Inaktiv
Fläcktar

Har ett kärnkraftverk till processorfläckt (och hårddisk) och tänkte att jag skulle byta den mot en tystare fläckt samt köpa en chassifläckt.
Undrar vad som är en bra decibel nivå och om någon kanske har något tips på produkt.


signatur

Philip

Inaktiv

Måste veta vilket socket du har. Ofta passar vissa fläktar bara till vissa socklar. Måste dessutom veta storleken på chassifläkten du tänkt köpa.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Har du en AM2/939 kan jag tipsa om Zalmans CNPS9500 som jag själv har. Den fungerar fint. Däremot är den rätt dyr.
Ett bättre val kan vara Coolermaster Susurro som en polare kör med, den är snäppet tystare och en bra bit billigare.
Chassifläktar finns rätt många tillverkare med varierande effekt och ljudvolym. Jag har en Adda-fläkt på 92mm som är typ tyst. Kan du så ska du definitivt köpa en 120mm fläkt, de är ofta väldigt tysta och ger bra effekt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

och jag hävdar att du ska ha en scythe infinity (alt. ninja)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Zalman e fin fint.

Medlem

Ska du inte överklocka och mecka så rekommenderar jag inga dyra monsterfläktar, utan mer normala 100-200kr fläktar. Arctic Cooling har fläktar som är tysta och fullt dugliga för gemene man.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

och jag hävdar att du ska ha en scythe infinity (alt. ninja)

Ninjan är fin, tyst och kyler bra har den själv.

Medlem

Håller med, Schyth Ninja 1000, kostar bara 349 på komplett.se just nu.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

1
Skriv svar