Chassi mod för laptop

Medlem
Chassi mod för laptop

Nu är det här ett ganska longshot då jag inte har någon aning om det finns några inbitna modfreaks på FZ. Sweclockers orkar jag inte regga mig hos tyvärr.

Men till saken. Jag har funderat på att modda chassit till min laptop och anledningen är ganska enkel; färgen har en tendens att lätt nötas bort efter ett tag och i synnerhet där handlederna vilar när man skriver (iaf för mig och många andra).

Men nu har jag kommit fram till den geniala idén att klistra på en självhäftande vinylfilm i någon mörk färg eller något mörkt mönster. Detta pga att slippa framtida repor och nötmärken på chassit helt enkelt.

Min fråga är då; är det lätt att "jobba" med dessa vinylfilmer, dvs applicera dessa vid rundade hörn etc utan att få fula veck? Borde vara ett bättre och smidigare alternativ än att lacka om chassit.

Eventuellt hade jag tänkt mig något liknande.

Någon med inputs eller rentav någon guide eller liknande för ett sånt projekt? 8)

Medlem

när jag läste ditt inlägg tänkte jag direkt på kolfiber, och helt plötsligt har du en länk till det också :D. iaf, på tal om sweclockers är det en kille där som gjort just det du pratar om ganska nyligen. kommer dock inte ihåg helt säkert om det var riktig väv eller plastfilm. men det kan nog vara värt att göra en sökning på sweclockers


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar