Hur kraftigt nätagg?

Inaktiv
Hur kraftigt nätagg?

Hej,
jag har en dator som jag starkt misstänker har alldeles för fjantigt nätaggregat för att kunna prestera ordentligt;

# Athlon 64 X2 5000+

# 2048Mb RAM

# 2x250Gb hårddiskar

# 300Gb portabel hårddisk

# GeForce 7900GTX 512Mb

Detta ska drivas av ett 300W nätaggregat...datorerbjudande från förälders jobb så jag behöver argument för att jag ska få byta upp nätaggregatet så högt som möjligt.

1. Hur mycket behöver jag?

2. Fina argument varför jag behöver ett starkare?

Inaktiv

Jag är inte så duktig på detta men skulle tippa på 450-500w?

Inaktiv

Ett argument kan ju vara att datorn inte kommer orka dra den burken :).

Vad du behöver är ett kvalitativt nätagg, inte wattantal, även om det väl är rekommenderat att plocka något runt/över 500W för att vara på säkra sidan.
Men som vanligt är det inte wattantalet i sig som avgör hur bra ett nätagg är. Titta på recensioner så får du reda på mer.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Intressant, får du ens igång den?

Hur som helst, kan starkt rekommendera ett:

HIPER Type-R 580W

TomsHardrace recension


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

här står man med båda fötterna påjorden ser jag.
ingen normal dator behöver den sortens strömförsörjningskapacitet, och ett hiper skulle jag aldrig låta komma i närheten av min burk.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

här står man med båda fötterna påjorden ser jag.
ingen normal dator behöver den sortens strömförsörjningskapacitet, och ett hiper skulle jag aldrig låta komma i närheten av min burk.

Vad är felet på Hiper?

Medlem

Ett bra argument är att datorn aldrig kommer att starta med bara 300W. När du köper nytt så kolla så att det har tillräckligt med A på 12V

1
Skriv svar