grafikkort eller ram hmmm

Medlem
grafikkort eller ram hmmm

Jag har ett geforce 6600 och 768mb ram, vad skulle göra mest nytta att införskaffa? Nytt RAM eller nytt grafik kort

Inaktiv

vf inte både och?

Inaktiv

grafikkort, beroende på vad du spelar förståss.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

vf inte både och?

har inte nog med cash

Inaktiv

kanske inte behövs så mycket cash ... hur mycket har du .... också vill ja veta vilka spel spelar du

Medlem

har runt 1500kr , spelar bf2 atm

Inaktiv

X1950Pro går loss på ca 1600 kr.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

tycker att du borde välja det paddan säger

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

X1950Pro går loss på ca 1600 kr.

Förutsatt att man har PCI-Express, för AGP så får man betala ca 700 kr mer.

Mo0rbid, vet du om ditt moderkort har AGP eller PCI-Express (alternativt båda iom det finns en del som har det)?

Medlem

självklart vet jag det jag har agp

men om jag ska skaffa pcie moderkort så måste jag skaffa en ny processor också : (

Medlem

Om du mest kör Bf2 skulle jag nog hellre investera i en sticka ram.. eftersom bf2 säkerligen struttar iväg uppåt 700meg minne..

Sen beror det ju lite på hur spelet uppför sig, har du dålig prestanda hela tiden eller går det bra tills du vänder dig om och då hackar det till eller så?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

nja, jag kör på medium och det gå relativt bra, men jag vill helst kunna maxa grafiken i ett spel som är runt 2 år gammalt

1
Skriv svar