Medlem
TeamSpeak-server.

Hej!

Vet inte om det här är rätt forum, men jag frågar ändå.

Jag har en TeamSpeakserver på min dator nu där mina kompisar kan hälsa på och snacka med varann. Nackdelen är de är beroende av att min dator är på för att den ska kunna användas. Det har visat sig ganska osmidigt eftersom jag är borta mycket och inte vill ha burken igång flera dar i sträck.

Jag undrar om man kan lägga upp en TS-server på en gratishost som t ex Spray eller Passagen så att den alltid är tillgänglig för alla. Är det möjligt? Hur gör man? Finns det nån guide nånstans? Vi är bara 5 stycken så det skulle inte bli så mycket trafik.

Jag är verkligen urusel på allt sånt här och kanske kommer med korkade frågor, men man måste ju börja nånstans. Tacksam för all hjälp!

Må väl!

/V

Medlem

Vill du lägga upp en permanent Teamspeakserver måste du som du säkert förstår ha tillgång till serverdatorn (eftersom mjukvaran måste läggas in, konfigureras och startas). Vissa sidor erbjuder denna tjänst, men det är aldrig gratis. Den enklaste lösningen är att sätta upp en egen liten serverdator som alltid står på, och gömma den i en garderob.

1
Skriv svar