Minnes läcka när jag spelar några banor ur Battlefield 2 (1.41)

Medlem
Minnes läcka när jag spelar några banor ur Battlefield 2 (1.41)

Jag använder 2 x corsair (2gig). Men har fortfarande minnes läcka när jag har lirat några banor ur Battlefield 2 ??? Hjäääääääääääääääääääääääääääääääälp ! Snääääääääääääääääääääääääälllllllllllllaaaaaaaaaaaaa! (patch 1.41)


signatur
Medlem

byt minnen


signatur

Meep!

Inaktiv

Dumfråga kanske, vad innebär minnesläcka?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

att ett program allokerar mer och mer minne helt okontrollerat, tills det tar slut. tror knappast detta är ett hårdvaruproblem... bf2 är helt enkelt ett fuskbygge.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

köp nytt nättagg, tror mig, allt blir sååå mycket lättare då.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Dumfråga kanske, vad innebär minnesläcka?

"minnes läcka" menar du? ;D

Medlem
Skrivet av Wilcore:

köp nytt nättagg, tror mig, allt blir sååå mycket lättare då.

exakt, minst 2000W ska det vara


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Wilcore:

köp nytt nättagg, tror mig, allt blir sååå mycket lättare då.

exakt, minst 2000W ska det vara

Efter en sådant nättagg behöver jag säkert en vattenkylare oxå lol!


signatur
Medlem

Kan det inte var minidump filen som spökar (minidump.sys)?


signatur
nj
Medlem

Minnesläckor är inte hårdvarurelaterade, det är helt enkelt taskigt kodad mjukvara.
Minidump-filen skapas av Windows när ett program/Windows kraschar för att man ska ha något att gå på vid felsökning, det är alltså inget som kan ställa till med problem utan något som skapas när problem uppstår. Hur du granskar dem kan du läsa i den här artikeln från Microsoft.

Om du misstänker hårdvaruproblem som är relaterade till minnet så rekommenderar jag starkt Memtest86 och/eller Memtest86+ för att göra lite felsökningar. Även Ultimate Boot CD är ett väldigt trevligt verktyg för att felsöka hårdvara, och innehåller lite fler minnestestprogram.

Medlem
Skrivet av nj:

Minnesläckor är inte hårdvarurelaterade, det är helt enkelt taskigt kodad mjukvara.
Minidump-filen skapas av Windows när ett program/Windows kraschar för att man ska ha något att gå på vid felsökning, det är alltså inget som kan ställa till med problem utan något som skapas när problem uppstår. Hur du granskar dem kan du läsa i den här artikeln från Microsoft.

Om du misstänker hårdvaruproblem som är relaterade till minnet så rekommenderar jag starkt Memtest86 och/eller Memtest86+ för att göra lite felsökningar. Även Ultimate Boot CD är ett väldigt trevligt verktyg för att felsöka hårdvara, och innehåller lite fler minnestestprogram.

Jag ska prova memtest86, Tack för hjälpen!:up:


signatur
Medlem

Jag hittade felet haha S!:up:


signatur
Medlem
Skrivet av Smokyman:

Jag hittade felet haha S!:up:

Berätta gärna vad som var fel så vi andra kan lära oss vad vi kanske ska titta efter om vi får nåt liknande problem!

Kan va kul att veta!:up:

Medlem

Finns det inget bra minnestesprogram som man kan köra direkt i windows och få säkra resultat??
Undrar lite eftersom jag kör dualboot med winxprpo och windows vista ultimate och helt plötsligt efter några dagar så balla vista ur och tar runt 15 minuter att boota och stänga ner:((


signatur

Antec Sonata 3 Asus Commando Asus Physx Q6600@3600mhz@Vattenkylning 4Gb dominator 8500 SAPPHIRE HD4850 Dlink DGL4300 Ikari Laser

1
Skriv svar