Hur kan jag få veta de

Inaktiv
Hur kan jag få veta de

Hej, jag kommer inte ihåg vad jag har för graffekort i datorn. Och jag tänkte kolla med er om ni visste någon sida där man kan gå in, så att "hemsidan" kollar igenom dina grejer i datorn. Någon som sagt till mig att det finns en sådan.

Tack på förhand

MvH: Biffenffs

Inaktiv

hehehe den var bra......... hehehe men jag tror programmet heter 3DMARK.....

åter igen hehhhe vet inte vad mitt grafikkort heter...

menar inget illa

Inaktiv

Everest är ett annat program man får reda på saker och ting med.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Det enklaste sättet är väl att högerklicka på skrivbordet och välja inställningar (propertis om du har engelskt Xp) sedan gå till sista fliken, sedan klickar du på avancerade inställningar, där ska du hitta en flik som heter "grafikkort" eller "Bildskärmskort"

Voiola!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det enklaste sättet enlig mig är:

1. Gå in på start
2. Välj KÖR
3. Skriv: dxdiag
4. Välj sen fliken BILDSKÄRM

Där står allt om ditt graf. model, tillverkare, chipset m.m.
På start sidan man får upp kan man även se vad för processor man har, hur snabb, hur mycket ram man har osv!

Medlem

eller så kan du köra programmet systeminformation som ligger (oftast) på

start\tillbehör\systemverktyg\systeminformation

tadaa!:
[http://img233.imageshack.us/img233/550/sysinfovk8.jpg]

edit: detta är ju visserligen rätt avancerat


signatur

Bengebolle

Medlem

Det finns många sätt att taredna på vad som finns i en egens dator. Finns även ett program som heter cpu-z tror jag. Med hjälp av det programet kan man även se vad man har i datorn. Men det är lite mer avancert!

Hoppas du får reda på va ddu har för graf nu. För det border du.

Medlem

Nej? cpu-z visar bara minne och cpu väl?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

Nej? cpu-z visar bara minne och cpu väl?

CPU, moderkort, minne är informationen CPU-Z visar så det är rätt menlöst att använda för grafikkort

Medlem

Okej. Kom inte ihåg exat vad det var det visade. Var bara ett program jag kom på som visade vad man hade i datorn. Men var inte säker på vad så jag tog med det ändå.

Testpilot

Du kan köra MS gameadvisor som säger om din dator e tuff nog för spel :

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/de...

Medlem

Du kanske menar SRTest? Om du bara vill ha reda på vilka saker du har i datorn så välj något spel i listan klicka på "Can you RUN it?" och vänta tills det är klart.

För mig står det: Video Card
Minimum: 3D Hardware accelerated card required - 100% DirectX 9.0c compatible 64 MB (NVIDIA GeForce2 Ultra+ /ATI Radeon 8500+)
You Have: RADEON X850 Series (RADEON X850 XT (0x5D52))

vilket är helt rätt så det fungerar!

1
Skriv svar