- i månaden för det spelet om det krävs. Spelet är i mina ögon värt pengarna. Kanske är tur att man inte lever på studiebidrag.

EDIT: Jag känner inte jättemång runt 20-årsåldern och runt den ålderna är det nog inte alla som har VISA. Gamecards är jättebra. Då kan alla spela oavsett Kredit/konto-kort.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Gamecards är jättebra. Då kan alla spela oavsett Kredit/konto-kort.

Det var det som var poängen med att _inte_ ha gamecard. Syftet med att endast ha VISA är att det är 18-årsgräns på att få ha korten och att man då på så sätt låser ute många under 18. Bara de vars föräldrar lånar ut sina kort till barnen kommer kunna spela då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Hade nog inte velat betala många kronor för det, är inget höjdarspel. Verkligen inte imponerad av betan..

Ganska väntat svar från dig...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Har aldrig gillat sånna spel.... men detta kommer jag kanske testa.:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Kommer det vara billigare med kredit eller kommer det kosta lika mycket som med gamecard? PM:ma mej helst.

123
Skriv svar