Vinnaren i den senaste filmtävlingen

Inaktiv
Vinnaren i den senaste filmtävlingen

Denna gång var det riktigt jämt mellan två utav de tävlande, nämligen Voxbrallan och Kelet. Men efter att ha läst historierna ytterligare en gång och funderat lite så utnämner jag härmed Voxbrallan som denna tävlings vinnare. Inte minst introduktionen vittnade om att detta fylleminne skulle vara av den grövre sorten och i slutet verkligen lider man med stackars Voxbrallan.

Grattis till segern, ditt pris blir Sky Captain and the World of Tomorrow.
Adress mottages så snart du vill ha filmen hemskickad.

Handling: "Set in New York City circa 1939, the film centers on a reporter who notices that the world's scientists are disappearing. Teamed with a skilled pilot and an adventurous colleague, it's up to her to thwart the plans of a mad scientist bent on world domination."

Vinnarbidraget:
"Det värsta jag har att komma med är gången jag trodde jag dödat min polare och sen gick och lade mig i hans säng - på hans födelsedag.

Vi hade var ett litet gäng som var där och firade honom, men sent på natten var det bara han och jag som satt där och spelade TV-spel och drack.
Min kompis, vi kan kalla honom Lars, är känd för att få blackouts och våldsamma episoder när han fått för mycket i sig (vilket är varje gång han dricker). Klockan är 3-4 på morgonen då han plötsligt hoppar på mig och det blir en våldsam brottningsmatch som välter nästan varenda möbel i rummet. Han är också en konstnärstyp som har rummet fyllt med skisser och målningar, och allt sånt och en låda rödvin hamnar på golvet där vi tumlar runt.
Lars vinner alltid när vi brottas och jag inser att jag kommer bli torterad och få stryk tills solen går upp. Då kickar självbevarelsedriften in och jag överrumplar honom med ett nacklås och klämmer åt allt jag kan tills han blir helt stilla. Utmattad, lättad, packad och blöt av rödvin går jag till hans säng och lägger mig, och tänker att han gott kan sova på golvet där. Det är då fylleparanoian kommer.
Han har inte rört på sig alls.
Jag hör min flåsande andning men inte hans.
Hur berusad är jag egentligen?
Har jag dödat honom?
Om jag har dödat honom, är jag nykter nog att ringa till larmcentralen?
Vilken jäkla adress är jag på?
Jag beslöt då att det vore bäst att ta itu med situationen efter att jag sovit det värsta ruset av mig. Jag somnar men väcks av ljudet av Lars som kryper in till toaletten, spyr och kollapsar, och jag somnar om med lättnad.
När jag vaknar välkomnas jag av mitt livs näst värsta baksmälla, och börjar fundera på om Lars verkligen klev upp eller om jag bara drömde ihop det. Jag klarar inte av att kliva upp ur sängen pga blandad fasa och bakfylla, och ligger kvar tills jag än en gång hör honom röra på sig. Då pustar jag ut (stönar snarare) och ger mig sedan av så fort jag kan. Då var det bara att avnjuta 1 mils cykelfärd med urpysta däck i sommarsolen, med mördande huvudvärk och akut vätskebrist."

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Vinnaren i den senaste filmtävlingen

Grattis vox!

Inaktiv

Tackar! Jag har börjat dricka kaffé och det fuckar med mitt huvud så mycket att jag inte vet vad jag gör om dagarna, så jag är lite efter.

1
Skriv svar