Grand Theft Auto IV

Inaktiv

Snälla kom till pc. gör iaf ett ex och ge det till mig

Medlem

bara börjat lira lite, men att cruisa runt o lyssna på nitzerebb e så grymt, vilket spel vilken atmosfär, helt underbart.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Alla säger den är bra men ni glömmer att GTA 4 innehåller mindre saker än San Andreas vilket gör mig så jävla besviken ! Grafiken är fin men hella spelet är skitt ! jag har klarat spelet och det finns inte ett shitt kvar att göra ! San Andreas kunde man ha gäng krig, köpa hus, cykla, flyga flygplan... men inget nytt på GTA 4 !!! som sakt riktig skittt spel !

Inaktiv

Ni som har spelat lite eller hört om den tro inte att den är så bra som smakar ! det finns inget nytt på spelet och desutom är mycket mindre saker att göra än på san andreas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Säg det en gång till, vi hörde dig inte dom 2 första gångerna...

Det kommer släppas extra matrial a'la HL2 "inom kort".

//LD

Medlem
Skrivet av Der Untergang:

Det går inte att lita på FZ recensioner med tanke på deras usla recension av The witcher som var skrattretande dålig.

GTA4 är ett riktigt bra spel, men världens bästa !? knappast.
Väntar på att det ska komma till PC istället, mycket bättre kontroller med keyboard & mus.
Då slipper man den usla lock-on funktion som finns på konsolerna, lite fjantigt i till ex multiplayer.

Kommer ihåg recensionen av the witcher. Det fick uselt betyg och en stor orsak var spelet's "kvinnosyn". Tur de inte lät Mikael Löfgren recensera GTA4, då hade vi fått en predikan utav dess nåde. Ajjabajja inte plocka upp kvinnor i bilarna nu pojkar

Inaktiv
Skrivet av Serop23:

Alla säger den är bra men ni glömmer att GTA 4 innehåller mindre saker än San Andreas vilket gör mig så jävla besviken ! Grafiken är fin men hella spelet är skitt ! jag har klarat spelet och det finns inte ett shitt kvar att göra ! San Andreas kunde man ha gäng krig, köpa hus, cykla, flyga flygplan... men inget nytt på GTA 4 !!! som sakt riktig skittt spel !

Men spelet har ju ett multiplayerläge som är galet bra. Dessutom tar det ju minst 25 timmar att klara av "storyn" och säkert det dubbla om du verkligen ska göra allt (skjuta alla duvor, klara alla stunts och dylikt) Jämför med COD4 där singleplayerkampanjen tar kanske 8 timmar att klara av.

Inaktiv

Det enda som saknas i spelet men jag antar att Rockstar skulle bli stämda för det är att man kan ta över privat-flygplanen på flygplatsen och även boeings och sen skolor och barn

Medlem

GTA 4 är bra, men något game of the year tycker jag dem inte förtjänar, det är repetativt, seg och man tröttar till slut på att jaga
knarklangare med bil eller motorcykel.

HKP'n var heller inget att ha, nej då är faktiskt san andreas mkt roligare, trots a graffen är sämre. personligen tycker jag miljön liknar crackdown, vilket i och för sig var ett rätt sköjj lir på sin tid.

Nej vi får hoppas att det spel som förtjänar GOTY, har bra grafik, spelvärde samt en AI som inte liknar apa eller får dig att tycka att Space invaders är ett dunderlir i jämförelse.

A:In i GTA4 är katastrof, ganska komiskt att man kan stolta runt med en Ak, eller kapa en bil mitt framför nosen på en snut

någon 10a blir rakt inte, på sin höjd en stark 5a

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Har spelat 5 timmar på PS3 versionen..
När "inledningsruset" lagt sig så inträder en mer "jassåliknande" känsla, va det inte mer nytt än så här ?
Staden känns bara stor, och man får känslan av att 1000- mannastaben gjort mycket istället för mycket och bra .
Grafiiskt så är det mycket bling och snygg ljus och skugghantering.
Men titta bara på vår ryske vän, han ser ut som en botox injected frog man.?
Näää... här luktar lite hype
Man får hoppas på tillägg som gör saker och ting mer intressant.
Halvfärdigt spel med "hyfsad grafik"..?
Vill ju så gärna att det ska vara ett bra spel.. men.. vet inte
Nu blir jag nog grillad, men vafan.. grilla hör till sommaren..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Åh vittu....ge mig pc versionen nu!

Vilken ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

GTA 4 är bra, men något game of the year tycker jag dem inte förtjänar, det är repetativt, seg och man tröttar till slut på att jaga
knarklangare med bil eller motorcykel.

