Electronic Arts gör konsolspel av Monopol

Robot
Medlem
Electronic Arts gör konsolspel av Monopol

Det här känns ju verkligen som en storsäljare... NOT har dom seriöst inga nya idéer!?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Briljant Idé!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vilken inlevelse att få köpa gator med namn som "Orange" och "Cyan". Är det inte mer stämning att spela Monopol på riktigt istället? Det lär ju säkerligen vara billigare iallafall.

Inaktiv

ROFLASC!!!


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Drar alltid öronen åt mig när saker och ting blir "anpassade för en ny generation", men visst skulle det vara kul att pröva ett demo på det och se om de lyckats med överföringen mellan brädspel och konsolspel...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Monopol borde vara en arkad spel..dem är dumma i huvudet om dem tror att jag ska köpa monopol för 500kr+

Inaktiv
Skrivet av asker:

Vilken inlevelse att få köpa gator med namn som "Orange" och "Cyan"

Det skulle vara bättre om det var spelföretag

Medlem

Monopoly till Gamecube tyckte jag var riktigt underhållande, de hade också lite partybetonat, genom att man t.ex. körde speed monopoly.
Så jag hoppas detta blir något liknande.
Och Affu, jag tror nog de döper om gatorna till riktiga namn sen, eftersom det ser ut som en alphabild eller något liknande.


signatur
Inaktiv

spelat monopol till dator och det är inte så dumt faktiskt : p

Man slipper gorma med kort, hus osv ^ ^

Medlem

Nej, Monopol SKA köras med bräda och tillbehör, inte som TVspel

Medlem

Om nån är expert på "monopol" så är det väl EA....

Medlem

Vad passande... EA, Monopol...

Medlem

Det har ju funnits massor av versioner av Monopol på datorer innan... ingen har varit vidare underhållande. Det är och förblir ett brädspel, hela charmen är ju att att sitta tillsammans och spela det.

Enda semi-underhållande spelet var ju Monopoly Tycoon. Kanske för att det hade otroligt lite att göra med själva brädspelet.

Medlem

Att de inte släpper det till PS3, men PS2 är förvånande? Skulle hellre skaffa det till Wii, då det känns som om att det en passande konsol. Om INTE EA får för sig att lansera en version för PS3 med stöd för PLAYSTATION EYE. Dvs. att EA lanserar monopol med vanlig matta och pjäser - och PS3:an via webbkamera digitaliserar detta och erbjuder 3D-visning av det som sker på bordet. DET hade varit coolt (och next-gen )

Ni som inte vet PLAYSTATION EYE är eller vad jag talar om, kolla här:
* http://www.youtube.com/watch?v=hWBQ9UE-OkM
* http://www.youtube.com/watch?v=Yu4YvPJiU8k
* http://www.youtube.com/watch?v=dhU0SWTVYEc

Osv.!

Medlem
Citat:

Playsation 2

Medlem
Skrivet av asker:

Vilken inlevelse att få köpa gator med namn som "Orange" och "Cyan". Är det inte mer stämning att spela Monopol på riktigt istället? Det lär ju säkerligen vara billigare iallafall.

Skulle gissa på att dom heter så under utvecklingen av spelet bara. blir nog riktiga namn sen och kanske lokala översättningar.


signatur

"the schwartz is strong with this one"

Medlem

Vad misslyckat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fargo:

Om nån är expert på "monopol" så är det väl EA....

haha =p

Medlem

det här är lite "lol"... nu vill EA bara pumpa cash från folk...

1
Skriv svar