Inaktiv
Grafikkorts-strul!

Har ett stort problem med mitt nya grafikkort som är ett N7600GS(AGP 256mb)

problemet är att datorn inte vill gå igång helt och hållet när grafikkortet sitter i. Det som händer är att allting ser ut som det skall i själva tornet, fläktarna och dylikt går igång och strömmen går till dvdn och cdromen. Skärmen däremot kommer inte längre än till standby-läge och tangentbordets 3 lampor står o blinkar.

datorn fungerar när jag kör moderkortets inbyggda grafikkort men såfort jag sätter in det nya så blir det samma sak(även om jag inte har skärmen kopplad till det nya grafikkortet) Det pekar ju lite mot att nätaggregatet inte riktigt orkar med men jag har provat, först med ett 300W och nu med ett 350W men samma resultat.

Min dator är en: Compaq Presario
Intel P4 2.2 ghz 512 MB DDR SDRAM
4X AGP

Hade ett Nvida Geforce 4 Ti 4600 4xagp innan och det funkade perfekt till fläkten inte ville vara med längre..

Vad är tror ni är problemet?? kan det ha o göra med att mitt moderkort är för gammalt eller har det med SLI o göra kanske? det enda jag egentligen kan komma på är att nätagget e för slött, men sååå mkt borde ju inte ett sånt kort ta väl........

tack på förhand

Inaktiv

märkesdatorer är skumma. prova vad som händer om du sätter kortet i en annan dator.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

SLI har ingenting med saken att göra, vet inte riktigt vart du fått det ifrån.
Har du avinstallerat ditt gamla grafikkort innan du tog ut det och inaktiverat det inbyggda? Vet inte riktigt hur det fungerar med integrerade grafikkort så jag gissar bara.
Har du kopplat in den eventuella strömkabeln till grafikkortet?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Så, har tyvärr ingen annan dator att testa kortet i men det är helt nytt så jag har svårt o tro att det skulle vara nått me de, ta i trä.

Daton har fungerat med ett annat kort iaf, hade den inlämnad och de provade med ett annat agpkort.
Datorn är helt ominstallerad så det kan inte vara så mycket gamla grafikfiler på den, men jag gick in o tog bort lite "ATI technologiesfiler på den nu(enda filerna som inte kändes helt winxp basic) och det hjälpte desvärre inte heller. Har service pack 2 inlagt och norton antivirus nu, thats it

fortfarande ingen framgång nu :7

nj
Medlem

Som PaddanL frågade, har du kopplat in en molex-kontakt (4-pins) från nätagget till grafikkortet?
7600GS behöver extra strömförsöjning utöver vad AGP-porten kan leverera, är lite osäker på vad som händer om den inte är inkopplad med ett 7600GS, men vet att med mitt Radeon så får man upp en varningsskärm att den måste kopplas in, annars så startar inte datorn.

Inaktiv

Yes jag har satt i den, (om den inte är isatt så tjuter den som ett flyglarm från andra vk)

Inaktiv

Så, tror jag har provat allt med kortet nu, eller finns de nån som kan se ngt annat som jag borde ha testat/ bör testa??

har tyvärr ingen annan dator att prova kortet på men kortet är som sagt helt nytt och sannolikheten att det skulle vara trasigt tror jag väl är ganska så liten.

1
Skriv svar