Inget mer pc-exklusivt från Crytek

Robot
Medlem
Inget mer pc-exklusivt från Crytek

Ha, dom vet nog att dom får spö om dom inte gör Crysis till PS3.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Inte förvånad längre.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

ganska självklart val egentligen. undrar om de tänker på de höga systemkravet i spelet i samband med piratandet. för många är nog osäkra på om deras datorer skulle/kommer palla med spelet och då vill testa fullversionen innan de bestämmer sig för köp.

jag har iaf inte köpt spelet, har tänkt köpa/köra det när jag får en bättre dator kan tänka mig att flera tänker så.

Medlem

Vadå inte längre exlusivt, dom har bara gjort ett spel som va pc exlusivt vilket är crysis och inget annat. Ingen känsla liksom.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Vadå inte längre exlusivt, dom har bara gjort ett spel som va pc exlusivt vilket är crysis och inget annat. Ingen känsla liksom.

Far cry var till en början exklusivt. Vilket andra spel har varit med men sen gjorts till andra enheter.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

ehm fortsätt at skylla på det... liksom finns ju rätt månge chippade consoler också men många vill ha original pga Xbox Live! Inte konstigt att pirat kopiering blir ett problem för PC spel då de flesta spel är SP(oftast en dålig story också) eller saknar bra MP man är rätt trött på alla Deathmatch, search and destroy lägen som alla shooters kör med i snart 10 år...Ideer som Coop, stora banor med transport(Bilar, flygplan etc) gör spel mer intressanta men det är bara några få som lyckas och det är deras spel som säljer som smör.. alla andra ger sig på lättare marknad dvs Consoler (och samtidigt klagar på piratkopiering men de inser inte att problematiken ligger i deras kreativitet).. där Microsoft själva skappade ett ultimat platform Xbox Live! som är oslagbar...

Medlem

Nackdelen med crysis var att det ligger före sin tid grafikmässigt och lååångt efter alla andra spel spelmässigt.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Nackdelen med crysis var att det ligger före sin tid grafikmässigt och lååångt efter alla andra spel spelmässigt.

Grafikmässigt så finns det datorer i dagens läge som kan köra den på max grafik men största marknaden för spel är fortfarande Average datorer så på så viset har du rätt i ditt påstående...

Spelmässigt så är spelet ganska revolutionerande med Nano suits men inget mer... så där har du också rätt i... men så kan man säga om de flesta spel på marknaden idag ;)...

Medlem

hemskt tråkiga nyheter

Medlem
Skrivet av lordsinner:

Inte konstigt att pirat kopiering blir ett problem för PC spel då de flesta spel är SP(oftast en dålig story också) eller saknar bra MP man är rätt trött på alla Deathmatch, search and destroy lägen som alla shooters kör med i snart 10 år...Ideer som Coop, stora banor med transport(Bilar, flygplan etc) gör spel mer intressanta men det är bara några få som lyckas och det är deras spel som säljer som smör.. alla andra ger sig på lättare marknad dvs Consoler (och samtidigt klagar på piratkopiering men de inser inte att problematiken ligger i deras kreativitet)

Det där är ju bullshit om du tittar på t.ex. CoD 4 som sålt.. uhm... kanske 15ggr så mycket till konsollerna som till PC, men det är samma spel.

Inaktiv
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av lordsinner:

Inte konstigt att pirat kopiering blir ett problem för PC spel då de flesta spel är SP(oftast en dålig story också) eller saknar bra MP man är rätt trött på alla Deathmatch, search and destroy lägen som alla shooters kör med i snart 10 år...Ideer som Coop, stora banor med transport(Bilar, flygplan etc) gör spel mer intressanta men det är bara några få som lyckas och det är deras spel som säljer som smör.. alla andra ger sig på lättare marknad dvs Consoler (och samtidigt klagar på piratkopiering men de inser inte att problematiken ligger i deras kreativitet)

Det där är ju bullshit om du tittar på t.ex. CoD 4 som sålt.. uhm... kanske 15ggr så mycket till konsollerna som till PC, men det är samma spel.

FPS-spel har alltid större andelar på PC för dom som faktiskt finner FPS spel roliga på konsoler är inte en stor grupp. sluta snacka skit.

Inaktiv

Seriöst, gör ett spel man vill betala för istället. Jävligt fint spel, men det var något av det tråkigaste spelet jag spelat. Både SP och MP är ju värdelöst.

Inaktiv

Vad tråkigt. Men detta är ingen nyhet egentligen.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem

skyller dom på dåliga försälnings siffror tro?, jag menar.. crysis grafik hype? neee.. titta på filmer och bilder är kul nog, behöver inte ladda ner spelet eller ens köpa det för få se det enda crysis har.

Medlem

Kul att de skyller sitt eget misslyckande på piraterna hehe. Utvecklarna tycks tro att snyy grafik is the shit... De kanske borde tänka på att det skall vara roligt åxå...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Nackdelen med crysis var att det ligger före sin tid grafikmässigt och lååångt efter alla andra spel spelmässigt.

Första gången jag spelade det så tyckte jag också att det inte var något speciellt (spelmässigt alltså) men efter ett tag sögs jag in i det och tyckte det var grymt kul, har varvat det två gånger till efter det, tycker det är skön känsla i det, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det...:) Måste dock tillägga att jag bara spelat det i SP så jag kan inte uttala mig om MP. Nu när jag tänker på det har jag inte spelat någonting i multiplayer på typ elva år (lite DOD precis när det kom annars var det nog ultima online som var senast; det var tider det), kanske dags att ta upp MP-spelen igen;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Flakmonkey
Skrivet av nudelsdesign:

Kul att de skyller sitt eget misslyckande på piraterna hehe.

Grejjen är ju att det inte bara gäller Crysis... Bioshock sålde mycket mer till 360 än PC och skillnaderna är ju ännu större när det gäller spel som Call of Duty 4... där kan det knappast förklaras med att det är kassa spel...

Alltså visst är det löjligt att skylla allt på piratkopiering, men det känns ju nästan löjligare att påstå att det inte spelar någon som helst roll till att PC-spel säljer sämre än konsolspel och att utvecklare därför väljer att utveckla spel till dem istället... Tänker man bara efter på vilka spel som säljer bra till PC så ser man ju väldigt snabbt ett mönster - antingen så är det spel som inte "går" att piratkopiera (WoW, etc) eller där kundgruppen består av såna människor som inte piratkopierar (The Sims)...

Medlem

Spelet är snyggt, and thats about it lixom.
Tycker man borde kunna välja om man vill köra med eller utan nanosuitsen. Ok att det blir fett svårare, men det är jävligt mycket mer spännande och realistiskt då.

Hade dom haft några riktigt jävla smuttiga onlinelägen hade det varit ett givet köp, men mina pengar landade på CoD 4 istället och det är jag glad för.

Inaktiv

Hur blir det med uppföljaren då? Ska den släppas till alla konsoler eller ska den inte släppas till PC överhuvudtaget?

cmd
Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av Pliskin:

Nackdelen med crysis var att det ligger före sin tid grafikmässigt och lååångt efter alla andra spel spelmässigt.

Grafikmässigt så finns det datorer i dagens läge som kan köra den på max grafik men största marknaden för spel är fortfarande Average datorer så på så viset har du rätt i ditt påstående...

Spelmässigt så är spelet ganska revolutionerande med Nano suits men inget mer... så där har du också rätt i... men så kan man säga om de flesta spel på marknaden idag ;)...

jag har bland de bästa komponenterna du kan ha, och visst jag kan köra spelet på max men FPS ligger på 27. helt ospelbart.

De testade crysis på världens bästa speldator som ett par stora företag hade satt ihop för 80 000kr och dom fick upp crysis i 38 FPS i genomsnitt genom hela spelet.. Och då var det med det absolut bästa man kunde ha som speldator.

Frågan jag ställer mig är vad hade de för datorer under utvecklingen? ingen av deras dator kan ju haft 30fps. Spel som går i mindre än 30 konstant är ju helt ospelbara.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Happ ytterligare en som först gör spelen till konsoll o sen PC. suck

Medlem

Varför inte bara ha ett system som tex wow där alla måste gå online för att spela eller som tex bara release via steam. Jag vet att det går att cracka de spelen med men det är oftast svårare å få igång dom. Men noobsen som laddar ner har ju för fan svårt att lägga in en crack rätt så.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

MEN PC FÖRST SEN KONSOL PLZ


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

hopaps dom kommer göra bättre spel än crysis var inte roligt dålig story konstig ai:S men alltid trökigt höra sådant från företag: ()


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Problemet är väl att om man måste lägga ner 7-12000 kronor på en dator för att köra spelet så kanske man inte vill lägga ut 500kr för ett spel som "bara" ser snyggt ut.
Nu kostar ju krysis 395kr å det är kanske ett ok pris.

Medlem

Crysis tog för mkt dator kraft därför gick det inte så bra. Sen att det kändes mest som bling bling och mindre spelkänsla hjälpte väll till och att det ibland verkar mest som en tech demo för deras motor.

Inaktiv

Det går att kopiera konsolspel också, det är bara litet bökigare. Jag tror helt enkelt att PC-användare är mer IT-kompetenta - slutar de släppa till PC så ökar piratmarknaden på konsoler i stället. Det finns helt enkelt för många som gillar spel och som inte har råd att köpa alla de vill ha.

Vad det egentligen handlar om är väl att hela spelindustrin behöver uppdatera sin affärs/distributionsmodell.

Litet töntigt av Crytek att skylla sin dåliga framgång enbart på pirater. Känns som ett billigt försök av deras styrelse att skylla ifrån sig och få behålla jobben.

Medlem

Finns ju sätt att komma ifrån piratkopiering på PC också. Steam är ett bra exempel på ett system som trasslar till piratkopiering så mycket att de flesta inte lyckas/orkar piratkopiera. Men då måste man dela med sig av vinsterna så det gillas kanske inte.

Sen är det definitivt så som Skrivaren säger att PC-användare är beredda att trassla mer för att få gratis spel (och för övrigt, hur tänkte ni ladda ner piratkopiorna till era konsoller utan en PC?). Jag tror dock att ökningen av piratkopiering på konsoller kommer bli marginell även om PCn helt plötsligt dör (och varför skulle den göra det när WoW finns? ).

En förklaring till massivt piratande av Crysis kan ju vara att dom hypade det så sjukt mycket så varenda kidz måste absolut ha det för det var så hypat och hypat = b3st!!!11!! lolz!!!1

Skrivet av lordsinner:
Skrivet av Pliskin:

Nackdelen med crysis var att det ligger före sin tid grafikmässigt och lååångt efter alla andra spel spelmässigt.

Grafikmässigt så finns det datorer i dagens läge som kan köra den på max grafik men största marknaden för spel är fortfarande Average datorer så på så viset har du rätt i ditt påstående...

Spelmässigt så är spelet ganska revolutionerande med Nano suits men inget mer... så där har du också rätt i... men så kan man säga om de flesta spel på marknaden idag ;)...

Det där med nanosuits är väl inte så revolutionerande Deus Ex var ju i stort sett först med det. Bara med annorlunda pixlar så att säga.


signatur
Skriv svar