Medlem
Ny dator!

Tja!
Ska köpa ny dator och har några frågor som jag hoppas någon kan svara på. Vad ska jag köpa?

SEAGATE BARRACUDA 7200.10 250GB 7200RPM SATA/300 8MB
ASUS P5B P965 S-775 GBLAN ATX
INTEL CORE 2 DUO E6300 1.86GHZ 2MB 1066MHZ S-775
CORSAIR 2GB VS DDR2 PC5300 667MHZ CL5 2X1GB
ASUS GEFORCE 8800GTX 768MB HDTV DVI-I HDCP PCI-E
ANTEC TRUEPOWER TRIO NÄTDEL ATX12V 2.0 650W

Eller ska jag byta och ta Intel Core 2 Duo 6600, Geforce 8800GTS och CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME 2X1GB HEATZINK?

Räcker det med det nätagget för något av systemen + en cd-rom, dvd-brännare och 2 st hårddiskar ?
Har ett gammalt Chieftec DX-01B-D Dragon Super Mid, får nätagg och satadisk plats i chassit tror ni ? Sätter man sata diskar på samma plats som ide, kan inget om det
Är det någon skillnad på Western Digital Caviar
och seagaten ?
Blev rätt mycket text och frågor, hoppas någon kan hjälpa mig.

Tack på förhand

Inaktiv

Ta E6400 rakt av istället bara.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Klocka CPUn:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Vet ni om antec 650W nätagg räcker och får plats i mitt gammla chassi? Finns det någong fara att moderkortet inte platsar ?

Medlem

får plats gör det definitivt, alla agg är lika stora...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

alla agg är lika stora...

Nej, det finns de nätagg som är längre än andra.

Medlem

ok, det visste jag inte. men om de bara är längre passar de i fästet hur som helst...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hej tyckte att det var onördigt av mig att skapa en ny tråd så jag skriver det här i stället ....... jag hade tänkt köpa denna datorn här som ni ser på länken ..... vill veta vad ni tycker om datorn eller om det finns en bättre för bättre pris??

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328613

Medlem

Skulle tro att om du köper delarna från datorbutiken så kan du nog tjäna in någon tusenlapp, i alla fall på grafikkortet (så vidare du inte måste ha från just den tillverkaren). Problemet är att dom inte har något Nforce680 moderkort. Ska själv beställa följande från db.com:

-Asus Extreme GeForce 8800GTX 768MB
-Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2
-Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB
-Asus P5N32-SLI Premium nForce 590 SLI
-Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz 4MB(2+2)
-IceMat PadSurfer
-be quiet! Straight Power 600W ATX
-Arctic Silver 5 Premium Thermal Compound 3.5g
Totalpris 18 068:- (2006-11-21 )

Är dock lite kluven vilket moderkort som jag ska välja. Blev inte så där super imponerad över hur nforce 680 presterade (samt hur mycket det kostar), samtidigt som det verkar dra en hel del mer ström än 975, samt producera mer värme. Jag lär inte heller klocka CPUn. Tänkte vänta på nForce650 men om man kör SLI på det så får man 2 st 8x PCI-Express portar och inte 16x, lite synd för grafikkort på över 5000:-.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

jo men du vet att det är ett paketerbjudande... om man plockar ihop delaerna själv i komplett så blir det 2.000kr dyrare

Medlem

OK, läste inte PC i delar biten utan gick direkt till delarna :). Trodde att det var en länk till din kundvagn eftersom komplett erbjuder den möjligheten också. Hur som helst så är det nog ett ba pris i så fall och delarna kan jag inte klaga på.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

finns det ungefär samma delar för billigare pris?

Inaktiv

någon som vet

nj
Medlem

Buggy, Pricerunner, Prisjakt och Smarto har gott om priser indexerade från flertalet butiker, så det borde inte vara så svårt att kontrollera.
Vet att iaf på Prisjakt så kan man lägga till de saker man vill ha i en varukorg och sedan få lägsta totalpris uträknat, Buggy hade den funktionen innan sidan förändrades för något år sedan (och tyvärr blev sämre), möjligen finns den funktionen kvar men jag har missat den. Dock länge sedan jag använde Buggy nu, föredrar Prisjakt.

Inaktiv

kan ni rekomendera en bra plock ihop dator för ca 16-7 tusen kr ... ska börja beställa om en vecka ... är väldigt tacksam fö hjälp

1
Skriv svar