HKP'n var heller inget att ha, nej då är faktiskt san andreas mkt roligare, trots a graffen är sämre. personligen tycker jag miljön liknar crackdown, vilket i och för sig var ett rätt sköjj lir på sin tid.

Nej vi får hoppas att det spel som förtjänar GOTY, har bra grafik, spelvärde samt en AI som inte liknar apa eller får dig att tycka att Space invaders är ett dunderlir i jämförelse.

A:In i GTA4 är katastrof, ganska komiskt att man kan stolta runt med en Ak, eller kapa en bil mitt framför nosen på en snut

någon 10a blir rakt inte, på sin höjd en stark 5a

/SM

Mafia 2 kanske kan bli GOTY ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Lanparty:
Skrivet av kungtotte:
Skrivet av Lanparty:

Man kan knappt göra något längre, finns inga cyklar, inga flygplan, man kan inte koppla på släp på lastbilar, man kan inte styla bilar, inga polis/brandkår/ambulans uppdrag, inga militärer, inga gängområden, inga fyrhjulingar, inga flickvänner.. jag har klarat 50% av spelet och ja är inte 100 på allt men det mesta stämmer nog, saknar väldigt mycket helt enkelt

Vad är det som är nytt sen San Andreas?
Grafik/Fysik
Multiplayer..
Mer?

Jag har visserligen inte prövat brandkår och ambulans (gissar att dom finns), men det finns både polisuppdrag och flickvänner.

Hur fan har du klarat 50% av spelet utan att upptäcka flickvänner? Du kommer inte förbi 25% utan att ha haft minst en flickvän.

Sälj spelet tycker jag, du är uppenbarligen för korkad för att få spela det.

Jo första flickvännen fick man ju ha i 5 minuter, och hur får man igång polisuppdrag då?

Och ja, jag ska sälja spelet (+Xboxet), dock efter jag klarat 100%

Tror inte jag kommer palla spela det mycket efter jag klarat det, som sagt man kan ju knappt göra nått man kunde i san andreas, e ju bara stå och skjuta idioter och köra över folk nu

Man kan dejta massa flickvänner genom internet i spelet med....

Det är väldigt lätt att kritisera fysiken i spelet. Men ingen kan nämna ett enda spel som bevisligen skulle ha bättre fysik. Jag har ALDRIG sett bättre fysik i ett spel under min livstid iaf.

Är du säker på att det är tjejer du dejtar ?
Kan sluta med stock i mumindalen om du inte passar dig..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Låter som att dom har pajat det en del??? =(

Medlem
Skrivet av Serop23:

Alla säger den är bra men ni glömmer att GTA 4 innehåller mindre saker än San Andreas vilket gör mig så jävla besviken ! Grafiken är fin men hella spelet är skitt ! jag har klarat spelet och det finns inte ett shitt kvar att göra ! San Andreas kunde man ha gäng krig, köpa hus, cykla, flyga flygplan... men inget nytt på GTA 4 !!! som sakt riktig skittt spel !

Så du menar att det är mer värt att köpa GTA SA än GTA IV?:O
Eller är det bättre med Liberty City Stories?:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Om det är ett spel som jag skulle vilja testa så är det nog GTA IV synd är ju bara att jag känner inte för att värken köpa x-box360 eller PS3 bara för att spela detta spel, så jag får nog vänta ett år eller så och håppas att dom släpper det på PC inte för att känslan inte är den samma. vilket kommer kännas som ett bakslag eftersom jag har GTA san andreas på X-box


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Medlem

Det här spelet äger klarade det precis (bara story'n altså)
och det tog mig 40 timmar. jag har värkligen njutigt hoppas att spelet blir game of the year

Inaktiv
Skrivet av snurrah:

Mycket mycket bra recension, jag verkligen sitter och grinar att det inte kommer till PC... än.. Jag har inte pengar att köpa varken 360 eller Ps3an =(((.

Spelet i sig verkar vara helt totalt sjukt... ja, jag hittar inte ord

Det kommer ju nu snart till PC, och då ska jag lätt köpa det och lira det:D

Medlem

Töntigt med alla som ska klaga på GTA IV lätt det bästa sandlåde spelet någonsin ni som klagar kommer med dålig kritik GRAFIKEN DÅLIG? WTF för ett sandlåde spel är grafiken OTROLIGT BRA fysiken är nog den mest verkliga i ett spel någonsin. Känslan är oslagbar humorn i spelet håller hög kvalite och hela den nya sociala delen ger spelet mer känsla och detalj. GTA IV är enligt mig årets spel 2008. Storyn är också otroligt bra.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

BTW så kommer det ju snart en expansion till spelet på xbox live med en helt ny ö och en helt ny huvudperson dom kommer adda content konstant.


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar