URK
Medlem
skriva av mej

blir så sur på moder kortet. först får man inte skitten att funka. så man skickar in det. de säger att det inte är något fel på kortet jag har testat allt jag kan komma på . 3 olika minnen i 2 st olika portar. minnena funkar till andra datorer. 2 olika cpuer båda funkar. 2 olika gkort funkar i andra datorer. 2 olika nätdelar. även ett annat chassie ifall trådarna är trasiga. datorn ger bara 1 långt pip och 2 korta. får till backa samma moderkort och skall betala 300kr för det är inget fel på det. får tillbacka med samma fel. men nu lyckas jag få igång det. har 1,5G i ram i den och det står det är 512mb ram. sätter jag in ett minne till så startar inte datorn. har ändtar om på minnerna och det värkar som man får en random funktion om man sätter minnerna i olika portar visa portar funkar inte om man har ett minne i en annan port osv. så till slut så kan man köra upp datorn om man hittar en kompination som funkar som max har man lyckat få 1 G singel. så fort datorn får jobba lite så stänger den av sig tex vid spel.

asus a8v-xe
asus 7900gs
kingstone hyper X 4x512
amd 3500+

tänker om det kan vara nät delen ligger på 500 fast är 20pin istället för 24 som moderkortet är om det är det som skappar detta på grund av för lite ström? fast jag har ett till nätdel som driver min server själv och med många skitt i den.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

eh, jaha. adaptrar 20->24pin finns iaf att köpa för några kronor...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

URK
Medlem

tänker köpa en sådan i mörrn. se om det hjälper men jag tror inte det jag har tesat en klenare 24pin nät del oxå.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Vad det är för kontakt ut från nätagget ska inte spela någon roll så länge du har använt en 24-pins kontakt till moderkortet, har du googlat och kollat så de minnen du har inte brukar strula med det moderkortet?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

fast han har ju bara kopplat in 20pin med det agget....


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

URK
Medlem

har även testat ett 24pin nätdel och det är samma fel.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar