3DMark Vantage släppt

Robot
Medlem
3DMark Vantage släppt

Köpte det och fick 4943 poäng, blev lite besviken tills jag såg att den som fått mest än så länge har bara fått strax över 6000 så då var inte min dator så kass^^

Medlem

* Hyfsat grafikkort som stödjer DirectX 10 - check
* Vilja att skaffa programmet - check
* Kör Windows Vista SP1 - eeeh... never mind =_=

Medlem

Att man måste betala för ett testprogram kommer att göra 3dmark betydligt mindre populärt.

3DMark Score P4120 3DMarks
CPU Score 6470
Graphics Score 3675

Medlem

Får se vad gamla bettan kan prestera. Gav upp med att försöka ladda ner det från hemsidan, tankar ner det i 3 MB/sek från torrent i stället. Smidigt.

Edit: gick ju relativt smärtfritt, hade väntat mig att det skulle hacka mer, men snyggt var det i alla fall. Vet dock inte vad jag fick för poäng, när jag ska se poängen så får jag bara att jag redan har laddat upp reslutatet... Meh, som någon sa, detta lär nog floppa...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Vista var värdelöst gick back te Xp dirr.

Medlem

Synd att man måste betala för att köra programmet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vista och bara köra endast 1 gång haha vilken flopp alltså.. man kör ju spel benchmarks istället.. 3dmark har jag aldrig riktigt förstått varför så många hakar sig på.. det är ju inte ett accurate gaming test direkt.

Medlem

~42 spänn (kostnaden för ett paket cigg?) för ett program som lär hålla ett par år är inte dyrt. Hel rimligt tycker jag. Har man dessutom använt sig av tidigare basic versioner helt gratis har man egentligen inget att säga till om. Däremot blir plånboken mindre nöjd om vi börjar titta på specifikationen...

Vatten med riktiga vågor är ett plus. Tycker att man ser det allt oftare och det är ett stort steg framåt... i min värld i.a.f.

Medlem

jag fick 7900 poäng bäst e 19000 tror jag

ptr
Medlem

3dmark score: 5037 (bästa med liknande system hade fått 6158 )
CPU: 5058
Graphics Score: 5030

mm just nu ligger bästa på 19931

förövrigt är det smartsamt att se CPU-testerna som hackar attans mycket

nice tits på bruden också haha. guppiligupp :heart:

Medlem

Alltid gillat 3Dmarks test-fly-through-things


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

jag fick typ 4600poäng. Tycker jag borde få mer.

CPU 2,67ghz
Grafikkort: 8800gt 512mb SC
2gb ram

cpun som är lite seg eller?


signatur
Medlem

Värsta med 3D mark är ju att grafiken på deras skit filmer inte ens är snygg.. Näe, Crysis har fräsht benchmark inbyggt, kör den istället. ^^

Medlem

Haha, fick 8837!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

De som får mer poeng har antingen XP eller ett DX9 kort

Medlem

betala? pfft...

Medlem
Skrivet av ptr:

nice tits på bruden också haha. guppiligupp :heart:

Bara detta får mig att vilja testlira Windows Vista och 3DMark.

Medlem

Kunde inte installera...err vista måste man ha. gg

Inaktiv

Har den bra stöd för quad cores?

Medlem

Processor: Recommendation: A dual-core processor with performance equivalent to Intel Core 2 Duo E6600, AMD Athlon X2 6000+, or higher

Medlem

Får väl bli till att köpa det när "Windows 7" kommer

Medlem

mjäk

7400p .. min processor som degar ner allt verkar det som

Medlem

Ingen som kan lägga upp några snygga screenshots?

Har inte Vista och tänker inte istallera det (igen). XP tills något bättre kommer är det för min del iaf :heart:

Gen
Medlem

Vet inte hur SP1 till Vista boostat performerance i spel, men varför köra något som ger 20% sämre prestanda i alla spel =(

Men visst ser Vista bra ut. Dock förstår jag mig inte på varför den är så seg med att kopiera filer.

Kanske värt att installera om Vista?

Medlem

Äntligen som man har väntat.

Har i alla år använt deras 3dmark trial versioner så jag ser inget fel att dem vill ha in pengar i programmet. Jag betalar gärna för ett etablerat testprogram med överlägsen hårdvaru-jämförelse databas.

Testade att Köra på EXTREME inställningar och då hacka det rejält men ack så nice det såg ut i 1920x1200.

Medlem
Skrivet av Gen:

Vet inte hur SP1 till Vista boostat performerance i spel, men varför köra något som ger 20% sämre prestanda i alla spel =(

Men visst ser Vista bra ut. Dock förstår jag mig inte på varför den är så seg med att kopiera filer.

Kanske värt att installera om Vista?

Du kan ju inte jämföra hur Vista var för 1+ år sen med hur det är idag, Vista är både snabbare och bättre än XP (har båda XP och Vista i Dual Boot så jag gör tester med båda OS'en).. Visst får man tweaka lite skit i Vista men det tycker jag det är värt när man får en mångt mycket bättre sökfunktion, bättre filkopiering och bättre minneshantering.


signatur
Medlem

Nice
Blir att testa de här ikväll.

Medlem

Äsch...3DMark...världens sämst optimerade grafikmotor ju...krävs en überdator för att köra demot...
((obs ovanstående textinnehåll kan innehålla spår av sarkasm))

Medlem

Fruktansvärt dåligt hantering...
Måste skaffa en nyckel för att bara köra det en gång och sidan man får sin nyckel på är nere.....

12
Skriv svar