Overlord: Raising Hell filmat och fotat

Robot
Medlem
Overlord: Raising Hell filmat och fotat

Varför är det ens lagligt att ge ut spel som handlar om djävulen/helvetet


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Varför är det ens lagligt att ge ut spel som handlar om djävulen/helvetet

För annars hade vi aldrig sett underbara spel som Dungeon Keeper! Overlord inte att förglömma som även det är ett helt underbart spel

Motfråga, varför skall man förbjuda att ge ut spel som handlar om något så spännande som djävulen/helvetet?

Edit: Glöm min motfråga föresten, efter att ha skummat igenom ett antal av dina inlägg här på fz så förstår jag att du bara vill provocera, förlöjliga samt vara allmänt störig med fula ord ;/ Sorry för att jag tog dig som seriös...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Vill ha! Alltid kul att spela någon som är riktigt ond, då nästan alla andra spel går ut på att vara den goda, snälla hjälten som räddar världen.

Medlem

Rekommenderar verkligen detta spel, kul som tusan


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Riktigt skoojj spel!

Medlem

Man måste inte vara ond dock djävulen är en sago figur, skulle väl vara som att förbjuda kalle anka om man bortser från rättighter då.
ja jag är ateist. eller min religion är den alla baserade på. soldyrkan.

men spelet är bra faktiskt. slut bossen är lite enkel dock. finns bitar som är mycket svårare.
det bästa är att du gör ju ingen direkt fighting utan du låter andra gubbar göra ditt jobb.. och det är riktigt tillfredställande.

Medlem

Dom kunde valt lite mäktigare hårdrock i filmen känner jag, låter bara fjantigt med midi-trummor och nån jätte-noobig gitarr.

För övrigt ser spelet ut att vara gjort för folk runt 6-10 år. :/

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Varför är det ens lagligt att ge ut spel som handlar om djävulen/helvetet

Visste inte att frireligiösa fick spela tv-spel och bruka Internet, vad gör du här?

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Dom kunde valt lite mäktigare hårdrock i filmen känner jag, låter bara fjantigt med midi-trummor och nån jätte-noobig gitarr.

För övrigt ser spelet ut att vara gjort för folk runt 6-10 år. :/

Spelet passa alla åldrar, kanske inte ner till 6år men från 10år helt klart.

spelet är rätt bra faktiskt, lite som en parodi på sagan om ringen och liknande.
Lite enkelt dock.
har spelet till XB360 och tillägget Raising hell.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade det på PC och tyckte det var rktigt roligt, har dock inte expansionen men kanske skaffar den när den hamnar i budgetlådan också

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Varför är det ens lagligt att ge ut spel som handlar om djävulen/helvetet

Varför är religösa fundamentalister som tvingar sin tro på andra lagliga?

Medlem

Körde PC version, det var kul i någon timme.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar